/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
VNC programt til både pc og mac
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-06 16:23

Hej mac(k)ies

Jeg står foran at skrotte den stationære PC og har købt en powerbook til
at træde i stedet.

Jeg hjælper forskellige bekendte (bl.a. mine forældre ) med at hitte
ud af deres pc over Teamviewer/Real VNC.
Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
kan linke mig et godt VNC-program? Det må MEGET gerne være cross platform.

Venligst

Niels
www.nodash.dk

 
 
Thomas von Hassel (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-03-06 16:32

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> Hej mac(k)ies
>
> Jeg står foran at skrotte den stationære PC og har købt en powerbook til
> at træde i stedet.
>
> Jeg hjælper forskellige bekendte (bl.a. mine forældre ) med at hitte
> ud af deres pc over Teamviewer/Real VNC.
> Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> kan linke mig et godt VNC-program? Det må MEGET gerne være cross platform.


Client ?

prøv Chicken of the VNC

og hvis du vil betale for det, så Apple Remote Desktop

/thomas


--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Thomas G. Madsen (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 14-03-06 16:59

Thomas von Hassel skrev:

> og hvis du vil betale for det, så Apple Remote Desktop

Eller Timbuktu, som jeg selv bruger med stor fornøjelse.

--
Hilsen
Madsen

Thomas von Hassel (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-03-06 17:06

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
>
> > og hvis du vil betale for det, så Apple Remote Desktop
>
> Eller Timbuktu, som jeg selv bruger med stor fornøjelse.

av for den ... exsisterer de endnu ? ;)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Thomas G. Madsen (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 14-03-06 21:00

Thomas von Hassel skrev:

> av for den ... exsisterer de endnu ? ;)

Jeps og endda i bedste velgående :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas von Hassel (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-03-06 21:13

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
>
> > av for den ... exsisterer de endnu ? ;)
>
> Jeps og endda i bedste velgående :)

det kan så diskuteres .. :)

Jeg overlever fint med VNC, ARD og M$ RD

/thomas


--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Martin Bech (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bech


Dato : 14-03-06 17:00

In article <4416dfd8$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> kan linke mig et godt VNC-program?

Jeg bruger Microsofts "Remote Desktop Connection" (freeware) til at
administrere Windåser. Så skal der bare åbnes for fjernskrivebordet på
pc'en.

Hvis det skal være vnc i stedet er der TightVNC som fås til flere
platforme.
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Thomas von Hassel (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-03-06 17:06

Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:

> In article <4416dfd8$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
> "Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:
>
> > Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> > kan linke mig et godt VNC-program?
>
> Jeg bruger Microsofts "Remote Desktop Connection" (freeware) til at
> administrere Windåser. Så skal der bare åbnes for fjernskrivebordet på
> pc'en.


Desværre kun til WinXP og 2k Server



/thomas


--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Axel Hammerschmidt (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 14-03-06 22:45

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:
>
> > In article <4416dfd8$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
> > "Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:
> >
> > > Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> > > kan linke mig et godt VNC-program?
> >
> > Jeg bruger Microsofts "Remote Desktop Connection" (freeware) til at
> > administrere Windåser. Så skal der bare åbnes for fjernskrivebordet på
> > pc'en.
>
> Desværre kun til WinXP og 2k Server

Du kan få et fjernskrivebord i Netmeeting 3.x. Den er osse freeware fra
MS, siden Windows 95. Det virker her hos mig med en ældgammel PC der
kører Win95 og hvor tastatur og skærm er fjernet. Maskinen er kun
forbundet via netkabel (og strømkabel).

Grunden til at Win95 bruges som styresystem er, at der osse ligger en PC
Maclan 7 på maskinen. Så jeg kan osse bruge den som file server med
Apple Talk. Med fjernskrivebordet i Netmeeting kan jeg afvikle
programmer og lukke maskinen ned, men selvfølgelig kun fra en anden
Windows maskine.

Per Rønne (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-03-06 07:53

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:
>
> > In article <4416dfd8$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
> > "Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> > > Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> > > kan linke mig et godt VNC-program?

> > Jeg bruger Microsofts "Remote Desktop Connection" (freeware) til at
> > administrere Windåser. Så skal der bare åbnes for fjernskrivebordet på
> > pc'en.

> Desværre kun til WinXP og 2k Server

XP Pro og 2000 Pro. Samt naturligvis 2000 og 2003 Server.

XP Home kan ikke bruges her. Ej heller Mac - her kan kun forbindes
/fra/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Axel Hammerschmidt (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 15-03-06 13:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> skrev

: Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
:
: > Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:
: >
: > > In article <4416dfd8$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
: > > "Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:
:
: > > > Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre
jer om I
: > > > kan linke mig et godt VNC-program?
:
: > > Jeg bruger Microsofts "Remote Desktop Connection" (freeware) til
at
: > > administrere Windåser. Så skal der bare åbnes for
fjernskrivebordet på
: > > pc'en.
:
: > Desværre kun til WinXP og 2k Server
:
: XP Pro og 2000 Pro. Samt naturligvis 2000 og 2003 Server.

Hvor kan jeg finde en RDC server til W2K Pro Workstation?



Per Rønne (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-03-06 14:05

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> : XP Pro og 2000 Pro. Samt naturligvis 2000 og 2003 Server.
>
> Hvor kan jeg finde en RDC server til W2K Pro Workstation?

Jeg erindrer ikke at det skulle være nødvendigt med en særlig server.
Svjh finder man på nettet hvordan man indstiller Windows 2000 Pro.

Men jeg er forlængst gået over til Windows XP Pro SR2, så jeg må nøjes
med at give dig dette link:

<http://www.google.dk/search?hs=Q79&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozil
la%3Ada-DK%3Aofficial&q=%22Remote+Desktop+Connection%22+Windows+2000%22&
btnG=S%C3%B8g&meta=>

Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
bedre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jørgen Tietze (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 15-03-06 17:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
> bedre.

Må vi ikke høre et godt argument for at opgradere fra windows 2000 til
windows xp pro?

~ Jørgen

Per Rønne (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-03-06 18:35

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
> > bedre.
>
> Må vi ikke høre et godt argument for at opgradere fra windows 2000 til
> windows xp pro?

1. Jeg er ikke længere sikker på om W2000 understøtter Remote Desktop
Connection så man kan logge /på/ 2000 Pro.

2. Understøtter Windows 2000 overhovedet acceptable harddiskstørrelser?
Jeg måtte faktisk lave en XP Pro SR2 CD-ROM for at kunne installere XP
Pro på en 160 G harddisk. Hvis jeg vel at mærke ville bruge hele
harddisken.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-03-06 22:52

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
> bedre.

Læste lige lidt på VNC. Den bedst kørende Windows versino er Windows
2000 - aner ikke hvorfor.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-03-06 23:52

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
> > bedre.
>
> Læste lige lidt på VNC. Den bedst kørende Windows versino er Windows
> 2000 - aner ikke hvorfor.

Mærkeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Reippuert Knu~ (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 16-03-06 22:06

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> > Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
> > bedre.

> Læste lige lidt på VNC. Den bedst kørende Windows versino er Windows
> 2000 - aner ikke hvorfor.

mon ikke det er fordi omfanget af bitmapbillederne er mindre end i
XP's standart brugerflade?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thomas von Hassel (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-03-06 23:00

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> > per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > > Men generelt vil jeg da opfordre dig til at opgradere til XP Pro eller
> > > bedre.
>
> > Læste lige lidt på VNC. Den bedst kørende Windows versino er Windows
> > 2000 - aner ikke hvorfor.
>
> mon ikke det er fordi omfanget af bitmapbillederne er mindre end i
> XP's standart brugerflade?

der er MS' Remote Desktop Conncetion smartere, da den kan "trimme" XP's
eyecandy ned ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Morten Reippuert Knu~ (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 17-03-06 00:26

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > > Læste lige lidt på VNC. Den bedst kørende Windows versino er Windows
> > > 2000 - aner ikke hvorfor.
> >
> > mon ikke det er fordi omfanget af bitmapbillederne er mindre end i
> > XP's standart brugerflade?

> der er MS' Remote Desktop Conncetion smartere, da den kan "trimme" XP's
> eyecandy ned ...

Det er ikke det eneste der er smartere:

RDP protokollen er i sig selv væsentlig mere effektiv idet der ikke
overføres bitmap billeder.
RDP protokollen forbinder til en terminalserver, som du kan
sammenlignes med en grafisk login session på *nix'er.

X11 kan noget lignende med xnest/XDMC

NeXTsteop/OpenStep havde faktisk også et lignende hook i PostScript
Dispaly serveren. I tidlige versioner af Apple's Quartz var der rester
af dette hook. Desværre har Apple valgt at droppe det i ARD, først til
fordel for QuickDraw (i v. 1-1.2) kendt fra Mac OS 9's Mactintosh
Manager, og fra og med v.2 til fordel for VNC.
Ud over ringe hastighed, betyder det også at man kun kan se og betjene
sin desktop remote. Man kan ikke lave et reelt remote login hvor
applikationerne kører på servern, mens windowmanageren kører lokalt.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Thomas G. Madsen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 15-03-06 19:00

Per Rønne skrev:

> 2. Understøtter Windows 2000 overhovedet acceptable
> harddiskstørrelser?

Fra og med SP3 til Win2000, burde det være muligt:
<http://support.microsoft.com/?kbid=305098>.

--
Hilsen
Madsen

Axel Hammerschmidt (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 15-03-06 22:01

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

: Per Rønne skrev:
:
: > 2. Understøtter Windows 2000 overhovedet acceptable
: > harddiskstørrelser?
:
: Fra og med SP3 til Win2000, burde det være muligt:
: <http://support.microsoft.com/?kbid=305098>.

Ja, men du kan ikke partitionere med de værktøj der kommer med W2K Pro.
Men man kan selvfølgelig låne en kopi af en Xp installation og bruge
partitionering- og formatteringsværktøjerne der og så indstallere W2K
Pro. Der kræves ikke aktivering.

Og man kan ikke få RDC Server til W2K Pro. Kun clienten. Men så kan man
bruge fjernskrivebord i Netmeeting i stedet for. Men med NM kan man
desværre ikke forbinde fra en Mac.



Thomas G. Madsen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 15-03-06 22:25

Axel Hammerschmidt skrev:

> Ja, men du kan ikke partitionere med de værktøj der kommer med
> W2K Pro.

Hvis Windows-CD'en er slipstreamet med SP3, så kan man vel?

--
Hilsen
Madsen

Per Rønne (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-03-06 23:52

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt skrev:
>
> > Ja, men du kan ikke partitionere med de værktøj der kommer med
> > W2K Pro.
>
> Hvis Windows-CD'en er slipstreamet med SP3, så kan man vel?

Det var det jeg gjorde med min XP Pro, for at kunne installere den på
160G harddisken. Det var dog i forvejen muligt, hvis jeg havde booted
fra en anden harddisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Axel Hammerschmidt (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 16-03-06 00:05

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

: Axel Hammerschmidt skrev:
:
: > Ja, men du kan ikke partitionere med de værktøj der kommer med
: > W2K Pro.
:
: Hvis Windows-CD'en er slipstreamet med SP3, så kan man vel?

Jeg har en W2K SP4 image liggende, men har ikke afprøvet det. Jeg regner
med at den anden metode er bedre.



Jørgen Tietze (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 14-03-06 18:31

Som Thomas andetsteds i tråden nævner er der Chicken of the VNC - den er
rigtig god, jeg bruger den ofte til at administrere min skabs-pc der
kører windows 2000.

Chicken of the VNC:
http://sourceforge.net/projects/cotvnc/

VNC Dimension er efter min mening også ganske god, men jeg er altså gået
over til at bruge cotvnc i stdet:
http://www.tinyurl.dk/121

eller

<http://www.mdimension.com/cgi-bin/WebObjects/MDTWebsite.woa/1/wa/viewPa
ge?pageName=VNCDimension&wosid=fjRvJOsdWSw8FbU2gi0dGM>

~ Jørgen

Thomas von Hassel (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-03-06 21:13

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Som Thomas andetsteds i tråden nævner er der Chicken of the VNC - den er
> rigtig god, jeg bruger den ofte til at administrere min skabs-pc der
> kører windows 2000.

hehe, skabs PC bruger ... helt bogstaveligt ;)


/thomas


--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Axel Hammerschmidt (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 14-03-06 19:17

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> Hej mac(k)ies
>
> Jeg står foran at skrotte den stationære PC og har købt en powerbook til
> at træde i stedet.
>
> Jeg hjælper forskellige bekendte (bl.a. mine forældre ) med at hitte
> ud af deres pc over Teamviewer/Real VNC.
> Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> kan linke mig et godt VNC-program? Det må MEGET gerne være cross platform.

Jeg mener at VNC er cross platform. Og den findes stort set til alle
platforme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vnc

Ukendt (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-06 23:53

Niels Præstegaard (9400) skrev:
> Noget om at han hjælp med pc via VNC

Jeg takker for de mange svar. Jeg ved dog ikke om jeg har fundet det jeg
søger :-|
De fleste af de programmer I henviser til, er enten win eller mac. Jeg
vil meget gerne have det således, at jeg kan hjælpe mine forældre med at
starte syvkabale på deres win-maskine, selvom jeg sidder på min mac. Men
det kan måske ikke lade sig gi' sig?

Det skal helst være freeware og altså meget gerne fungere til både win
og mac.
Chicken - kører det via en Real VNC-server på win-maskinen?

Venligst

Niels

Jørgen Tietze (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 15-03-06 08:50

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> De fleste af de programmer I henviser til, er enten win eller mac. Jeg
> vil meget gerne have det således, at jeg kan hjælpe mine forældre med at
> starte syvkabale på deres win-maskine, selvom jeg sidder på min mac. Men
> det kan måske ikke lade sig gi' sig?

Jov, her kan du f.eks. bruge VNC

> Det skal helst være freeware og altså meget gerne fungere til både win
> og mac.
> Chicken - kører det via en Real VNC-server på win-maskinen?

Chicken Of The VNC er macintosh klienten, serveren, som du kører på
windowsmaskinen henter du her (her finder du også windows-klienten):

http://www.realvnc.com/download.html

Du kan finde VNC-serveren til macintosh her:

http://www.redstonesoftware.com/vnc.html

~ Jørgen

Morten Reippuert Knu~ (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 15-03-06 09:33

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> Jeg takker for de mange svar. Jeg ved dog ikke om jeg har fundet det jeg
> søger :-|
> De fleste af de programmer I henviser til, er enten win eller mac. Jeg
> vil meget gerne have det således, at jeg kan hjælpe mine forældre med at
> starte syvkabale på deres win-maskine, selvom jeg sidder på min mac. Men
> det kan måske ikke lade sig gi' sig?

Såvel VNC som RDP er en server/klient protokol. Dvs du skal have en
VNC eller en RDP server i den anden ende (eks på dine forældres PC).

RDP serveren er allerede inkluderet i windows XP Pro og MCE, så hvis
du vælger RDP løsningen skal du blet hente en RDP klient. Eks:
<http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient>
Den fungerer rigtigt godt.

Hvis du vælger VNC skal du finde en VNC server du kan installere på
dine windows maskiner. Det får du ikke hjælp til her i gruppen da det
er en mac gruppe.

Hvad du derimod har fået masser af er forslag til en en god VNC
klient du kan afvikle på din mac.

Det er ligegyldigt om VNC programmet hedder det samme på sine
maskiner. VNC er VNC.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Ukendt (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-03-06 13:14

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Hvad du derimod har fået masser af er forslag til en en god VNC
> klient du kan afvikle på din mac.

Super. Det var nogenlunde sådan jeg havde opfattet det.

> Det er ligegyldigt om VNC programmet hedder det samme på sine
> maskiner. VNC er VNC.

Se det var jeg ikke lige klar over. Det var lige, hvad jeg skulle bruge
så. Tak.

Venligst

Niels

Morten Reippuert Knu~ (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 15-03-06 16:31

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> Se det var jeg ikke lige klar over. Det var lige, hvad jeg skulle bruge
> så. Tak.

anede mig.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Ukendt (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-03-06 22:18

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> anede mig.

Ja, der faldt min manglende viden sgu lige igennem. Men jeg blev
klogere, så tak.

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Morten Reippuert Knu~ (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 14-03-06 23:18

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:
> Hej mac(k)ies

> Jeg står foran at skrotte den stationære PC og har købt en powerbook til
> at træde i stedet.

> Jeg hjælper forskellige bekendte (bl.a. mine forældre ) med at hitte
> ud af deres pc over Teamviewer/Real VNC.
> Nu skal jeg så til at have mac som primær datamat og vil høre jer om I
> kan linke mig et godt VNC-program? Det må MEGET gerne være cross platform.

Er du siker på at du vil bruge VNC og ikke RDP? Det lyder som om du
skal supporte windows klienter. Microsoft har en glimrende RDP klient
til Mac OS X.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Ukendt (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-03-06 00:13

Morten Reippuert Knudsen skrev:
> Er du siker på at du vil bruge VNC og ikke RDP? Det lyder som om du
> skal supporte windows klienter. Microsoft har en glimrende RDP klient
> til Mac OS X.

Efterhånden er jeg ikke så sikker på noget
Jeg skal supporte windowsmaskiner primært og vil gerne kunne gøre dette
fra både min mac og min pc (og helst med samme program). Det vigtigste
er dog, at det er samme program/server for dem jeg skal supporte. Har
brugt Teamviewer (http://www.teamviewer.com/) indtil nu, da det er nemt
at installere for de knap så computerkyndige i den anden ende.

Jeg er stadig på jagt - både efter viden og godt program (gratis eller
næsten-gratis)

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste