Madpakke uden flade madder?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-03-06 19:27

Er der nogen, der kan ryste nogle ideer ud af ærmet, det kan mætte en ung
mand på 16 en skoledag igennem? Han er kørt træt af kantineboller med
ubestemmeligt indhold - det er jo forståeligt.
Det skal ikke være flade rugbrødsmadder - og så er det desværre ikke muligt
at komme madpakken på køl ude på skolen.
De sidste dage har han fået

pastasalat med marinerede sommerfugle og hvad køleskabet gemte af frisk
grønt
et par af mors frikadeller med sammenklappet rugbrød og agurk
tundeller med hele gulerødder og brød til

.... men hvad skal jeg finde på i næste uge... og de andre uger, indtil
kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom... hjæææælp...

Venlig hilsen Dikte

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-03-06 19:45

On Thu, 23 Mar 2006 19:27:13 +0100, "Benedikte Brisson"
<nixenbixen@invalid.dk> wrote:
klip

>... men hvad skal jeg finde på i næste uge... og de andre uger, indtil
>kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom... hjæææælp...
>
>Venlig hilsen Dikte

Lad ham skrive en ønskeseddel
mvh Ebbe

Fra : padre

Dato : 23-03-06 19:50

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> wrote in message

> ... men hvad skal jeg finde på i næste uge... og de andre uger, indtil
> kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom...
hjæææælp...

Medisterpølse på rugbrød med lidt rødkål
krydrede kødboller med pasta
tomatsalat og en bolle ved siden af
nogle skiver stegt kyllingebryst med peberfrugt og ris

--
padre

Fra : nana sørensen

Dato : 23-03-06 19:54

> [...]
>
> ... men hvad skal jeg finde på i næste uge... og de andre uger, indtil
> kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom...

Pizzaboller med forskellige ting på
Sandwicher
Frugtsalat
Pastasalat
Kartoffelsalat

Fra : Max

Dato : 23-03-06 20:15

Hej

> kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom...
> hjæææælp...

Når man er 16 år kan man da selv fortælle hvad man vil have
med i skolen, det er da ikke mors problem mere.

Mvh Max

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-03-06 20:34

Seriøst - din søn er 16 og han laver ikke selv sin madpakke? Du får altså
lige en kærlig opsang

Jeg er sikker på, at du gør det du gør ud fra de bedste intentioner, men har
du tænk på, at du har under 2 år tilbage, hvor du har ret til, og mulighed
for, at præge din søn og give ham de færdigheder, der vil være afgørende for
hvordan hans helbred og hverdag kommer til at blive resten af livet og som
vil spille en stor rolle for, hvem der vil gide leve sammen med ham?

Hvad med at give ham en chance for at blive een af de mænd, der får et liv
der fungerer, når han flytter hjemmefra? Som kan administrere sin tid og
kræfter så meget, at han får 3 ordentlige måltider hver dag og som ved
hvordan man sammensætter et måltid på en daglig basis og er vant til at
prioritere en fornuftig kost og ikke ender med at leve af spaghetti med
ketchup kombineret med dyr købemad som pizza og andet junk food? Som, kort
sagt, kan få et voksenliv og ikke skal blive ved med at være sin kommende
partners "drengede teenagesøn" resten af livet, fordi han aldrig har lært at
deltage i det praktiske mens tid var.

....bare min mening....

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : padre

Dato : 23-03-06 20:42

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
> Seriøst - din søn er 16 og han laver ikke selv sin madpakke? Du får altså
> lige en kærlig opsang

Rolig nu

Jeg flyttede hjemmerfra som 22-årig og den eneste ballast jeg havde med
indenfor madlavning var, at det skulle smage godt. Hvordan man fik det til
at smage godt, havde jeg ingen anelse om. Jeg lærte det da alligevel, fordi
jeg kendte forskel.

--
padre

Fra : Ida Nielsen

Dato : 23-03-06 20:51

Hvad med pitabrød.

Eller spyd, med udstukket rugbrød, coctail pølser, div grønt - find selv på
mere

Hilsen
Ida

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-03-06 21:43

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> Seriøst - din søn er 16 og han laver ikke selv sin madpakke? Du får altså
> lige en kærlig opsang

Seriøst, så bad jeg om inspiration og ikke om bedrevidende belæring.

Dikte

Fra : Max

Dato : 23-03-06 21:50

Hej Benedikte

> Seriøst, så bad jeg om inspiration og ikke om bedrevidende belæring.

Seriøst var det måske belæring du havde mest brug for :)

Mvh Max

Fra : mk

Dato : 24-03-06 12:31

> Hej Benedikte

> Seriøst var det måske belæring du havde mest brug for :)

Hvorfor dog det. Man indretter sig da som man selv synes - det skal andre da
ikke blande sig i.
Jeg er 49 år og jeg smører heller ikke selv min madpakke - ta' den

Fra : Max

Dato : 24-03-06 12:43

Hej

> Hvorfor dog det. Man indretter sig da som man selv synes - det skal
> andre da ikke blande sig i.

Så skal man bare lade være med at stille spørgsmål i et offentlig forum,
du kan spørge om hvad du vil, og jeg svare nøjagtig som det passer mig.

> Jeg er 49 år og jeg smører heller ikke selv min madpakke - ta' den

Din mor er nok stolt af dig :)

Mvh Max

Fra : mk

Dato : 24-03-06 12:54

> Hej

> Så skal man bare lade være med at stille spørgsmål i et offentlig forum,
> du kan spørge om hvad du vil, og jeg svare nøjagtig som det passer mig.

Jamen kæreste, hun spørger efter gode råd til en madpakke og så er der
straks nogle stramme tanter (og onkler) der med hævede øjenbyn og løftet
pegefinger skal belære hende. Tja... men det vidste jeg jo ville komme da
jeg læste hendes indlæg.

> Din mor er nok stolt af dig :)

Ja det er hun da hvorfor skulle hun ikke være det?

Fra : Max

Dato : 24-03-06 13:19

Hej

> løftet pegefinger skal belære hende. Tja... men det vidste jeg jo
> ville komme da jeg læste hendes indlæg.

Det er da godt at du er så forudseende, men hvorfor føler du
dig forpligtiget til at kommentere det ?

Mvh Max

Fra : padre

Dato : 24-03-06 16:46

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Så skal man bare lade være med at stille spørgsmål i et offentlig forum,
> du kan spørge om hvad du vil, og jeg svare nøjagtig som det passer mig.

Ikke når éns svar er OT

--
padre

Fra : Max

Dato : 24-03-06 18:14

Hej padre

> Ikke når éns svar er OT

Nu er det altså ikke automatisk spørgeren der bestemmer
hvad der er OT, hvis man svare på noget er det OT.

Mvh Max

Fra : padre

Dato : 24-03-06 20:51

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Nu er det altså ikke automatisk spørgeren der bestemmer
> hvad der er OT

Det er korrekt, det er jo gruppens fundats, der afgør, hvad der er OT

--
padre

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 23-03-06 22:43

<klip>
> Seriøst, så bad jeg om inspiration og ikke om bedrevidende belæring.
</klip>

Upz, og nu har jeg lige sendt en mer' eller mindre belærende mail, sorry :o

Men...du kan ta' det

Hilsen Heidi, der har en søn på snart 21, der stadigvæk får madpakke *dukker
sig hurtigt for at undgå diverse fødevare, der nu bliver kylet gennem luften
**blypz*

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-03-06 17:23

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Seriøst, så bad jeg om inspiration og ikke om bedrevidende belæring.

Seriøst, så får du lige nøjagtig de svar, folk har lyst til at komme med.
Kan du ikke tåle mosten, så spørg et andet sted.

Og jeg synes også det, er fuldstændigt urimeligt, at en 16-årig knægt skal
have smurt sin madpakke af mor, der ligefrem må gå på internettet for at få
inspiration. Hvis det kan være dig en trøst, så adskiller du dig ikke fra
dine medsøstre i din omklamren af dit barn.

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : padre

Dato : 25-03-06 17:31

> Seriøst, så får du lige nøjagtig de svar, folk har lyst til at komme med.
> Kan du ikke tåle mosten, så spørg et andet sted.

Spasser - plonk

--
padre

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-03-06 20:38

On Thu, 23 Mar 2006 20:15:10 +0100
> [...]

> Hej

> Når man er 16 år kan man da selv fortælle hvad man vil have
> med i skolen, det er da ikke mors problem mere.

man kan også selv stå for at lave madpakken! ellers er det i hvert fald
på tide at lære det.

Fra : N/A

Dato : 26-03-06 22:29

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-03-06 22:29

Heidi, Miver og Mulles mor <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

mindste får éet ordenligt måltid
> inkl. en vitaminpille daglige. Det skal lige siges at han ikke bor hjemme,
> så han henter den troeligt hver morgen :)

Han har dig da vist godt og solidt omkring lillefingeren. Hvad tænker du
dog på? 16 år og flyttet hjemmefra, og laver du gudhjælpemig madpakker!
Erling

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-03-06 20:52

On Thu, 23 Mar 2006 20:42:22 +0100
"padre" <spirito_santo@yahoo.spamsux.com> wrote:

> "Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
>
> Rolig nu
>
> Jeg flyttede hjemmerfra som 22-årig

.....og se bare hvad det førte til. Akda!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-06 22:23

Den Thu, 23 Mar 2006 19:27:13 +0100, skrev Benedikte Brisson :

> Er der nogen, der kan ryste nogle ideer ud af ærmet, det kan mætte en ung
> mand på 16 en skoledag igennem? Han er kørt træt af kantineboller med
> ubestemmeligt indhold - det er jo forståeligt.

Jamen helt sikkert. Han kan li' frikadeller og gulerødder kan jeg
forstå?

Køb 5 kg frikadellefars og steg 120 frikadeller. Køb 10 kg gulerødder,
rens dem, blanchér dem og del dem i passende stykker. Pak det hele i
passende portionsstørrelser. Variér gerne lidt så der måske er nogle
portioner kun med gulerødder mens andre kun er frikadeller. Smid det
hele i fryseren og lad knægten vide hvor fryseren står.

Nu kan han de næste mange uger selv hente sig en madpakke hver morgen
inden han lunter i skole. Madpakken er frisk og stadig kold ved
frokosttid, og når beholdningen slipper op, er han givetvis klar til
kantineboller igen.

Seriøst så mener jeg en 16-årig selv kan formulere hvad han vil have i
sin madpakke. Og inden du farer til tasterne, så var ovenstående MIN
måde at løse mit eget madpakkeproblem da jeg flyttede hjemmefra.

--
Kent Oldhøj

Fra : Prikke

Dato : 23-03-06 22:57

> [...]
>
> ... men hvad skal jeg finde på i næste uge... og de andre uger, indtil
> kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom...

En god madpakke er for mig:

Minipizza (kan fx laves på pitabrød)
pitabrød med fyld
En lækker bolle med kylling, frikadelle ell. lign.
wraps med salat, skinke, ost osv
en rest middagsmad fx lasagne (som godt kan spises kold)
en fyldig salat med brød til

og dertil en god pose med frugt og grønt.

Rikke

Fra : mk

Dato : 25-03-06 14:59

> [...]
>
> ... men hvad skal jeg finde på i næste uge... og de andre uger, indtil
> kantinemaden bliver et hit igen. Jeg er fuldstændig tanketom...

I "Hjemmet" som udkommer på mandag er der en sektion der omhandler
madpakker.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-03-06 07:36

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kan ryste nogle ideer ud af ærmet, det kan mætte en ung
> mand på 16 en skoledag igennem?

Tak for ideerne Måske skulle man anskaffe Hjemmet.

De sure opstød vælger jeg at se bort fra. Forfatterne har øjensynligt ikke
fantasi til at forestille sig, at vi har en arbejdsdeling her i huset, der
blandt andet implicerer, at madpakker er mit bord, mens ungen selv laver mad
de tre-fem gange om ugen, jeg har aftenvagt.

Venlig hilsen Dikte