husbyg- materialer(gulv/hvidevarer/etc...)
Fra : GT750

Dato : 27-03-06 20:35

Hej,

Vi skal igang med at bygge hus. Vi skal bruge klinker/fliser, parket, køkken, bad, hvidevarer osv.
Vi vil være taknemlige hvis i kan dele ud af jeres links til leverandører der er stabile og har gode priser. Alt har interesse.
Det skal siges at jeg har selvfølgelig kigget selv diverse steder, men der er sikkert nogen af jer der har rigtig gode links jeg ikke kender.
Peter, Odense

Fra : jones_net

Dato : 28-03-06 08:11

"GT750" <suzi550@INVALIDhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Det skal siges at jeg har selvfølgelig kigget selv diverse steder, men der
> er sikkert nogen af jer der har rigtig gode links jeg ikke > kender.

Uha, du bevæger dig ind på et område, som tidligere har lignet religionskrig
ang. anbefalinger af nogle produkter/producenter frem for andre...
Men bare du husker at langt de fleste oplevelser er subjektive, så er andres
erfaringer jo altid gode at have i baghovedet

Køkken: Jeg har meget gode erfaringer med Vordingborg Køkkener i Århus. Både
opmåling, tegning, levering og opsætning og efterfølgende kvalitet var som
aftalt og ønsket.
Til gengæld har jeg dårlige erfaringer med HTH i Århus, som ikke engang
kunne finde ud af at lave en tegning til mig i løbet af 2½ måned, men mon
ikke vi bare har været uheldige...

Trægulv: Jeg har et lamelplank fra http://www.johanolsen.dk/, som forhandles
i Råd og Dåd. Jeg har aldrig lagt et trægulv før, men dette gik let og
smertefrit, og det er samlet uden lim.

Trappe: WoodStep laver gode tegninger og deres Trappearkitekt er en god
hjælp, da han/hun har mange forskellige ting med ud, så man kan vælge de
helt rigtige balustre, trinforkanter og håndlister.

Hvidevarer:
Køleskab: Vestfrost
Indbygningsovn, induktionskogeplade, opvaskemaskine og emhætte: Siemens
Vaskemaskine og kondenstørretumbler: Bosch
Jeg er godt tilfreds med det hele, men mange andre mærker er noget
billigere, og andre er meget dyrere... Find ud af, hvad du vil give for de
enkelte dele, inden du begynder at kigge på udvalget.

Lidt praktisk erfaring: Mørkt trægulv (jeg har merbau) i køkkenet er per
definition altid beskidt, og skal støvsuges næsten hver dag, for at se rent
ud - et lyst er nok ikke så let at se skidtet på.
Til gengæld er vores køkkenbordplade (også merbau) meget let at holde ren,
og den er næsten umulig at ridse ved alm brug.
Fliser/klinkeri på køkkengulvet smadrer alt porcelæn og glas der bliver
tabt - et trægulv lade ca halvdelen "overleve".
Fliser i badeværelset: vælg fliser hvor fugen går næsten helt op til
overkanten, da det ikke er sjovt at gå med bare tæer på små fliser med
dybtliggende fuger.

Håber du kunne bruge disse subjektive erfaringer
/J