Hej
At få låst en telefon op er et forhold mellem din teleudbyder og dig som
kunde, du har selv læst din kontrakt,
teleudbyderen er selvfølgelig ikke intresseret i at give dig unlock koden
efter 6 mdr., men en venlig forespørgelse
så giver de dig koden, og UPS telefonen er åben, problemet som du selv
beskriver, er alle de sider hvor man kan få
koden gratis, men som ikke virker, så sker der det at efter et antal forsøg,
så blokkere telefonen og er ikke til at låses op
mere, så er spørgsmålet hvem har skylden, "producenten eller din udbyder",de
værksteder der kan udlæse, data fra telefone,
vil afvise at gøre noget, såfremt simlock counteren står på 0, der gøres
meget for tiden hos producenten, for at kunne udlæse,
ændringer i softwaren, så er man så uheldig ikke at kunne låse sin telefon
op, er det min skyld,"har jeg forsøgt mange gange !",
"ikke forsøgt, forkert kode ?, kontakt din teleudbyder", værkstederne kan
ikke hjælpe dig, en sag mellem, dig og din tele udbyder.
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ojcmv1te0eh2pdr5fiat7p569iutih8o98@4ax.com...
> "Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev:
>
>>Mon ikke der er tale om at du får en unlock kode med en sms - som du så
>>selv
>>skal taste
>
> Jo. Det skal dog siges, at koderne derfra ofte ikke virker (ifølge
> simlock.dks kunder). Det er sådan set ikke så overraskende (omend det
> stadig er for ringe, at tage sig betalt for et produkt man ikke kan
> levere). Det er akkurat ligesom de andre steder, hvor man kan få en
> bunke koder (og ikke kun én, som burde være nok) for småpenge - det
> virker ofte ikke.
>
> Det undrer mig dog, at der ikke er nogle producenter/selskaber, der
> har udviklet en løsning, hvor telefonen bliver låser sig selv op, når
> den modtager en bestemt SMS (som indeholder oplåsningskoden, samt en
> besked som telefonen kan genkende - så den ved, at den ikke skal
> behandle SMSen som en almindelige SMS, men i stedet låse telefonen op
> med den).
>
> Det ville da være ret smart. Hvis det så blev automatiseret, så denne
> SMS automatisk blev sendt efter bindingsperiodens ophør - så ville det
> være endnu smartere.
>
> Nu sidder jeg selvfølgelig på den anden side af bordet, og for
> simlock.dk er det sådan set en god forretning, at det kan være svært
> at få sit teleselskab til at udlevere oplåsningskoden (og tilhørende
> vejledning). Det ændrer dog ikke på, at jeg synes det er ringe. Det
> burde være problemfrit - hver gang.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
>
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!
>
> simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
> og få gode fødselsdagstilbud -
http://www.simlock.dk/nyheder/