/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Musen genopstår - mekanisk problem
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-03-06 17:43

I tråden "Musen går død" har der været en diskussion om Logitechs
software (som jeg selv med min gamle Trackman Wheel) ikke har haft noget
som helst problem med.

Mekanisk/fysisk har jeg derimod igennem flere måneder haft et problem
med, at kuglen "klistrer" i lejet. D.v.s. den hænger og bevæger sig
tungt. Og det er jo lidt slemt, når jeg skal bruge den til
præcissionsarbejde. Og et irritationsmoment.

Har prøvet allehånde rengøringsmetoder/-midler. Fra almindelige
rengøringsmidler fra husholdningen, afskylning med kogende vand og så
videre, det har ikke virket rigtig godt. Og dog: nogle gange har det
/tidligere/ lykkedes for mig at få den til at virke ordentligt i flere
uger. Men nu er det helt umuligt. Husholdningssprit efterlader en tynd
film (tilsætningsstoffer?), propylkohol duer ikke og isopropylakohol
(som vist skulle være det optimale) dutter heller ikke rigtigt. Lejet i
selve musen er selvfølgelig også rengjort.

Kuglen bliver ved med at have klistret overflade. Og hænge i lejet.
Slid?

Søgte efter en lignende mus som erstatning. Kunne kun find en trådløs
version, men den synes jeg ikke faldt i min smag - til en blærbar, og
jeg har ofte brug for at have den med mig, så to dimmere at huske og
pakke ned? Nej, vel? Så hellere en mus med hale Havde jeg kunnet
finde i den i en forretning nær mig, havde jeg da bare købt en ny mus.
Vask og gnideri havde taget et uforholdsmæssigt stort omfang i forhold
til prisen på en ny mus.

Fandt så frem til Logitech DK pr. telefon via:
http://www.logitech.com/index.cfm/utilities/contact/DK/DA
Den venlige mand påhørte ovennævnte (lidelses)beretning om rengøring med
videre. Jeg spurgte om den kunne være slidt ned? Det var han var lidt i
tvivl om, han havde ikke hørt tidligere, at sådan en mus kunne slides
ned på fire år+. Mens vi talte sammen tastede han rundt i sin puter, og
gjorde mig så opmærksom på, at musen stadigvæk var under garanti
Udvidet garanti.
Taste videre, taste, taste: "og jo, vi har 14 på lager" - i min ende af
forbindelsen blev lettelsen større og større. Det korte af det lange
(endelig, ikke?) blev, at han ville sende en ny mus til mig. Sådan ! Det
er da kundeservice, der vil noget. Han skulle ikke engang se en kopi af
fakturaen, han slog serienummeret op i krystalkuglen, bingo!

Men den gode service har lige en yderligere finesse. Det ville være
naturligt at sende den "defekte" I hvert fald uarbejdsdygtige) mus
retur. Nej, nej, det vil være for dyrt for kunden, så bare jeg ville
sende det afklippede usb-stik i en almindelig kuvert til almindelig
brevporto var det OK.

Se, det kalder jeg en positiv historie Sådan en (næsten) almindelig
onsdag bliver pludselig lysere

--
Mich.

 
 
Erik Richard Sørense~ (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-03-06 18:31

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
> I tråden "Musen går død" har der været en diskussion om Logitechs
> software (som jeg selv med min gamle Trackman Wheel) ikke har haft noget
> som helst problem med.
>
> Mekanisk/fysisk har jeg derimod igennem flere måneder haft et problem
> med, at kuglen "klistrer" i lejet. D.v.s. den hænger og bevæger sig
> tungt. Og det er jo lidt slemt, når jeg skal bruge den til
> præcissionsarbejde. Og et irritationsmoment.
>
> Har prøvet allehånde rengøringsmetoder/-midler. Fra almindelige
> rengøringsmidler fra husholdningen, afskylning med kogende vand og så
> videre, det har ikke virket rigtig godt. Og dog: nogle gange har det
> /tidligere/ lykkedes for mig at få den til at virke ordentligt i flere
> uger. Men nu er det helt umuligt. Husholdningssprit efterlader en tynd
> film (tilsætningsstoffer?), propylkohol duer ikke og isopropylakohol
> (som vist skulle være det optimale) dutter heller ikke rigtigt. Lejet i
> selve musen er selvfølgelig også rengjort.
>
> Kuglen bliver ved med at have klistret overflade. Og hænge i lejet.
> Slid?

Udover at rense kuglen, skal de små ruller nede i 'kuglelejet' også
renses, hvis de ikke er blevet det, vil de meget hurtigt afsætte
fingerfedt på kuglen igen fra de små ruller. - Jeg renser jævnligt min
Kensington ExpertMouse pro - både kugle og ruller. Kuglen plejer jeg at
smøre ind i opvaskemiddel og lade den ligge lidt og derefter vaske den
af under rindende vand. Rullerne renser jeg med en fnugfri klud, der er
godt fugtet med isopropyl. Det har da virket indtil nu...

> Søgte efter en lignende mus som erstatning. Kunne kun find en trådløs
> version, men den synes jeg ikke faldt i min smag - til en blærbar, og
> jeg har ofte brug for at have den med mig, så to dimmere at huske og
> pakke ned? Nej, vel? Så hellere en mus med hale Havde jeg kunnet
> finde i den i en forretning nær mig, havde jeg da bare købt en ny mus.
> Vask og gnideri havde taget et uforholdsmæssigt stort omfang i forhold
> til prisen på en ny mus.

Mangler du ikke én mere? - Jeg har en ny Optical Trackman Marble Mouse -
med hale - liggende. Den er ikke engang pakket ud...

> Fandt så frem til Logitech DK pr. telefon via:
> http://www.logitech.com/index.cfm/utilities/contact/DK/DA
> Den venlige mand påhørte ovennævnte (lidelses)beretning om rengøring med
> videre. Jeg spurgte om den kunne være slidt ned? Det var han var lidt i
> tvivl om, han havde ikke hørt tidligere, at sådan en mus kunne slides
> ned på fire år+. Mens vi talte sammen tastede han rundt i sin puter, og
> gjorde mig så opmærksom på, at musen stadigvæk var under garanti
> Udvidet garanti.
> Taste videre, taste, taste: "og jo, vi har 14 på lager" - i min ende af
> forbindelsen blev lettelsen større og større. Det korte af det lange
> (endelig, ikke?) blev, at han ville sende en ny mus til mig. Sådan ! Det
> er da kundeservice, der vil noget. Han skulle ikke engang se en kopi af
> fakturaen, han slog serienummeret op i krystalkuglen, bingo!
>
> Men den gode service har lige en yderligere finesse. Det ville være
> naturligt at sende den "defekte" I hvert fald uarbejdsdygtige) mus
> retur. Nej, nej, det vil være for dyrt for kunden, så bare jeg ville
> sende det afklippede usb-stik i en almindelig kuvert til almindelig
> brevporto var det OK.
>
> Se, det kalder jeg en positiv historie Sådan en (næsten) almindelig
> onsdag bliver pludselig lysere

Det må siges!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Mich. Ottosen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-03-06 22:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Mich

> Udover at rense kuglen, skal de små ruller nede i 'kuglelejet' også
> renses, hvis de ikke er blevet det, vil de meget hurtigt afsætte
> fingerfedt på kuglen igen fra de små ruller. - Jeg renser jævnligt min
> Kensington ExpertMouse pro - både kugle og ruller. Kuglen plejer jeg at
> smøre ind i opvaskemiddel og lade den ligge lidt og derefter vaske den
> af under rindende vand. Rullerne renser jeg med en fnugfri klud, der er
> godt fugtet med isopropyl. Det har da virket indtil nu...

Der er nu ikke nogle ruller i Logitech Trackman Wheel, men derimod sådan
tre halvkugleformede støttepunkter og en "glasrude", der aflæser den
plettede kugles bevægelser.
Du tænker måske på en Kensignton trackball (eller havde den nu hedder?)
med topplaceret kugle (blå). Sådan én har jeg også til den gamle puter -
den er et mareridt at holde i gang

> Mangler du ikke én mere? - Jeg har en ny Optical Trackman Marble Mouse -
> med hale - liggende. Den er ikke engang pakket ud...

Jo, jeg kunne jo begynde at lægge grunden til et MuseMuseum

> Det må siges!

Tror osse (er lidt overtorisk), at Trackman'en har hørt budskabet, den
arter sig mere venligt nu
>
> mvh. Erik Richard


--
Mich.

Erik Richard Sørense~ (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-03-06 23:36

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Udover at rense kuglen, skal de små ruller nede i 'kuglelejet' også
>>renses, hvis de ikke er blevet det, vil de meget hurtigt afsætte
>>fingerfedt på kuglen igen fra de små ruller. - Jeg renser jævnligt min
>>Kensington ExpertMouse pro - både kugle og ruller. Kuglen plejer jeg at
>>smøre ind i opvaskemiddel og lade den ligge lidt og derefter vaske den
>>af under rindende vand. Rullerne renser jeg med en fnugfri klud, der er
>>godt fugtet med isopropyl. Det har da virket indtil nu...
>
> Der er nu ikke nogle ruller i Logitech Trackman Wheel, men derimod sådan
> tre halvkugleformede støttepunkter og en "glasrude", der aflæser den
> plettede kugles bevægelser.

OK, jeg har aldrig set en Mouseman indvendig, så jeg gik ud fra standard...

> Du tænker måske på en Kensignton trackball (eller havde den nu hedder?)
> med topplaceret kugle (blå). Sådan én har jeg også til den gamle puter -
> den er et mareridt at holde i gang

Ikke bare Kensington. Jeg har også haft andre mærker i trackballs. De
har alle været med ruller. De fleste har været med 2 ruller - en til
lodret + en til vandret, men Kensington har 3, - udover de to andre også
en diagonal. - I øvrigt er min ExpertMouse med blå kugle, og så har jeg
2 TurboMouse med røde + en 5-6 stks. med hvide kugler og vist en enkelt
8-ball blå med hvide 8-taller på...

>>Mangler du ikke én mere? - Jeg har en ny Optical Trackman Marble Mouse -
>>med hale - liggende. Den er ikke engang pakket ud...
>
> Jo, jeg kunne jo begynde at lægge grunden til et MuseMuseum

Piv...piv... - Jeg tænkte nu mere på, så kunne du have den ene i
tasken til den bærbare _hele_ tiden, så glemmer du aldrig at få den med.

>>Det må siges!
>
> Tror osse (er lidt overtorisk), at Trackman'en har hørt budskabet, den
> arter sig mere venligt nu

Hvad sker der så, når du klipper 'halen' af den?

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Mich. Ottosen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 09-03-06 16:57

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:


> OK, jeg har aldrig set en Mouseman indvendig, så jeg gik ud fra standard...

Dét har jeg vist heller ikke, men den her er altså en Trackman Wheel

> Ikke bare Kensington. Jeg har også haft andre mærker i trackballs. De
> har alle været med ruller. De fleste har været med 2 ruller - en til
> lodret + en til vandret, men Kensington har 3, - udover de to andre også
> en diagonal. - I øvrigt er min ExpertMouse med blå kugle, og så har jeg
> 2 TurboMouse med røde + en 5-6 stks. med hvide kugler og vist en enkelt
> 8-ball blå med hvide 8-taller på...

OK, så trækker jeg mit forslag om et musemuseum, det eksisterer åbenbart
allerede i Århus.

> Piv...piv... - Jeg tænkte nu mere på, så kunne du have den ene i
> tasken til den bærbare _hele_ tiden, så glemmer du aldrig at få den med.

You got a point. Har vist aldrig glemt musen, men én gang har jeg glemt
strømforsyningen på en juleferie. Men kun én gang :)

> Hvad sker der så, når du klipper 'halen' af den?

Jeg er jo lidt nervøs for at komme i karamboulage med
dyreværnsmyndighederne.
Du kan få lov at udstille en voldskuperet mus på dit museum, hvis du
spørger pænt.

--
Mich.

Erik Richard Sørense~ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-03-06 19:57

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>OK, jeg har aldrig set en Mouseman indvendig, så jeg gik ud
>>fra standard...
>
> Dét har jeg vist heller ikke, men den her er altså en Trackman
> Wheel

Argh! - #"€"#€ - Mouseman er MacAllys versioner, selvfølgelig Trackman.

>>Ikke bare Kensington. Jeg har også haft andre mærker i trackballs. De
>>har alle været med ruller. De fleste har været med 2 ruller - en til
>>lodret + en til vandret, men Kensington har 3, - udover de to andre også
>>en diagonal. - I øvrigt er min ExpertMouse med blå kugle, og så har jeg
>>2 TurboMouse med røde + en 5-6 stks. med hvide kugler og vist en enkelt
>>8-ball blå med hvide 8-taller på...
>
> OK, så trækker jeg mit forslag om et musemuseum, det eksisterer åbenbart
> allerede i Århus.

Osse i den grad.

>>Piv...piv... - Jeg tænkte nu mere på, så kunne du have den
>>ene i tasken til den bærbare _hele_ tiden, så glemmer du aldrig
>>at få den med.
>
> You got a point. Har vist aldrig glemt musen, men én gang har jeg glemt
> strømforsyningen på en juleferie. Men kun én gang :)

Det kender jeg også andre, der har. - så var det da godt, jeg havde
en Pismo, så han kunne låne den...

>>Hvad sker der så, når du klipper 'halen' af den?
>
> Jeg er jo lidt nervøs for at komme i karamboulage med
> dyreværnsmyndighederne.
> Du kan få lov at udstille en voldskuperet mus på dit museum, hvis du
> spørger pænt.

Tja, hvis du nu er god til det finere loddearbejde med et nyt stik, -
der er jo ingen, der siger, det skal være en Pelle Haleløs, så.....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Flemming Rubini (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 08-03-06 18:36

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Se, det kalder jeg en positiv historie Sådan en (næsten) almindelig
> onsdag bliver pludselig lysere

Ja, og læst blev den. Og hvad har vi så lært i skolen i dag?

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Erik Richard Sørense~ (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-03-06 19:29

Hej Flemming

- At der trods alt stadig findes god service!
mvh. Erik Richard

Flemming Rubini wrote:
>Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:
>>Se, det kalder jeg en positiv historie Sådan en (næsten) almindelig
>>onsdag bliver pludselig lysere
>
> Ja, og læst blev den. Og hvad har vi så lært i skolen i dag?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Mich. Ottosen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-03-06 22:01

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Ja, og læst blev den. Og hvad har vi så lært i skolen i dag?

At kundeservice slet ikke er noget tomt begreb hos Logitech :)
Men jeg går i livets skole og dér har vi osse "lært", at denne ikke helt
almindelige onsdag er den 8. marts

Har du osse lært noget i dag?

--
Mich.

Flemming Rubini (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-03-06 01:26

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
>
> > Ja, og læst blev den. Og hvad har vi så lært i skolen i dag?
>
> At kundeservice slet ikke er noget tomt begreb hos Logitech :)
> Men jeg går i livets skole og dér har vi osse "lært", at denne ikke helt
> almindelige onsdag er den 8. marts
>
> Har du osse lært noget i dag?

Ja at det er ekstrem god markedsføring at yde god forbrugerservice, for
din oplevelse forplanter sig ind i mig som en købetrang og en masse
gratis reklame har de fået. Alt er glemt om flimrende mus, og
inkompabilitet med Compaq, Windows forsøg på at smadre Logitechs
funktionalitet, hvorfor det i lang tid var selvmord at bruge dem etc.

Men måske er det bare mig der lægger megen vægt på dygtig
forbrugerservice. Jeg tror simpelthen verden bliver rigere.

Og ja jeg ville da vælge Logitech

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Mich. Ottosen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 09-03-06 16:57

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:


> Ja at det er ekstrem god markedsføring at yde god forbrugerservice, for
> din oplevelse forplanter sig ind i mig som en købetrang og en masse
> gratis reklame har de fået.

Først skal jeg vist have opklaret om dine smiley () er ment som
ironi, det er den vel?
Mit første indlæg er ikke ment som reklame for eet betemt firma,
betstemt ikke. Men oplevelsen ligger i forlængelse af en tråd, hvor
pågældende firma fik læst og påtalt for dårlig SW. Der /er/ meget
nedvurderende kritik herinde, men det skal der selvfølgelig også være
plads til. Læs: /også/
Så når jeg oplever så fornem en kundepleje, synes jeg, at det er
rimeligt, at fortælle den. Det kan godt være, at firmaet - efter fleres
mening - laver noget skidt, men deres lokale kontor i DK leverer et
fornemt stykke kundeservice. Dét skal da osse med i billedet, ik'?

> Alt er glemt om flimrende mus, og
> inkompabilitet med Compaq, Windows forsøg på at smadre Logitechs
> funktionalitet, hvorfor det i lang tid var selvmord at bruge dem etc.

De der problemer kender jeg ikke. Så det har jeg ikke nogen holdning til
(Windows? Hvad er det? )
Selmord er da alt for drastisk, "mord" på udstyret er de mere lige for


> Men måske er det bare mig der lægger megen vægt på dygtig
> forbrugerservice. Jeg tror simpelthen verden bliver rigere.

Enig. Det var den gode, positive oplevelse med kundeservice, der trak
hele beretningen.
>
> Og ja jeg ville da vælge Logitech

Nå ...

--
Mich.

Flemming Rubini (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-03-06 19:39

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
>
>
> > Ja at det er ekstrem god markedsføring at yde god forbrugerservice, for
> > din oplevelse forplanter sig ind i mig som en købetrang og en masse
> > gratis reklame har de fået.
>
> Først skal jeg vist have opklaret om dine smiley () er ment som
> ironi, det er den vel?

Øv, jeg var ikke spor ironisk.

Jeg handler primært i butikker der giver god kundeservice.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Mich. Ottosen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 10-03-06 18:20

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:


> Øv, jeg var ikke spor ironisk.

Godt, så. Jeg havde måske misforstået din og tonefaldet i dele af
din posting. Det må du undskylde.
>
> Jeg handler primært i butikker der giver god kundeservice.

Som Applebrugere går vi vel først og fremmest efterkvaliteten? :)
Men det er altid en fornøjelse at møde venlighed og god service i
forretningerne.

I vores lokale lavprissuper (ingen navne = ingen reklame) er det en
meget stor oplevelse at se især de yngste medarbejdere udfolde sig med
god service, venlighed og smil. Men det får mig nu alligevel ikke til at
blive længere end de fem minutter

--
Mich.

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-03-06 19:18

Michsadr@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Mekanisk/fysisk har jeg derimod igennem flere måneder haft et problem
> med, at kuglen "klistrer" i lejet. D.v.s. den hænger og bevæger sig

Det er ikke piberøg, vel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"


Mich. Ottosen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-03-06 22:04

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Det er ikke piberøg, vel?

Nej, da. Det er længe siden, at jeg holdt op med at ryge pibe. Kranen
ryger heller ikke pibe mere

--
Mich.

Thomas Bjorn Anderse~ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 09-03-06 18:45

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

>> Du tænker måske på en Kensignton trackball (eller havde den nu hedder?)
>> med topplaceret kugle (blå). Sådan én har jeg også til den gamle puter -
>> den er et mareridt at holde i gang

De lavede en der hed "Orbit" der var so-so. Og så lavede de en der hed
"Turbo Trackball" som jeg af vanvare kom til at købe, da jeg troede
den var lige så god som Turbo/Expert serien. Æv, rullerne var bitte
små og umulige at få til at glide fornuftigt.

> Ikke bare Kensington. Jeg har også haft andre mærker i trackballs. De
> har alle været med ruller. De fleste har været med 2 ruller - en til
> lodret + en til vandret, men Kensington har 3, - udover de to andre også
> en diagonal.

Det er bare en stabilisator. Jeg har haft min TurboMouse skilt ad
indtil flere gange, så tro mig

- I øvrigt er min ExpertMouse med blå kugle, og så har jeg
> 2 TurboMouse med røde + en 5-6 stks. med hvide kugler og vist en enkelt
> 8-ball blå med hvide 8-taller på...

Den nye ExpertMouse (den sorte) er i øvrigt med optiske sensorer i
stedet for mekaniske, og det virker faktisk rigtigt godt.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Thomas Bjorn Anderse~ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 09-03-06 22:08

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hej Thomas
>
> Thomas Bjorn Andersen wrote:
>>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>>>>Du tænker måske på en Kensignton trackball (eller havde den nu hedder?)
>>>>med topplaceret kugle (blå). Sådan én har jeg også til den gamle puter -
>>>>den er et mareridt at holde i gang
>> De lavede en der hed "Orbit" der var so-so.
>
> Det gør de stadig, og den _er_ blevet bedre, faktisk rigtig god...
>
>> Og så lavede de en der hed
>> "Turbo Trackball" som jeg af vanvare kom til at købe, da jeg troede
>> den var lige så god som Turbo/Expert serien. Æv, rullerne var bitte
>> små og umulige at få til at glide fornuftigt.
>
> Turbo Trackball? - den er jeg aldrig stødt på.

Det er den her:
http://www.rcil.com/AssistiveTechnology/AlternativeComputer.html

Men hold dig fra den...

> I TurboMouse v.5 og TurboMouse Pro + ExpertMouse pro er der altså 3
> ruller + glider...

Nej, det er altså kun to sensorer. En tredje giver ikke rigtigt
mening rent matematisk i et 2D koordinatsystem

Men det er rigtigt nok, at der en tredje rulle. Du kan se den her
http://mineko.fc2web.com/box/tb-room/items/kensington-expert-mouse5.html

Bemærk at den ikke er forbundet til en sensor.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Mich. Ottosen (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 22-03-06 22:19

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> Se, det kalder jeg en positiv historie Sådan en (næsten) almindelig
> onsdag bliver pludselig lysere

Der gik så cirka en uge. Der kom en pakke fra Tyskland. På med
erstatningsmusen. Så nu kører det lystigt videre.
Tak for jeres deltagelse i tråden.

--
Mich.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste