hvor tæt på skel?
Fra : Michael Holm

Dato : 04-03-06 15:13

vi overvejer at bygge en tilbygning til vores nuværende hus.
Så vi jeg kan se på nettet via google, må man højst bygge indtil 2.5
meter af skel, men jeg syntes at hvade hørt at der er forskel på om det
er skel til nabo eller vej ?

er der nogen her der har erfaring med Herlev kommune og om det er svært
at få dipensation til at bygge tætter på vej ?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Migti

Dato : 04-03-06 16:45

Korrekt at du ikke må bygge i skel mod nabo.
Med det "nye" bygnignsreglement er det tilladt at bygge i skel mod vej
(såvidt jeg lige kan huske). Der kan dog være en byplanvedtægt, lokalplan
m.m. der fastsætter andre grænser.

Men spørg bygningsmyndigheden i din kommune. De svarer gerne

/Steffen
--
#Fodbold på EFnet
I nyhedgruppen tips+odds

Fra : tb

Dato : 04-03-06 17:12

> Korrekt at du ikke må bygge i skel mod nabo.

Det er lidt sindrigt, men ring til den lokale tekniske forvaltning - der er
som regel hjælpsomme

Op til skel er det max 1,8 højt, og 2,5 meter højt 2,5 meter fra skel. Jeg
har et brændeskur helt ud til skel med denne konstruktion, der er godkendt.
Jeg har så gravet lidt ud indeni, så jeg kan stå oprejst.

Det er dog ud til mark....

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-03-06 09:29

tb wrote:

> Op til skel er det max 1,8 højt, og 2,5 meter højt 2,5 meter fra
> skel.

Det er småhusreglementet. Det gælder ikke for tilbygninger, kun for
carporte/skure.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Leonard

Dato : 05-03-06 11:29

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote:

>Det er småhusreglementet. Det gælder ikke for tilbygninger, kun for
>carporte/skure.

Nå?
Hvilket regelsæt gælder så?
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Holst

Dato : 05-03-06 11:42

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Det er småhusreglementet. Det gælder ikke for tilbygninger, kun for
> carporte/skure.

Vrøvl.

http://www.ebst.dk/byggelovning_enfamilieshuse/0/1/0

Bygningsreglement for småhuse 1998 gælder for:

* Enfamiliehuse,

* Dobbelthuse og rækkehuse

* Sommerhuse

* Garager, udhuse og lignende mindre bygninger

Fra : JJ

Dato : 05-03-06 12:07

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> wrote in message

> [...]
>
> * Dobbelthuse og rækkehuse
>
> * Sommerhuse
>
> * Garager, udhuse og lignende mindre bygninger

Ja det er det samme reglement for Garager/udhuse som for enfamiliehuse, med
det er ikke de samme regler der gælder, og de højder tb oplyste var for
Garager/udhuse (§11.2), regler for enfamiliehuse er i 2.4

JJ

Fra : Max

Dato : 04-03-06 17:33

Hej

> Korrekt at du ikke må bygge i skel mod nabo.

Det kommer meget an på hvor man bor, jeg har lige bygget
helt i skel, grænsen var 2,5 meter høj og så 45 grader væk
fra skel. Jeg skulle så lige sikre mig nabotilladelse fordi
jeg ville bygge mere end 50 m2.

Mvh Max

Fra : Migti

Dato : 04-03-06 19:11

> [...]
> helt i skel, grænsen var 2,5 meter høj og så 45 grader væk
> fra skel. Jeg skulle så lige sikre mig nabotilladelse fordi

Ok - ja .. Nu når jeg tænker mig om så er det vist at der "bare" ikke må
være vinduer i skel mod nabo.

/Steffen

Fra : Michael Holm

Dato : 04-03-06 23:53

Migti <Herligehert@hersker.i.herning.dk> wrote:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ok - ja .. Nu når jeg tænker mig om så er det vist at der "bare" ikke må
> være vinduer i skel mod nabo.
>
> /Steffen

som vi forstiller os vil vi gerne havde tilbygningen til at ligge så tæt
på skel mod vej, som muligt, så det er ikke nabo'en der er problemet :)

Fra : Michael Holm

Dato : 04-03-06 23:50

> [...]

> m.m. der fastsætter andre grænser.
>
> Men spørg bygningsmyndigheden i din kommune. De svarer gerne

Tak - surt der er så lang tid til mandag

Fra : KO

Dato : 05-03-06 08:57

"Michael Holm" <fakeemail@anthro.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogen her der har erfaring med Herlev kommune og om det er svært
> at få dipensation til at bygge tætter på vej ?

Og få det godkendt inden 1 april. Der kommer nye regler for bl.a. isolering.
Så bliver ALT dyere!!