Croissanter
Fra : Padre

Dato : 14-03-06 16:25

Jeg bagte croissanter i søndags. Jeg fulgte Gaston Lenotres opskrift ,
som den står i hans "Dessert- og kagebog" fra 1978. Den giver 30
croissanter af 500 gram mel og 300 gram smør, hvilket vil sige 10 gram
smør pr. croissant.

Er der nogen, som har forsøgt sig med at reducere smørmængden i
denne opskrift, og i givet fald kan fortælle mig, hvor lille en
smørmængde kan give et velsmagende resultat ?

--
padre

Fra : Paw Jensen

Dato : 15-03-06 06:57

[...]

Hej.

Det var vel ikke muligt at man kunne få den oprindelige opskrift ?

Paw

Fra : Padre

Dato : 15-03-06 09:17

Det er altså en længere affære at skrive af

Bogen kan fås antikvarisk ned til kr. 250, og hvis man kan lide den
franske stil indenfor bagværk, er den et absolut must og hver en
femøre værd.

http://www.antikvariat.net/ søg på lenotre, gaston, så komme bogen
frem-. der er 5 københavnske antikvariater, der har den og den koster
dér ned til kr 250. Der er åbenbart ingen provinsantikvariater, der
har den.

--
padre

Fra : Padre