terasse
Fra : Bo Hellum

Dato : 04-04-06 10:34

Hej alle

Jeg skal have lavet en terasse på ca. 35 m2. Der skal bruges 4x40-40 og så
med chaussten uden om. Nu er prisen i byggemarkederne mange gange opgivet i
stk. pris. Så er der en skarp hjerne der kan regne ud for mig hvor mange
sten jeg ca. skal bruge. Jeg har fået en pris for nedlægning og materialer,
som jeg synes er helt hen i hampen. 20.000 skulle de have. Så jeg vil godt
lige regne ud hvor meget de ca. har taget i arbejdsløn.

Tak

Bo

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 04-04-06 12:16

med alm fliser ville min kammi tage 13000, men chaussesten er dyre så den
tør jeg ikke regne på, er dte på sjælland så giver han dig sikkert gerne et
tilbud

thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-04-06 16:24

> [...]
> materialer, som jeg synes er helt hen i hampen. 20.000 skulle de have. Så
> jeg vil godt lige regne ud hvor meget de ca. har taget i arbejdsløn.

Hvis det er med korrekt underlag og det hele, så lyder det meget rimeligt.

Mvh Maria

Fra : HKN

Dato : 04-04-06 16:56

> [...]
> materialer, som jeg synes er helt hen i hampen. 20.000 skulle de have. Så
> jeg vil godt lige regne ud hvor meget de ca. har taget i arbejdsløn.

Priserne svinger ret meget hos de forskellige brolæggere. Jeg ved ikke hvor
meget 40/40 koster, men du kan regne med ca. 1.000 - 1.200 for 1 ton
chaussesten (lys portugiser o.lign) og det rækker ca. 5 m2. Dertil kommer
fragt af stenene.

Umiddelbart syntes jeg ikke det lyder voldsomt dyrt - men det er sikkert i
den højere ende. Bemærk at brolæggere (heller) ikke savner opgaver p.t.

Mvh
Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 05-04-06 01:42

> [...]
> i stk. pris. Så er der en skarp hjerne der kan regne ud for mig hvor mange

Af 40x40 går der 12½ fliser pr. m2.
Ved 35 m2 skal du altså bruge 437,5 fliser

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 05-04-06 02:30

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Ups!.. Man skal ikke lave den slags indlæg så sent..

Der går 6,25 flise pr. m2.

Antallet af fliser til 35 m2 er således 218,75

Martin

Fra : Bo Hellum

Dato : 05-04-06 06:12

Tak for alle Jeres svar. Det var lige hvad jeg manglede.

Ha en dejlig dag.

Jeg har lige fået priser fra 2 steder i byen. Det første sted skulle de have
11.900,- for materialer, det næste 8.000,- Så der er sku penge at spare,
hehe.

Bo

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 05-04-06 07:01