.mac
Fra : Henrik

Dato : 16-03-06 13:50

Erfaring med .mac??? Umidelbart ser det godt ud, men er det pengene værd?
Jeg ved godt at man kan prøve det gratis, men det er altid bedre at høre fra
folk med lidt længere erfaring?

Hilsen Henrik

Fra : Gnyffe

Dato : 16-03-06 14:39

Tja... Jeg fornyer det ikke. Det er langsomt at uploade til deres servere og
min .mac mailadresse kan jeg godt undvære.
Men prøv det, det er jo gratis ...

mvh

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-06 20:54

On 2006-03-16 14:39:19 +0100, Gnyffe <gnyffe@gmail.com> said:

> Tja... Jeg fornyer det ikke. Det er langsomt at uploade til deres servere og
> min .mac mailadresse kan jeg godt undvære.
> Men prøv det, det er jo gratis ...

Der er masser af fordele ved .Mac, men det kræver jo, at det er noget,
man bruger. Man har en mail og webmail, der er uafhængig af ens
udbyder. Det er enormt let at lave simple hjemmesider med lidt billeder
og den slags. Man kan nemt lave backup af sine vigtigste data. Jeg
mener også, man kun får det efterhånden ganske gode backup-program
Backup, hvis man er .Mac-abonnent. Man kan let dele kalendere, man kan
oprette grupper. Ens mac.com-adresse giver adgang til at bruge iChat og
deltage i grupper, men den kan fortsat bruges til disse to ting, selv
om man ikke længere abonnerer på .Mac. Man kan nemt udgive kalendere,
og andre kan abonnere på dem. Vi har et familieabonnement, så min kone
og jeg deler kalendere med hinanden og kan se hinandens og familiens
aftaler. Vi deler også adressebog. Desuden har vi på den måde en
e-mailadresse til begge vores børn.
   Alt i alt er jeg vældig glad for .Mac. Jeg ved godt, at langt de
fleste ydelser kan opnås andre steder stort set gratis. Men det er
noget mere besværligt. Måske er jeg doven, men jeg vil gerne betale
lidt for den behagelighed det er at have .Mac. Andre synes ikke, det er
pengene værd, og det er jo deres valg. Prøv dog et gratis abonnement og
se, om du synes om det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-03-06 22:39

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Erfaring med .mac??? Umidelbart ser det godt ud, men er det pengene v?rd?

Prisen er lidt høj, men sync af bogmærker og adgang til bogmærker og
adressebog og kalendere via http(s) kan være givet ganske godt ud.

For udiciplinerde brugere er backupløsningen heller ikke ringe såfremt
man har en rimelig forbindelse og har et forholdsvist begrænset backup
behov.

iLife dimserne har jeg ikke rigtig en mening om.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-06 04:36

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Erfaring med .mac??? Umidelbart ser det godt ud, men er det pengene værd?
> Jeg ved godt at man kan prøve det gratis, men det er altid bedre at høre fra
> folk med lidt længere erfaring?

Tjae, jeg har forlængst droppet min perronne@mac.com, og har i stedet
anskaffet mig eget domæne gennem dandomain.dk - som har en god e-mail
filtrering.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-03-06 10:29

On 2006-03-17 04:36:25 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Tjae, jeg har forlængst droppet min perronne@mac.com, og har i stedet
> anskaffet mig eget domæne gennem dandomain.dk - som har en god e-mail
> filtrering.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre? Som Steen fra Steen & Stoffer
sagde, da hans onkel fortalte, at han ikke havde børn og ikke engang
var gift. Jeg har da også mit eget domæne, selv om jeg har abonnement
på .Mac.
   .Mac er meget andet end bare en e-mailadresse. Der er hjemmesider,
grupper, backup, deling, synkronisering etc. De forskellig ting kan
skaffes andre steder. Nogle gange en del billigere eller helt gratis.
Men .Mac er bare så let og det er så dejligt fint integreret med Mac OS
X. Vi har et familieabonnement hos os. Det koster kr. 799,- om året
sv.t. kr. 67 om måneden. Så har min kone og begge vores sønner en
e-mailadresse. Udbyderen giver os jo kun én adresse. Udadtil bruger vi
vores domæne, men posten skal jo ligge et sted, og det kan lige så godt
være hos .Mac. Så bruger vi GratisDNS til at henvise e-mail til vores
domænenavn til kontoen på .Mac.
   Jeg har da fuld forståelse for, at andre måske ikke har brug for de
muligheder, .Mac giver, eller ønsker at skaffe dem billigere
andetsteds. Jeg synes bare, at mine udgifter nu er kr. 67,- om måneden.
Kan jeg få det hele gratis andetsteds, sparer jeg altså kr. 67,- om
måneden. Sandsynligvis skal jeg betale lidt for nogle af ydelserne, og
så falder min beparelse måske til kr. 30,-. Samtidig er det meget mere
besværligt at bruge, da der ikke lige er en knap i iPhoto at trykke på
osv. Jeg skal også huske mange flere brugernavne og kodeord til de
forskellige ydelser. Ærligt talt, så vil jeg hellere betale nogle få
tiere om måneden for at det er lettere at bruge. Vi har f.eks. lige
været på skiferie. Undervejs lavede jeg en hjemmeside i iWeb med vores
billeder og gik ned på netcaféen for at sende den. Det er simpelthen så
nemt. Så kunne mine forældre f.eks. sidde derhjemme og se billeder fra
vores skiferie, mens vi var dernede. I må gerne se den. Den er ikke
noget særligt. Der var ikke så meget sol, så lyset var ikke godt. Jeg
ved godt, at farvebalancen ikke er god på alle billederne, men det gik
altså lidt hurtigt:

<http://web.mac.com/muenster/iWeb/Munsters,%20Inc./St.%20Anton%202006.html>

Jeg ved godt, jeg smører lidt tykt på. Jeg synes bare, alle andre er så
negative overfor .Mac, så jeg vil bare gøre opmærksom på, at vi også er
mange tilfredse brugere. Jeg har med stor glæde omfavnet hele Apples
koncept. Om ikke andet, så for forsøgets skyld for at se, om det
virkelig er så godt. Jeg køber al musik på iTunes Music Store. Det kan
musikindustrien være glad for. Før gik der år mellem, jeg købte en cd.
Nu køber jeg et par album om måneden. Jeg køber næsten alt udstyr hos
Apple Store. Vi har jo ikke en Apple-butik her i Esbjerg. Jeg har iLife
og iWorks. Og jeg må sige, at jeg er ovenud tilfreds med det hele. Når
man virkelig udnytter alle muligheder, så får man den totale
Mac-oplevelse, og man opdager, hvor fantastisk velintegreret og
velfungerende det hele er.
   Jeg kan godt se, at programmerne ikke ligger på professionelt niveau,
men for os almindelige mennesker (det er vel 98 % af brugerne), er de
bare alle tiders. Der er da nogle brugere, der har brug for mere
avancerede programmer. Men der er også mange dinosaurer, det stædig
insisterer på, at deres foto skal ligge anderledes på harddisken, end
iPhoto gør, eller at de absolut vil have nogle bestemte ting liggende
på en anden partition, end OS X gør som standard. Men prøv at lægge
mærke til, hvor godt min computer med bare en enkelt partition på
harddisken fungerer. Mit største problem det sidste år har været, at
min eksterne harddisk blev stjålet under et indbrud hos mine forældre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-06 11:14

> Jeg køber al musik på iTunes Music Store.

Den har ikke den musik, jeg er interesseret i. Som Lullys opera Perseus,
på DVD. Vistnok den sidste jeg købte ... kombineret ballet og opera som
i Versailles omkring 1680.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-06 12:59

Henrik Münster <news@muenster.dk> on fredag 17. marts 2006 at 10:29 +0100
wrote:
>http://web.mac.com/muenster/iWeb/Munsters,%20Inc./St.%20Anton%202006.html
Det er da bare alle tiders at lægge sine billeder ind på en hjemmeside,
så ens familie kan følge med. De er sikkert lykkelige for at kunne følge
med i jeres liv/ ferie på de måde

Selvom jeg ikke selv har sat mig ind i det hele endnu, så synes jeg også,
at det er lækkert med alt det, der fungerer så fint sammen. Jeg har en
..mac konto og bruger den ikke så meget, da jeg ærger mig over, at alt er
på engelsk. men det er jo ikke noget problem for de helt unge
Mest synes jeg, det er ærgeligt at iDisk er så langsomt at bruge. iWeb
skal også blive hurtigere for at være mere atraktiv. Men hvor er det godt,
vi sådanne entusiaster som dig

Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-03-06 14:31

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Mest synes jeg, det er ærgeligt at iDisk er så langsomt at bruge.

Må jeg anbefale en (væsentlig) hurtigere internetforbindelse?

Fra : Ask Bjørn Hansen

Dato : 29-03-06 04:22

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Må jeg anbefale en (væsentlig) hurtigere internetforbindelse?

Et kontor jeg nogle gange arbejder i har en 20+ Mbit internet
forbindelse nogle få netværks hop fra "idisk.mac.com" (~10ms latency).
iDisken tager stadig ofte ganske længe om at synkronisere der.

Jeg er alligevel en glad bruger. Jeg har mine ofte brugte små filer og
f.eks. Pages templates på iDisken og det er rart at have adresse bogen
synkroniseret på de forskellige macs i huset og tasken.

- ask

--
http://askask.com/

Fra : Ask Bjørn Hansen