Brændeovn til Træpiller
Fra : H.S.

Dato : 04-04-06 18:21

Vi skal have skiftet vores brændeovn ud, og kunne godt tænke os en
ovn som kan klare både træpiller og almindelig brænde.

Den skal kunne opvarme omkring 120kvm og kunne tænde op med
træpiller, automatisk.

Hvis der findes en ovn som bare er supergod, med som kun kan brænde
med træpiller, så hører jeg gerne om den.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 04-04-06 19:42

"H.S." <henrik@qlm.dk> skrev i en meddelelse
[...]

http://www.billigopvarmning.dk/
Hilsen Matthias

Fra : Johnt

Dato : 04-04-06 21:21

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> træpiller, automatisk.
>
> Hvis der findes en ovn som bare er supergod, med som kun kan brænde
> med træpiller, så hører jeg gerne om den.

Der er også en her:
http://makeashorterlink.com/?E275228EC

Hilsen
René

Fra : H.S.

Dato : 08-04-06 15:36

Har kigget på en pillebrændeovn der hedder Calimax - som virker meget
fin.

Dog er jeg lidt skeptisk over at røg udgangen er bagpå ovnen ? - En
sådan montering kræver jo at man kan stille brændeovnen direkte
foran sin skorsten ?
Hvordan har i andre jeres 'monteret' ?

Hvordan er i iøvrigt tilfredse med jeres ovn?
- Den blæser varm luft ud foran - hvor langt kan den 'træk' mærkes
? - Vi har soft ca 3-4 meter foran brændeovnen - vil det betyde noget
?

Hvor tit skal sådan en rengøres, og hvor nemt er det?

Håber nogen her har en erfaring som jeg kan trække på

Fra : H.S.

Dato : 12-04-06 12:47

Slet ingen der har erfaring i den retning ?