Nye gryder og pande - hvilke?
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-06 20:04

Hej!

Jeg overvejer at udskifte en del af mine efterhånden meget slidte gryder
med lidt nyt. Jeg ønsker en stor sauterpande (ca 28 cm), en kasserolle
(2-3 L) og en gryde (ca 4 L).

Til trods for de gode salgstaler for slip-let, Tefal-belægning osv.
synes jeg at sådanne hurtigt bærer præg af daglig brug (ridser m.v.) til
trods for, at jeg altid kun bruger træk- og plasticredskaber. Jeg har
derfor mest øje til nogle hårdføre stål/aluminium/titanbelæg.-produkter.

Jeg synes dog, at der er så mange produkter på markedet, at det er svært
at vurdere hvad der er godt og skidt. Jeg har kigget på www.hwl.dk for
at få nogle "professionelle" produkter, men det er jo svært at danne sig
indtryk af produkterne ud fra små billeder.

Hvad og hvor kan anbefales at handle? (Jeg bor i Aalborg)

NB! Prislejet for de 3 ting samlet er op til ca. kr. 2000,-

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Max

Dato : 12-03-06 20:24

Hej Kim

> har derfor mest øje til nogle hårdføre
> stål/aluminium/titanbelæg.-produkter.

Jeg ved at det ikke er på din ønskeseddel, men må jeg ikke
anbefale dig at kikke på en 32 cm. sauterpande med glaslåg
fra Scanpan. Den kan ofte købes billigt i Bilka og lignende
steder. Den har to grydehåndtag og kan bruges som en
slags stegeso i ovnen. En virkelig rart alsidig ting der bør
stå i ethvert køkken.

Den har varenummer 32101200 - 32 cm Sauterpande
hos http://www.scanpan.dk/scanpan.html

Mvh Max

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-06 20:47

Max wrote:
> Jeg ved at det ikke er på din ønskeseddel, men må jeg ikke
> anbefale dig at kikke på en 32 cm. sauterpande med glaslåg
> fra Scanpan.

Det må du da i aller højeste grad :) Jeg kan læse at de også bruger
titaniumbelægning for høj slidstyrke. Det lyder fornuftigt.

Tak. Jeg kigger nærmere på den!

Fra : mcloud

Dato : 12-03-06 20:57

Hej Kim Jensen

Kan kun anbefale den serie i Feks. føtex ,der hedder køkkenchef, i rustfri
stål.
Og så evt. Jamie olivers sauter pande .
Det hele kan skaffes for under 2K

Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Henrik Andersen

Dato : 13-03-06 04:21

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Hej! Kan anbefale Sjöbo serien fra Harald Nyborg. Har fået en
tilfredsstillende kritik fra Forbrugerstyrelsen:
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/koekkengrej/gryder/tests/268/13/?testdb_searchQuery=&cHash=fe9772d384

Prisen er også rimelig. Men lige netop pander er desværre ikke i serien...