Hvilken browser vises på dette billede?
Fra : Sørensen

Dato : 10-03-06 12:36

Hej Mac-folk

Kan I hjælpe mig med at identificere, hvilken browser, der vises på dette
billede:
http://i2.tinypic.com/r23qxg.jpg

Tak!
MVH Sørensen

Fra : Terje Rydland

Dato : 10-03-06 12:49

Sørensen <duvedikkehvem-ingenreklamer@hotmail.nix> wrote:

> Hej Mac-folk
>
> Kan I hjælpe mig med at identificere, hvilken browser, der vises på dette
> [...]

Er det et lurespørsmål?

Det er da Safari?

Terje

Fra : Sørensen

Dato : 10-03-06 13:05

"Terje Rydland" <terjery@idi.ntnu.no> wrote in message

> Er det et lurespørsmål?
> Det er da Safari?

Takker. Nix, det er ikke et trickspørgsmål - jeg har ikke Mac, så VAR
virkeligt i tvivl om hvilken det var.
- Man kan vel ikke uden videre se på grafikken hvilken version det er?

Men Safari.. Det vil altså sige, at brugeren af den browser uden problemer
skulle kunne se disse billeder fade smukt over i hinanden?
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm
- Et testresultat er meget velkommen.

Tak!
Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Terje Rydland

Dato : 10-03-06 13:31

> [...]

> Men Safari.. Det vil altså sige, at brugeren af den browser uden problemer
> skulle kunne se disse billeder fade smukt over i hinanden?

Ja, det funker helt fint det.

Safari versjon 2.0.3 (417.8) på MacOSX 10.4.5

Terje

Fra : Michael Holm

Dato : 10-03-06 16:12

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Ja, det funker helt fint det.
>
> Safari versjon 2.0.3 (417.8) på MacOSX 10.4.5
>
> Terje

Nej, man kan se billederne skifte men ikke md "fade" effekt...

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Sørensen

Dato : 13-03-06 08:16

> Nej, man kan se billederne skifte men ikke md "fade" effekt...

Tak for tilbagemelding....
Men ØV!

- Der skulle vel ikke være nogen af jer, der har kendskab til et
fade-script, der rent faktisk fungerer i Safari? (Evt. bare en hjemmeside,
hvor I har set noget, der virker?)

MVH Sørensen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-03-06 20:14

> [...]

- Der skulle vel ikke være nogen af jer, der har kendskab til et
> fade-script, der rent faktisk fungerer i Safari? (Evt. bare en hjemmeside,

Den her ser ud til at virke
<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=442975>.

Fra : Sørensen

Dato : 15-03-06 14:32

> - Der skulle vel ikke være nogen af jer, der har kendskab til et

> Den her ser ud til at virke
> <http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=442975>.

OK, tak for det.. Den er desværre lavet i Flash fremfor Javascript og
deslige - men der er nok ingen vej udenom at komme igang med noget Flash,
hvis den type special effects skal virke på alle de mange (sære?
browsere, der er i omløb.

Takker for tilbagemeldinger.

Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-03-06 16:06

> [...]

> Men Safari.. Det vil altså sige, at brugeren af den browser uden problemer
> skulle kunne se disse billeder fade smukt over i hinanden?

Jeg kan ikke se nogen speciel overgang, skiftet er pludseligt.
(Safari 2.0.3)

Fra : Sørensen

Dato : 13-03-06 08:35

""Niels Jørgen Kruse"" <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke se nogen speciel overgang, skiftet er pludseligt.
> (Safari 2.0.3)

Det er skuffende. :-|
Mærkeligt at de ellers ligefrem skriver på siden, at det virker fint i
Safari 2 - det må da siges at være falsk reklame.

MVH Sørensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-03-06 21:31

"S?rensen" <duvedikkehvem-ingenreklamer@hotmail.nix> wrote:

> Men Safari.. Det vil alts? sige, at brugeren af den browser uden problemer
> skulle kunne se disse billeder fade smukt over i hinanden?
> [...]

Det virker fint i relase udagven af Camino 1.0 (som er en fortræffelig
browser når man lige lægger flashblock på, og trimmer sine prefs. med
CamiTools)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-03-06 22:30

> Det virker fint i relase udagven af Camino 1.0 (som er en fortræffelig
> browser

Jeg er helt enig, det er en rigtig god bruser. Jeg er begyndt (igen) at
bruge den (nu i v. 1.0) efter at have læst noget om et "hul" i Firefox.
Dét har jeg da osse glemt alt om igen - det er nemmere at finde et
alternativ: Camino 1.0

> når man lige lægger flashblock på,

mener du ikke blot at man slår Flash fra prefs?

>og trimmer sine prefs. med
> CamiTools)

Der er en del ting i denne verden, som jeg har overset. Den dér er så én
af dem. Kan du ikke bare lige uddybe med et par ord, Morten?

--
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-03-06 00:39

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> [...]
> alternativ: Camino 1.0

> mener du ikke blot at man slår Flash fra prefs?

Nope, jeg vil skam gerne kunne se flash. Jeg vil bare selv bestemme
hvornår (aldrig når det er reklamer), da flash på Mac OS X har det med
at bruge fælt mange CPU cyklus'er, især når man rammer et site med 5-6
flash reklamer som kører uendeligt eller begynder at spille en sang.

Derudover generer det mig at objekter flytets rundt fordi man
blokerer et emne.

Med flashblok indlæses den enkelte aninamtion først når man klikker
på et ikon hvor naimationen skal vises.

<http://www.nadamac.de/camitools/flash.php>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-03-06 20:46

> [...]
> blokerer et emne.
>
> Med flashblok indlæses den enkelte aninamtion først når man klikker

Flashblok = block web advertising (i prefs)?

> <http://www.nadamac.de/camitools/flash.php>

Tak for henvinsingen, den skal jeg have tjekket ud.

--
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-03-06 21:46

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Flashblok = block web advertising (i prefs)?

Har nu opdaget at Flashblock er en funktion i Camitools - efter at jeg
havde fulgt min egen forudsigelse nedenfor.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-03-06 09:07

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Har nu opdaget at Flashblock er en funktion i Camitools - efter at jeg
> havde fulgt min egen forudsigelse nedenfor.

flot, du kan læse.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-03-06 09:06

> Flashblok = block web advertising (i prefs)?

nope, Flashblok blokkere kun indlæsning af flash animationer. Men du
kan osse blokere reklamer i øvrigt med camitools.

> Tak for henvinsingen, den skal jeg have tjekket ud.

vær opmærksom på at du efterfølgende skal editere stien til flashblock
i "~/Library/Application Support/Camino/crome/crom.rdf" for at få det
til at dutte.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 12-03-06 23:03

> [...]

> Men Safari.. Det vil altså sige, at brugeren af den browser uden problemer
> skulle kunne se disse billeder fade smukt over i hinanden?

Det virker derimod ganske fint i Firefox 1.5.0.1 på macintosh

~ Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-06 13:32

> [...]

> Hej Mac-folk
>
> Kan I hjælpe mig med at identificere, hvilken browser, der vises på dette

Safari.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : henrik

Dato : 10-03-06 20:23

Sørensen skrev:

> [...]
>
> Men Safari.. Det vil altså sige, at brugeren af den browser uden problemer
> skulle kunne se disse billeder fade smukt over i hinanden?

Fade-funktionen virker ikke i safari, men det sådan set ikke det
eneste der ikke virker i safari.;)

mvh
henrik