Licens på Tiger??
Fra : perjak

Dato : 11-03-06 15:34

Hej

Jeg kan for en billig penge overtage de to original DVD'er til
installation af OS X Tiger 10.4.3 + iLife på iBook G4.

Jeg har en alm. G4 i tower, så det dur ikke uden videre.

Har jeg en fuld og gyldig licens på min G4'er, hvis jeg anvender en
brændt kopi af en Universal OS X Tiger Install DVD disc 1 i stedet for
disc 1 i iBook sættet?

Mvh Per Jakobsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-06 17:43

Hej Per

perjak wrote:
> Jeg kan for en billig penge overtage de to original DVD'er til
> installation af OS X Tiger 10.4.3 + iLife på iBook G4.
>
> Jeg har en alm. G4 i tower, så det dur ikke uden videre.

iLife kan du bruge, hvis der er licens til den, men det er rigtig, du
ikke umiddelbart kan bruge en orig. PB DVD på en alm. stationær maskine.

> Har jeg en fuld og gyldig licens på min G4'er, hvis jeg anvender en
> brændt kopi af en Universal OS X Tiger Install DVD disc 1 i stedet for
> disc 1 i iBook sættet?

Det mener jeg ikke, du har. Førhen kunne man mod indsendelse af en sådan
installeringsdisk få den ombyttet hos Apple, men om de gør det stadig,
aner jeg faktisk ikke, men prøv at ringe til support på 70102007 og
spørg dem...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-06 18:05

> [...]
>
> Det mener jeg ikke, du har. Førhen kunne man mod indsendelse af en sådan
> installeringsdisk få den ombyttet hos Apple, men om de gør det stadig,

ombyttet til hvad ? .. en generisk 10.4 disk ?

> aner jeg faktisk ikke, men prøv at ringe til support på 70102007 og
> spørg dem...

hvis der er nogen hjemme :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-06 18:44

Hej Thomas

Thomas von Hassel wrote:

> ombyttet til hvad ? .. en generisk 10.4 disk ?

Hvad ellers? - måske en venerisk.?

> hvis der er nogen hjemme :)

Tja, de ku' godt ansætte et par stykker mere derovre, så det var lidt
lettere at komme igennem til dem..

Fra : perjak

Dato : 12-03-06 10:23

Tak for svarene. Jeg væbner mig med tålmod og prøver at ringe til
dem.

Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-03-06 11:13

perjak <per@perjak.dk> wrote:
> Hej

> Jeg kan for en billig penge overtage de to original DVD'er til
> installation af OS X Tiger 10.4.3 + iLife på iBook G4.

Sælger kan ikke overdrage dig licenserne fra hans iBook. De er kun
gyldige på hans iBook. Han kan kun overdrage dig en licens uden
computer såfremt der er tale om retail SW.

nej.