Rødt snask på badeværelset.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-04-06 00:21

Nu har jeg set på det i snart et år og nu må det altså være nok. Bor i
en 64kvm lejlighed, men et ganske lille badeværelse på ikke ret mange
kvm. Hele lejligheden inkl badeværelset blev renoveret kort før jeg
flyttede ind. Er ikke meget inde i sådan noget, men der blev ihvertfald
lagt nye fliser på badeværelset og loftet blev sænket så der kunne komme
rør op med ordenlig udluftning.

Problemet er så nu at jeg over hele badeværelset får noget rødt snask,
det samler sig på fugerne på væggen og gulvet, ved samlingerne på rørene
, ved skuerne på toilettet.. alle steder hvor der er chance for noget
kan sætte sig, der sætter det sig.

Og det er nemt nok at fjerne, en våd klud kan fjerne det men det kommer
lyn hurtigt tilbage.. og jeg er mildest talt ikke personen som dagligt
gider gå alle rør, fuger og skuer efter med en våd klud.

Og jeg har simpelthen ingen ide om hvad det er, men det har i måske?
Det skal siges at alt det røde snask kun kommer der hvor der er
forbindelse med vand, som sagt er badeværelset meget lille, forstil jer
en lille gang med toilet for enden, ca 1meter derfra en håndvask og i
midten en bruser.. så håndvask, toilet og alle vægge på hele
badeværelset bliver både når vi går i bad.

Men hvad er det for noget rødt snask og hvad kan jeg gøre i mod det?

Fra : Barfly.

Dato : 14-04-06 08:09

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote in message
> [...]
> både når vi går i bad.
>
> Men hvad er det for noget rødt snask og hvad kan jeg gøre i mod det?

det er nok okker...

http://www.ask-alex.dk/4877_Saadan_fjerner_du_okker.html

Fra : Lars Lund

Dato : 14-04-06 22:11

">>

> det er nok okker...
>
> http://www.ask-alex.dk/4877_Saadan_fjerner_du_okker.html

Hmmm. jeg har selv haft noget lignende, som jeg dømte til at være alger
eller skimmelsvamp el.lign. Jeg kan bare ikke huske hvad jeg brugte imod
det. - måske algefjerner, - det har jeg i hvert fald prøvet engang, men
det er jo beregnet til udendørs brug, så jeg ved ikke om jeg tør anbefale
det offentligt. - Måske atamon??

Men først og fremmest god udluftning.

mvh. Lars

Fra : Q

Dato : 14-04-06 23:00

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det. - måske algefjerner, - det har jeg i hvert fald prøvet engang, men
> det er jo beregnet til udendørs brug, så jeg ved ikke om jeg tør anbefale

Hvis det er sådan lidt slimet når det er vådt kan det være levende, og kan i
såfald snuppes med rodalon eller klorin..

/p

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-04-06 23:38

Q skrev:

> Hvis det er sådan lidt slimet når det er vådt kan det være levende, og kan i
> såfald snuppes med rodalon eller klorin..
>
> /p

Klorin er prøvet, det fjernede det men som skrevet så kommer de igen lyn
hurtigt.

Fra : Q

Dato : 15-04-06 21:36

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Klorin er prøvet, det fjernede det men som skrevet så kommer de igen lyn
> hurtigt.

Jeg kunne forestille mig at det er en bakterie der driller dig.. mener den
hedder serratia marcesens og er ret harmløs ( dette er ikke en opfordring
til at slikke på gulvet ...

Har selv haft lidt sjov med dem på mit badeværelse og det endte med at jeg
med et par dages mellemrum tager blomsterforstøveren med en sjat fortyndet
klorin og giver brusekabinen en tur efter morgenritualerne, men lad nu være
med at få skidtet på tøjet og lad for alt i verden være med at blande klorin
med andre rengøringsmidler medmindre du har 300% styr på kemien.. Specielt
sure ting sammen med klorin er en svært dårlig ide..

/peter

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-04-06 23:39

Lars Lund skrev:
> [...]
> det. - måske algefjerner, - det har jeg i hvert fald prøvet engang, men
> det er jo beregnet til udendørs brug, så jeg ved ikke om jeg tør anbefale

Bedre udluftning end der er i forvejen er desværre ikke muligt, er en
automatisk blæser som køre når luftfugtigheden når et vist punkt.

Vil prøve at vaske af i klorin her en af dagene og tøre efter med atamon
så må vi se om det kan klare det, men tak for rådet ihvertfald.

Fra : Jens G

Dato : 15-04-06 07:45

On Sat, 15 Apr 2006 00:38:59 +0200, Daniel W Johansen
<FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote:

>Bedre udluftning end der er i forvejen er desværre ikke muligt, er en
>automatisk blæser som køre når luftfugtigheden når et vist punkt.

Og det punkt er sikkert for højt.

Vi prøvede en fugtstyret blæser, men jeg syntes der blev for fugtigt
så den blev skiftet til en med snoretræk og to hastigheder.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-04-06 23:40

Barfly. skrev:
> "Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote in message

> det er nok okker...
>
> http://www.ask-alex.dk/4877_Saadan_fjerner_du_okker.html

Som jeg forstod på den artikel så er okker noget hårdt snask som sidder
fast, det her kan jeg fjerne med en alm fugtig klud, så tror ikke det er
okker.