omfang af frugttræer
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 18:36

Hej,

Skal have 3 frugttræer i jorden. Hvor brede bliver de / med hvilken afstand
mellem dem skal de sættes ?

Har tænkt på bl.a. blommetræ og kirsebærtræ. Sidste træ bliver måske
æbletræ.

mvh
Walther

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-04-06 18:50

"Walt" <dududududaj> skrev i en meddelelse
> [...]
> afstand mellem dem skal de sættes ?
>
> Har tænkt på bl.a. blommetræ og kirsebærtræ. Sidste træ bliver måske

Blommer og kirsebær (moreller)? bliver meget store, så jeg vil foreslå
mindst 5 meter imellem dem, og gerne mere. Moderne æbler fylder ikke så
meget.

mvh
Preben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-04-06 19:03

> Skal have 3 frugttræer i jorden. Hvor brede bliver de / med hvilken
> afstand mellem dem skal de sættes ?

Æbler/pærer bliver ikke så store, så 5 meter. Blommetræer og kirkebær bliver
enorme, så der vil jeg sige mindst 10 meter. Vil du beskære dem grundigt
hvert år, kan du måske gå lidt ned i afstand.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 14:43

> [...]
> bliver enorme, så der vil jeg sige mindst 10 meter. Vil du beskære dem
> grundigt hvert år, kan du måske gå lidt ned i afstand.

Tak for svarene. Altså 5-10 meter mellem træerne...

Ekstra spørgsmål: Hvor høje bliver blommetræ og kirsebærtræ (til spisning -
ikke japansk kirsebærtræ) ??

Kan moreller anbefales til kirsebærtræ ?

mvh
Walther

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-04-06 15:11

"Walt" <dududududaj> skrev i en meddelelse

> Ekstra spørgsmål: Hvor høje bliver blommetræ og kirsebærtræ (til
> spisning - ikke japansk kirsebærtræ) ??

Over 5 meter.

> Kan moreller anbefales til kirsebærtræ ?

Moreller er sødkirsebær, og de kan spises direkte fra træet. De andre er
surkirsebær, og det er lige præis det, de er. De er gode til at sylte.

mvh
preben