faldstamme diameter
Fra : jones_net

Dato : 05-04-06 08:41

Hvad skal diameteren mindst være på en faldstamme fra 1. sal i et alm. hus?
75 eller 110mm?

Der er både brusebad, håndvask og toilet i 1. sals badeværelset.

På toiletterne er der vel altid 110 mm afløb, men skal faldstammen så også
være 110mm eller kan man højes med 75mm på det lodrette stykke?

/J

Fra : jake Stengaard

Dato : 05-04-06 18:27

Den skal være Ø110

Fra : jones_net

Dato : 06-04-06 12:26

"jake Stengaard" <uldumdude@hotmail.com> wrote in message
> Den skal være Ø110

Øv, ikke det svar, som jeg havde håbet på, men dte er der nu nok ikke noget
at gøre ved

/J

Fra : Finn Christiansen

Dato : 06-04-06 16:07

Jeg er ikke vvs installatør, kun kloakmester.
I jorden hvor jeg ligger rør kan man næsten ikke lave større forbrydelse
ende at gå ned i dimension. Det skulle da lige være bagfald.
Og jeg ved at vvs reglerne er lige så stramme som vores.
mvh FC
kloakmesteren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-06 00:38

Finn Christiansen wrote:
> Jeg er ikke vvs installatør, kun kloakmester.
> I jorden hvor jeg ligger rør kan man næsten ikke lave større
> forbrydelse ende at gå ned i dimension. Det skulle da lige være
> bagfald.

Indsnævring og bagfald på en gang. Så kan det vist ikke blive værre.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : jones_net

Dato : 07-04-06 08:06

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Indsnævring og bagfald på en gang. Så kan det vist ikke blive værre.

Jeg er ved at planlægge nyt bad på 1. sal og i stueetage, og jeg skal jo
have en faldstamme et sted. Hvis jeg kunne nøjes med 75, så kunne jeg slippe
for at skulle flytte varmerør og en radiator, da faldstamme så lige kunne
have været inde mellem væg og rør/radiator.
Men jeg vil have lavet det ordentligt, så jeg må jo indregne en flytning af
rør.

Tak for jeres svar

/J

Fra : Anders Majland

Dato : 07-04-06 09:45

> [...]
> kunne have været inde mellem væg og rør/radiator.
> Men jeg vil have lavet det ordentligt, så jeg må jo indregne en flytning

Jeg vil ikle være så skråsikker som kloakmesteren - du må alligevel ikke
selv lave vand og afløb så tag fat i en vvs'er og hør ham ad.

Vi er igang med samme øvelse, men dog lidt længere da vi venter på
vinylsvejseren. Vi har faldstamme i 110 men afløb fra bruser er "kun" 50mm
og har kun lige et tilstrækkeligt fald. Så sålæng det kun er på det lodrette
at du vil gå ned i dimension ville jeg ikke være så nervøs, men igen snak
med nærmeste VVS'er

Inden vi valgte den aktuelle løsning så jeg også på pumpetoiletter der kunne
nøjes med 50mm rør.

Fra : Michael

Dato : 14-04-06 08:01

> [...]
>
> På toiletterne er der vel altid 110 mm afløb, men skal faldstammen så også
> være 110mm eller kan man højes med 75mm på det lodrette stykke?

Du kan lave det i 80mm blucher rør, det er nemt og hurtigt at arbejde med og
må benyttes til etage huse op til 4 sal se mere her :
http://www.blucher.dk/ble800/homepage.nsf/web/DkMainProductView.html