HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
> Jens Bruun wrote:
> > Man var meget bekymret over, om den verserende Muhammed-konflikt
> > kunne skade vores muligheder for at få dette vigtige værtsskab. Alle
> > er efterfølgende lettede over, at Muhammed-sagen tilsyneladende ikke
> > spillede nogen rolle, da der skulle stemmes om værtsby.
> >
> > Alternativet til København var... Cairo.
>
> Måske spillede sagen en rolle for udfaldet. En oversigt over
> stemmeafgivningen (om en sådan findes) kunne nok give et fingerpeg.
Jep, det islamiske hysteri over nogle karikaturer i en dansk provinsavis
af en arabisk hærfører og folkemorder, der døde for 1374 år siden, har
næppe forbedret /Cairos/ chancer.
Men nu må vi jo så håbe at København bliver OL-by. Det er vel den eneste
måde vi kan få løst byens [og Sjællands] enorme infrastrukturproblemer
på.
Fuld udbygning af metroen.
Fuld udbygning af S-toget, til Roskilde og Frederiksværk, og med et
ekstra dobbeltspor i flaskerøret mellem Hovedbanegården og Svanemøllen.
Fuld udbygning af den sjællandske regionaltrafik, så der kommer en
jernbanestrækning over Køge til Ringsted og Lolland-Falster, til
aflastning af strækningen Hovedbanegården-Roskilde, til alternativ
strækning når Roskilde station er lukket grundet bombetrussel [sker
hyppigt], og som en hurtig genvej til Fehmern Bælt.
Udbygning af det sjællandske motorvejssystem, som naturligvis i
København må føres ind i /tunneller/, med underjordiske
parkeringspladser ikke mindst i forbindelse med metro-stationer. Det er
netop besluttet at Holbæk-motorvejen på den mest trafikerede strækning
skal udbygges til 8-sporet motorvej, altså med fire spor i hver retning.
+ vigespor.
At Københavns Kommune så også får nogle af de idrætsanlæg, kommunen i
dag mangler, vil blot være endnu et plus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk