Råd ang. bageværelse - fugt m.m.
Fra : Anden

Dato : 29-03-06 15:14

Hej,

jeg har problemer med et gammelt badeværelse, alt information samt
problembeskrivelse har jeg lagt op her:

http://www.rctrend.dk/badev (fylder en 2mb pga. billeder)

Mit spørgsmål er hvad der er bedst at gøre ved det?
- Skal jeg hive det hele ned, og mure nye fliser op?

- Beklæde de gamle fliser og terassoen med nye fliser? (og hermed få lukket
helt af for terassonen i bund)

- andre forslag?

På forhånd tak.

Mvh.

Anders

Fra : jones_net

Dato : 30-03-06 08:35

"Anden" <anden112@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> - Skal jeg hive det hele ned, og mure nye fliser op?
>
> - Beklæde de gamle fliser og terassoen med nye fliser? (og hermed få

De sorte fuger på billede 2 og 3: er fugen meget porøs, eller er den fast?
Hvis den er fast, så er mit gæt, at det er mug fra det vand, som I ikke
skraber af med skraberen - det er umuligt at skrabe en fuge 100% tør...
Måske trækker i også bruseforhænget helt for, når I har været i bad, for at
det kan tøre? Prøv at holde en åbning på 20 cm, så der også bliver luftet ud
i bunden.

Prøv at vaske fugerne med klorin og neglebørste, og så tør fugerne
omhyggeligt med et tørt håndklæde efter hvert bad, og se om det ikke holder
muggen fra disse fuger.

/J

Fra : Anden

Dato : 30-03-06 11:42

Hej J,

> [...]
> Måske trækker i også bruseforhænget helt for, når I har været i bad, for
> at det kan tøre? Prøv at holde en åbning på 20 cm, så der også bliver
Vi har faktisk endda haft en affugter stående, samt udlufter + skraber.
Men som du siger, så bliver fugerne nok ikke helt tøre.

Fugerne er faste.

> Prøv at vaske fugerne med klorin og neglebørste, og så tør fugerne
> omhyggeligt med et tørt håndklæde efter hvert bad, og se om det ikke
> holder muggen fra disse fuger.

Det skal forsøges - tak for hjælpen.

Ellers bud til løsning på fliser samt løsning på revnen?

Mvh.
Anders

Fra : jones_net

Dato : 30-03-06 11:43

> Hej J,

> Vi har faktisk endda haft en affugter stående, samt udlufter + skraber.
> Men som du siger, så bliver fugerne nok ikke helt tøre.
>
> Fugerne er faste.

Så tror jeg ikke, at der er fugt bag fliserne...

Desværre ikke, men måske andre har

/J

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 31-03-06 04:44

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg har problemer med et gammelt badeværelse, alt information samt
> [...]
Start helt forfra incl vådrumsikring

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAL0`-`( `````_____R'Y! ``````+ ````"Q``T```+MC(^IR^T/
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(.X@PX;X"`#L`
`
end

Fra : Anden

Dato : 31-03-06 14:06

> Start helt forfra incl vådrumsikring

Det er nok en lidt for stor omgang, der er i øvrigt også kælder lige under.

Mvh.
Anders