Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hbwgur.mecref1029syN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> > Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> >
> >> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> > Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering
> >> skal
> >> > indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
> >> >
> >> > Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.
> >>
> >>
> >> Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
> >> bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske
> >> folkeskole,
> >> selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der
> >> ønskede
> >> at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par
> >> gange,
> >> men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
> >> eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere
> >> tydeligt
> >> hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
> >> --
> >> Wilstrup
> >
> > HVILKEN borgerlig indoktrinering?! I Folkeskolen? På Universiteterne?
>
> ja!
>
>
> >
> > Ingen af stederne har borgerlige særlig meget at skulel have sagt. Det
> > har velfærdssocialisterne og de radikale derimod.
>
> Forkert! Det er netop de borgerlige der sætter dagsordenen på alle de
> steder, der er nævnt - alene fagrækken er et udtryk for borgerlighed,
> lærebøgerne er oftest borgerligt inspirerede, fx historiebøgerne, hvor man
> ustandselig skal høre om de "store mænds bedrifter" fremfor befolkningens
> vilkår og den undertrykkelse de var ude for over tid.
Den er god med dig. DDR-socialister sad i årevis som lærere i de danske
folkeskoler. Har du aldrig læst "Der Vater Ist Arbeitslos" i
tysk-timerne? Socialistisk indoktrinering hvis jeg nogensinde har set
det.
>
> Kristendommen er i folkeskolen et obligatorisk fag, og det er jo også en
> kolportering af borgerlige dyder.
> Idrættens "mens sana in corpore sano" er efterhånden mindre nationalistisk
> end tilforn, men alligevel ligger den sekteriske nationalisme bag som
> idebærer.
Og alligevel er tilslutningen til Folkekirken konstant dalende. Lader
ikke til at denne "borgerlige kristendoms-indoktronering" har sin
effekt, hvad Arne?
>
> Dansk litteratur med den netop vedtagne kanon har en borgerlig slagside, og
> geografien er blevet en ren borgerlig geografi, renset for alt indhold der
> blot kunne antyde kernen i problematikker som forurening og dårligt miljø.
> Og nævnes der de multinationale selskaber med et ord, er det altså i så
> camoufleret form at der ikke er noget at komme efter.
>
> Hvis jeg havde tid, kunne jeg forsyne dig med en lang liste over
> forsyndelser netop folkeskolen og i øvrigt også univeriteterne er tvunget
> ind under, med her blot nogle få punkter:
Jeg synes du skal bruge din tid på at komme med en uddybende liste over
forsyndelser som du mener eksisterer.
>
> Folkeskolen: dansk kanon = tvungen litteratur at læse -det meste med
> borgerlig observans - rystende fravær af kvindlige forfattere
Og du mener at mangel af kvindelige forfattere afspejler borgerlig
indoktrinering, og ikke at der generelt er færre kvindelige forfattere
indenfor de relevante områder der skal debatterers i skolen?
>
> Historie: de store mænds historie - konger og kejsere omtales meget,
> ulighederne nævnes som om de nærmest var naturgivne og mange af dem
> indeholder direkte politisk stillingtagen til fordel for de borgerlige.
Bullshit! Alle der bliver kørt igennem pædagogseminariet får en
omfattende mængde socialistisk baggage med på arbejdet. Jeg kan fx.
huske at min historielærer var erklæret socialist!
>
> Geografi: lande- og faktastof, hvor sidstnævnte kun indeholder "positive
> fakta" når det gælder imperialistiske lande som fx USA,
USA er ikek imperialistisk, din tåbe. Det er grundlæggende
anti-imperialistisk, hvilket bl.a. kan ses ved at USA ikke indtog hele
Irak under første goldkrig. USA handler om rå business, ikke conquest.
England og
> Tyskland,som enten fremstilles som progressive eller fremstilles med påtaget
> objektivitet - medens andre lande, der ikke har samme status eller
> bevågenhed, enten ikke nævnes eller udsættes for poltiske tilkendegivelser
> af borgerlig observans.
Hvilke lande mener du burde fremhæves? Saudiarabien? Kina? Cuba?
Guatemala? Congo? Andre?
Mener du at det er udpræget borgerligt at fortælle eleverne om verdens
største økonomier (deriblandet de nævnte USA og TYskland - og dermed de
vigtigste lande på det økonomiske verdenskort), og ej blot praktisk?
>
> Folkeskolernes indstilling af elever til gymnasierne præges også af de
> borgerlige vedtagelser om at det stort set kun er karaktererne der skal
> gælde for at at ungt menneske kan "indstilles" til gymnasiet.
>
> Universiteterne - meget forskellige krav år efter år - det hele afgøres ud
> fra en cost-benefitanalyse: hvad kan det betale sig at forske i. Ekstern
> styring af universiteterne, rektor ansat i stedet for at være valgt, antal
> beståede = antal kroner i kassen.
Og du mener altså at det ville være fornuftigt med universiteter, hvor
der IKKE blev tænkt i hvad der kan betale sig? Dvs. du mener at
fornuftig økonomisk tænkning er specielt borgerligt? Det var da ellers
en tilkendegivelse der vil noget om din egen fløj!
>
> Eller stopprøver og brugerbetaling = kun folk med forholdsvis velhavende
> forældre har råd til at hjælpe de unge fx med ekstra hjælp, manuduktioner,
> bopæl, bøger m.v.
Tror fanden at almindelige mennesker ikke har råd til privatskole og
tutorordninger når kleptomaner som dig og Kim Larsen mener det er i
orden med en marginalskat på 43%+ for almindelige arbejdende mennesker!
>
> Alt dette sker for øjene af dig, og viser hvordan den borgerlige tankegang,
> det borgerlige tankegods manipuleres ind i universitetsverdenen -og
> naturligvis også i folkeskolen.
Du er ude i hampen.
--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/