El-plæneklippere??
Fra : Prikke

Dato : 03-04-06 21:32

Af hensyn til både høre- og lugtmiljø, overvejer jeg at udskifte den
gamle benzinklipper med en el-plæneklipper - og helst med opsamler.
Har overvejet Bosch eller Flymo, men dur skidtet?
Nogle erfaringer med el-plæneklippere??

m.v.h.
Prikke

Fra : Max

Dato : 03-04-06 21:54

Hej Prikke

> Nogle erfaringer med el-plæneklippere??

Jeg brugte en overgang en Flymo med ledning, det kunne
jeg ikke leve med, den ledning er utrolig træls. Så fik jeg
en Stiga med batteri, det var nemt, men desværre er klippe-
bredden og batterikapaciteten begrænset, så jeg måtte dele
min plæneklipning over to dage. Og så vil jeg lige påpege
at elklippere larmer ikke så meget som almindelige motor-
klippere, men de er så til gengæld fantastisk trælse at høre
på og de køre typisk noget længere tid for at lave det samme
arbejde. Da batteriet så døde på grund af alderdom, ja så
valgte jeg at købe en ny benzin drevet model med en god
lydpotte så den hverken larmer eller sviner særligt meget.

Mvh Max

Fra : Leo Havmøller

Dato : 04-04-06 05:23

> arbejde. Da batteriet så døde på grund af alderdom, ja så
> valgte jeg at købe en ny benzin drevet model med en god
> lydpotte så den hverken larmer eller sviner særligt meget.

Er alle benzin-klippere idag 4-takts, eller findes 2-takt stadigvæk?
Hvilke fabrikater larmer og sviner mindst?

Leo Havmøller.

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-04-06 16:42

"Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk> skrev i en meddelelse

> Er alle benzin-klippere idag 4-takts, eller findes 2-takt stadigvæk?
> Hvilke fabrikater larmer og sviner mindst?

Hvornår har du sidst set en 2-takt plæneklipper? Jeg kan ikke huske, jeg
overhovedet har set dem, og jeg hører ikke til sidste nye årgang

mvh
Preben

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-06 06:10

Preben Andersen wrote:

> Hvornår har du sidst set en 2-takt plæneklipper? Jeg kan ikke
> huske, jeg overhovedet har set dem, og jeg hører ikke til
> sidste nye årgang

Flymo havde bla. nogle stykker.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 03-04-06 21:56

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1144096305.610655.160910@e56g2000cwe.googlegroups.com...
[...]

Ja de dur fint - bare du køber en der passer til dit behov.
De fleste fabrikater har dem i dag.

Fra : Ove Thomsen

Dato : 04-04-06 06:48

> [...]
> gamle benzinklipper med en el-plæneklipper - og helst med opsamler.
> Har overvejet Bosch eller Flymo, men dur skidtet?

Har selv brugt en altid og jeg må sige at mine erfaringer er meget gode,
jeg har græsplæne i to "etager" med trappe imellem så alene det at slæbe
den op og ned af trapperne gør at maskinen skal være så let som mulig. Jeg
startede med en "flyvende" Bosch men den blev jeg træt af (græsset skal
rives sammen bagefter og den "flyver" ikke ret godt i fugtigt græs) så nu
har jeg en hjul model med magasin købt til omkring en tusse i Bilka. Den
kører på 3. sæson nu uden problemer.

Jeg har altid brugt ledningsmodeller og det ER altså et spørgsmål om at få
mønsteret ind. Man skal kære frem og tilbage og ikke rundt og rundt. På den
måde kan man holde ledningen på den ene side hele tiden.

Og jeg mener i al sin gribende enkelthed at det er ufatteligt at de
benzinklippere der er på markedet accepteres. De larmer ALT for meget og
sviner som ind i h....... Når man tænker på hvor mange krav der er til
biler/motorcykler/knallerter mht. røg og støj er det mig en gåde at man
accepterer de støj og røg maskiner der forpester villakvarterene i
weekenderne. (pyhh rart at få luft)

Fra : Anders Majland

Dato : 04-04-06 08:53

> [...]
> den
> måde kan man holde ledningen på den ene side hele tiden.

Kenden nogen der er godt tilfreds med en cylinderklipper med batteri.
Batteriet/motor trækker kun skæret så man skal selv skubbe den frem men det
er nu også nemt nok. Den er ihvertfald 2-3sæsoner gammel.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-04-06 08:56

[...]

Jeg har prøvet, men opgivet...

Den første (en flymo) holdt vel 9 måneder før motoren sagde "PUF" og lavede
en masse røg...

Erstatningen var ikke meget bedre, så kort efter forærede jeg den til min
svoger, og hos ham skete det samme

Siden har jeg fået en størrere grund, og jeg vil sige at det kommer også
meget an på hvor mange kvadratmeter du skal slå.

Vi har skiftet til en Husqvarna Pro for at få noget der kan holde i
længden - og det gør den...

/Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-04-06 16:27

> [...]
>gamle benzinklipper med en el-plæneklipper - og helst med opsamler.
>Har overvejet Bosch eller Flymo, men dur skidtet?

Næ, vores grund er stor nok til en motorklipper. Har du under 800 kvm
græsplæne, så køb en cylinderklipper. Det bliver fantastisk flot og du
bruger samme tid som med en støjmaskine.

Mvh Maria

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-06 11:15

> Har du under 800 kvm græsplæne, så køb en cylinderklipper. Det bliver
> fantastisk flot og du bruger samme tid som med en støjmaskine.

Fåes også med eldrevet klipper der gør det meget nemt at skubbe den