Briggs og Stratton problemer
Fra : Chrisko

Dato : 05-04-06 20:46

Hej
Jeg har udskiftet min gamle motor med en sprit-ny B&S 15,5 HK type. 282H07
Nu har jeg lidt problemer med at få den til at "suge" benzin - Jeg kan få
den til at køre ( kortvarig ) ved at sprøjte lidt benzin i karboratoren
Nogen ideér til dette problem ?
Skulle der være en der har lednings-diagram til en Husqvarne Rider 16 med
B&S , ville jeg gerne have en kopi , da jeg er lidt i tvivl om nogle
forbindelser ...
Vi lures jørn

Fra : Big runner

Dato : 05-04-06 21:07

Den finder du da lige her
http://www.husqvarna.co.uk/

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 05-04-06 21:24

Hej

> [...]
> Nu har jeg lidt problemer med at få den til at "suge" benzin - Jeg kan få
> den til at køre ( kortvarig ) ved at sprøjte lidt benzin i karboratoren

Benzintanken på rideren ligger lavere end motoren, og den gamle motor
har en benzinpumpe monteret på motoren. Er der sådan en på den nye
motor og er den koblet rigtigt til ?

> Skulle der være en der har lednings-diagram til en Husqvarne Rider 16 med
> B&S , ville jeg gerne have en kopi , da jeg er lidt i tvivl om nogle
> forbindelser ...

Det finder du i en værkstedsmanual:
http://www.gardening-tools-direct.co.uk/content/husqwm235_hwen2001_1140004-26.pdf

Mvh
Kaj

Fra : Chrisko

Dato : 05-04-06 22:07

"Kaj Kristian Thomsen" <kk.thomsen@get2net.invalid> wrote in message

> Benzintanken på rideren ligger lavere end motoren, og den gamle motor
> har en benzinpumpe monteret på motoren. Er der sådan en på den nye
> motor og er den koblet rigtigt til ?

Ups , jeg græmmes ... Du har sikkert fat i noget der :-/ ... Den gamle motor
var en 12 HK ( 281707 - 0182 ) , om den havde en benzinpumpe ved jeg ikke -
den er kørt på genbrug , men hvis den havde , så var der ikke noget med
ledninger til den .
Jeg regnede med at den nye kunne "suge" sig til det livsgivende stof -
Der er en "ordning " under karburatoren med tilslutning ...
Den nye motor virker nok ikke helt på samme måde , så det er nok sandsynlig
jeg må have fat på en pumpe ...

> Det finder du i en værkstedsmanual:
> http://www.gardening-tools-direct.co.uk/content/husqwm235_hwen2001_1140004-26.pdf

Fint link Kaj , Takker mange gange !!

Hilsen jørn

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 06-04-06 08:52

Hej

> [...]
> ikke - den er kørt på genbrug , men hvis den havde , så var der ikke noget

Den kræver heller ingen strøm, pumpen virker Vha vacuum fra motoren.
Det er en lille sort "klods" der er skruet på motoren/blæserhuset.
Den har 3 tilslutninger: 1: karburator 2: vacuum ( fra det lille dæksel
over ventilerne
på siden af motoren) 3: benzintank

> Jeg regnede med at den nye kunne "suge" sig til det livsgivende stof -
> Der er en "ordning " under karburatoren med tilslutning ...

Den "ordning" har sikkert enten en ledning på, eller plads til en ?
Det er en "anti backfire" ventil, den lukker for benzinen når strømmen tages
fra den.
Den er der for at forhindre at motoren bliver ved med at pumpe frisk benzin
ud i en
gloende lydpotte efter du har drejet nøglen på Off.
Hvis det er sådan en, skal du sørge for at der er 12V til den når nøglen er
på ON.

> Den nye motor virker nok ikke helt på samme måde , så det er nok
> sandsynlig jeg må have fat på en pumpe ...

Hvis ikke den er der skal du ha fat i en.. Den er ikke billig.

Mvh
Kaj

Fra : Chrisko

Dato : 06-04-06 09:37

Hej igen Kaj

> [...]
> Det er en lille sort "klods" der er skruet på motoren/blæserhuset.
> Den har 3 tilslutninger: 1: karburator 2: vacuum ( fra det lille

Jeg regner med at vacuum-tilslutningen også findes på min motor - Så det må
være løsningen

> [...]
> gloende lydpotte efter du har drejet nøglen på Off.
> Hvis det er sådan en, skal du sørge for at der er 12V til den når nøglen

Jeg har kigget lidt på sagerne , så der har du ramt rigtig !
Jeg har ikke fundet pumpen i DK , men ser den kan importeres for under
$30,00 ...
Dette Kettner firma , som er forhandler her i DK , gør ikke meget væsen ud
af det , de vil hellere sælge bådmotorer ) , men vil da prøve at
kontakte dem !

Du har været til stor hjælp ! , Jeg takker mange gange !
Ha´en god dag , Hilsen jørn

Fra : Anders Majland

Dato : 06-04-06 13:32

> Jeg har kigget lidt på sagerne , så der har du ramt rigtig !
> Jeg har ikke fundet pumpen i DK , men ser den kan importeres for under
> $30,00 ...

Mange motorcykler har vakuum pumper og jeg kunne ikke forestille mig at den
var specielt kritisk så måske en fra en ophugger eller en ny oem.

Alternativt så en lille elektrisk. Jeg har tidligere eftermonteret en fra
www.conrad.com på en mc hvor vacumpumpen ikke var helt op til opgaven med
15min med bundgas (lille mc så ikke så voldsomt som det lyder

Men med en pumpe skal det måske sikres at der ikke kommer for meget benzin
op. På den lille mc var det løst med en "flaske" over karburatoren med 3
studser. I bunden en til karb'en og øverst 2 til hendholdsvispumpe og
returløb til tanken

/A

Fra : Chrisko

Dato : 06-04-06 14:26

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:44350a5d$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> op. På den lille mc var det løst med en "flaske" over karburatoren med 3
> studser. I bunden en til karb'en og øverst 2 til hendholdsvispumpe og

Hej Anders

Lige nu har jeg kun en GSXR 1100 ... og det kniber nok med at få plads til
dens benzin-anlæg - mon jeg kunne afkorte klippetiden lidt )
Den skal bare virke , når jeg har lyst til at klippe græsset ... samt det
er også begrænset , hvor mange "krumspring" jeg vil lave for de 600 Kr. den
komplette pumpe koster herhjemme.

Vi lures ... jørn

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 06-04-06 14:15

Hej

"Chrisko" <Chrisko@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen Kaj

> Jeg regner med at vacuum-tilslutningen også findes på min motor - Så det
> må være løsningen

Det gør den svjv ikke hvis ikke motoren er født med benzinpumpe på, men
dækslet
med tilslutningen på kan købes som reservedel.

> Jeg har ikke fundet pumpen i DK , men ser den kan importeres for under
> $30,00 ...

Lytek har den:
http://www.lytek.dk søg på varenummer 10436

> Du har været til stor hjælp ! , Jeg takker mange gange !
> Ha´en god dag , Hilsen jørn

Velbekomme

Mvh
Kaj ( ejer af en Husqvarna Rider13-V2 )

Fra : Chrisko

Dato : 06-04-06 15:05

> [...]
> dækslet
> med tilslutningen på kan købes som reservedel.

Du har vel ikke lige reservedels Nr. ved hånden
( Motor 15,5 Hk - 282H07 - 0116E1 )

> Lytek har den:
> http://www.lytek.dk søg på varenummer 10436

Fint , de er noget billigere end Kettner - beslaget kan jeg nok fikse
selv ...

Tak igen Kaj !
Vi lures ... jørn - med en 970 -12 , der efter 12 år "lige" skulle have en
opgradering , med problemer

Fra : Big runner

Dato : 06-04-06 16:13

Hej

Jeg købte en sidste år hos Maegaard noget billigere www.maegaard.com

Fra : Chrisko

Dato : 06-04-06 17:35

"Big runner" <kdl@mail.top.cc> wrote in message
> Hej
>
> Jeg købte en sidste år hos Maegaard noget billigere www.maegaard.com

Hej , Ja , 0,00 Kr , er unægtelig noget billigere

Vi lures ... jørn

Fra : Chrisko

Dato : 07-04-06 10:54

> [...]

> dækslet
> med tilslutningen på kan købes som reservedel.

Hej Kaj,
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen form for dæksel , der evt. kunne
udskiftes - det eneste dæksel er Cover Breather passage , som er forbundet
til filteret ...
Kunne man ikke bruge en el-pumpe ?

Mvh. jørn

Fra : Chrisko

Dato : 07-04-06 14:24

> [...]
> dækslet
> med tilslutningen på kan købes som reservedel.
Det ser ud til at pumpen er sluttet til Oliepåfyldnings-studsen , som har en
"tap" på siden
Jeg skal lige ha´ checket lidt mere på det ....
Vi lures ... jørn

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 07-04-06 15:20

Hej

"Chrisko" skrev

> Det ser ud til at pumpen er sluttet til Oliepåfyldnings-studsen , som har
> en "tap" på siden
> Jeg skal lige ha´ checket lidt mere på det ....

Det er korrekt, det var først i aftes det gik op for mig at det er den nye
Intek AVS motor du har. På dem sidder vacuumslangen på oliepåfyldnings
røret, røret/studsen har reservedels nr: 697085 vacuumslangen: 791851

Du skal også lige være klar over at karburatoren højst sandsynligt vil
flyde over hvis du monterer benzinpumpe på motoren. I listen står der 2
typer
nåleventil/sæde, en til motorer med pumpe og en uden.

Mvh
Kaj

Fra : Chrisko

Dato : 07-04-06 19:25

> [...]
> typer
> nåleventil/sæde, en til motorer med pumpe og en uden.

Hej Kaj,
Jeps - jeg kan nu kun finde Notes ang. sædet ( Seat Inlet - 691780 ) ...
tilsyneladende er nålen den samme :-/
Ok , så kom jeg ( vi sa såvidt , nu skal jeg lige have sagerne hjem
..
Tak og Go´week-end !
Vi lures ... jørn