Montering af aftræk fra emhætte ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-04-06 12:22

Hej gruppe,

i køkkenet i vores 60'er parcelhus har vi ingen emhætte...
At sætte en frithængende emhætte op er ikke noget problem, men hvad med
etablering af adtræk i taget ?
Huset er forsynet med et tegltag med undertag, så det er jo jer der skal
sættes en "skorsten" op - er det noget som er nemt for en gds'er ?
En anden mulighed kunne jo være at koble slangen fra emhætten til aftrækket
fra den udluftningsventil der er i køkkenet (oppe på loftet) - men dette
ville vel bare resultere at en stor del af osen blev blæst tilbage ned i
køkkenet ?

Gode forslag modtages gerne !

Andreas M. Hansen

Fra : morten c j

Dato : 20-04-06 18:49

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> Huset er forsynet med et tegltag med undertag, så det er jo jer der skal
> sættes en "skorsten" op - er det noget som er nemt for en gds'er ?

Det ved jeg ikke, men prøv evt at spørge et bygge marked

> [...]
> aftrækket fra den udluftningsventil der er i køkkenet (oppe på loftet) -
> men dette ville vel bare resultere at en stor del af osen blev blæst

Men det ved jeg at det må man ikke en emhætte skal have sit eget aftræk,
fordi som du selv siger det vil blæse osen tilbage ned i køkkenet

MvH Morten

--
Morten C. Johnsen (PostNr: 6660)
Ved direkte e-mail, skift geden ud med .dk

Fra : TT

Dato : 24-04-06 14:28

> [...]
> aftrækket fra den udluftningsventil der er i køkkenet (oppe på loftet) -
> men dette ville vel bare resultere at en stor del af osen blev blæst

Du kan købe en færdigt isoleret aftrækshætte i tømrerhandelen, den "ligner"
teglene og har en flange på som undertagsduen bliver klemt imellem, rimeligt
simpelt.

-TT