/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Vandhane til 25 000 kr.
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 01-03-06 23:08

Den må i da have. Tænk den kunne trække snablen væk, det har vi manglet i
mange år. De viste også en vandhane med kogende vand, de sagde ikke lige
hvad det kostede at blive skoldet. Den skal sygehusene nok blive glade for.
Min kammerat har en fattigmandshane til kun 5 000, med fotocelle så man ikke
skal røre ved noget, man skal dog selv vaske sig (endnu).

MEN jeg er da glad for den jeg satte i for et par år siden, til 130 kr.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk






 
 
Jørn Ibsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 01-03-06 23:20

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:
<snip>
>MEN jeg er da glad for den jeg satte
>i for et par år siden, til 130 kr.
>--

Nej, hva'? Ved du nu hvad. 130 kr., det kan man da virkelig
ikke. Helt ærligt. Om lidt påstår du vel også, at dit køkken har
kostet under 200.000 kr., det kan nemlig heller ikke lade sig
gøre.

Når man ser granitbordplader og læderbeklædninger på lågerne kan
man ikke lade være med at tænke på, at der er rent faktisk et
marked for den slags. Mange mennesker kan tilsyneladende ikke få
køkkener (og badeværelser) dyre nok. Jeg har gennem årene siddet
på kontor med flere personer, som var i gang med at indrette nyt
køkken, og jeg har hver gang krummet tæer over at skulle høre om
deres designerbordplader, specielt tilskårne skuffesystemer,
eksklusive vandhaner, specialfarvede hvidevarer osv osv osv.
Ikke kun fordi 80% af deres arbejdsdag gik med at ævle med gud
og hver mand i telefon om det skide køkken, men også fordi jeg
er ved at brække mig over at folk kan ofre mange hundrede tusind
på et køkken, hvor de typisk bare skal stå en gang om dagen og
lave spaghetti med kødsovs eller varme indholdet af nogle dåser.
Det første par jeg oplevede indrette køkken, betalte 140.000 kr.
(i 1990) for et køkken, som de nok ikke kom til at bruge så
meget - for ingen af dem brød sig om at lave mad...

Vh. Jørn


Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 23:24


"Jørn Ibsen (slet CZBYU)" <j-ibsen@CZBYUget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:11412518200.200425892220395@dtext.news.tele.dk...

>>MEN jeg er da glad for den jeg satte
>>i for et par år siden, til 130 kr.

> Nej, hva'? Ved du nu hvad. 130 kr., det kan man da virkelig
> ikke. Helt ærligt. Om lidt påstår du vel også, at dit køkken har
> kostet under 200.000 kr., det kan nemlig heller ikke lade sig
> gøre.
> Det første par jeg oplevede indrette køkken, betalte 140.000 kr.
> (i 1990) for et køkken, som de nok ikke kom til at bruge så
> meget - for ingen af dem brød sig om at lave mad...

Misundelse er en grim ting :)



Maria Frederiksen (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 02-03-06 08:05

> > Det første par jeg oplevede indrette køkken, betalte 140.000 kr.
>> (i 1990) for et køkken, som de nok ikke kom til at bruge så
>> meget - for ingen af dem brød sig om at lave mad...
>
> Misundelse er en grim ting :)

Ja, hvis det er misundelse. Det er da toppen af tåbelighed at købe køkken
for 200.000, når man med en lille smule indsats/omtanke kan spare 100.000.

Mvh Maria



CopyCat (02-03-2006)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 02-03-06 20:56

>
> Ja, hvis det er misundelse. Det er da toppen af tåbelighed at købe køkken
> for 200.000, når man med en lille smule indsats/omtanke kan spare 100.000.
>

Det handler da ikke om at spare .. så kunne vi jo lige så godtkøre i skoda
og have stokerfyr allesammen ..

Det eneste det handler om ., er at hvis det man vil have koster 350.000 kr
... så giver man det .. ellers må man nøjes med misundelse..

~~Frank ,



Hanne (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Hanne


Dato : 02-03-06 09:16



> Misundelse er en grim ting :)


Ja, men hvor har han (Jørn) ret!

mvh
Hanne



Erik Ginnerskov (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 02-03-06 02:09

Jørn Ibsen (slet CZBYU) wrote:

> Nej, hva'? Ved du nu hvad. 130 kr., det kan man da virkelig
> ikke. Helt ærligt. Om lidt påstår du vel også, at dit køkken har
> kostet under 200.000 kr., det kan nemlig heller ikke lade sig
> gøre.

Jeg klarer mig nu fint med mit Ikea-køkken til 13.500,- + hvidevarer (ca.
6000,-), vandhane (100,-), vask og afløb (750,-), fliser (800,-) og
laminatbordplade (3500,-). Opsætning klarede jeg selv.

Og så har jeg råd til at købe noget mad, jeg kan hygge mig med at tilberede
i mit dejlige køkken.

Hvorfor skal det dog være så kostbart, at man skal knokle rø... ud af
bukserne for at betale det. Elementernes kvalitet er da ikke væsentligt
bedre af den grund. Det kan da kun være blær.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Anders Majland (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-03-06 11:06

Skal man have håndværkere til alt bliver det dyrt - og så er det ikke prisen
på materialerne der helt så afgørende ...

> Jeg klarer mig nu fint med mit Ikea-køkken til 13.500,- + hvidevarer (ca.
> 6000,-), vandhane (100,-), vask og afløb (750,-), fliser (800,-) og
> laminatbordplade (3500,-). Opsætning klarede jeg selv.


Ligner regnskabet for vores køkken. De forrige ejere af vores hus var gået
istå midt i renoveringen. De var kommet så langt at der var murede sokler
til et køkken og ~4år gamle hårde hvidevarer. Så da vi flyttede ind skulle
der lige et køkken i med det samme. Vi kiggede efter elementer i den billige
ende (bla. hth gds, kvik skab selv & ikea) og valgte skabe fra ikea pga
stilen. Stät syntes vi var passende romantiske til lidt landkøkken stil.
Bordplader var tilfældigvis på tilbud i den lokale trælast og vasken
genbrugte vi.

> Og så har jeg råd til at købe noget mad, jeg kan hygge mig med at
> tilberede
> i mit dejlige køkken.

Da vi lige havde købt huset var der rigeligt at bruge pengene på ...

> Hvorfor skal det dog være så kostbart, at man skal knokle rø... ud af
> bukserne for at betale det. Elementernes kvalitet er da ikke væsentligt
> bedre af den grund. Det kan da kun være blær.

Fronter i massivt træ kan de sagtens være pænere end malet mdf plade ...

Vi er nu igang med at lave badeværelse på 1.salen (selvom vi stadig mangler
lidt fliser og lister i køkkenet) og der valgt lidt dyre løsninger. F.eks et
geberet indbygningscisterne, Willeø&boch kumme med ceramic plus, ifø møbel
(impuls), og en strømberg håndsklædetører og diskuterer nu armaturer mens vi
venter på gulvmanden der skal lime/svejse vinyl på gulv og i brusenichen.
En vandhane kan fåes billigt i jem og fix, og det samme gælder et
brusearmatur. Jeg har altid været vild med designet på vola armaturene - men
kan ikke forliges med prisen. Grohe har også et indbygnings blandingsbatteri
men det koster alligevel mindst 3-5gange et almindeligt udvendigt, så det er
også valgt fra. Så det ender nok med noget i mellemklassen....

/Anders Majland



Kåre (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 02-03-06 09:54


> Når man ser granitbordplader og læderbeklædninger på lågerne kan
> man ikke lade være med at tænke på, at der er rent faktisk et
> marked for den slags. Mange mennesker kan tilsyneladende ikke få
> køkkener (og badeværelser) dyre nok. Jeg har gennem årene siddet
> på kontor med flere personer, som var i gang med at indrette nyt
> køkken, og jeg har hver gang krummet tæer over at skulle høre om
> deres designerbordplader, specielt tilskårne skuffesystemer,
> eksklusive vandhaner, specialfarvede hvidevarer osv osv osv.
> Ikke kun fordi 80% af deres arbejdsdag gik med at ævle med gud
> og hver mand i telefon om det skide køkken, men også fordi jeg
> er ved at brække mig over at folk kan ofre mange hundrede tusind
> på et køkken, hvor de typisk bare skal stå en gang om dagen og
> lave spaghetti med kødsovs eller varme indholdet af nogle dåser.
> Det første par jeg oplevede indrette køkken, betalte 140.000 kr.
> (i 1990) for et køkken, som de nok ikke kom til at bruge så
> meget - for ingen af dem brød sig om at lave mad...
>
> Vh. Jørn
>

Det er jo smag og behag. Nogle har råd til at have "god smag", andre har råd
til at blive gørdetselv mand...
Jeg er selv i den billige, praktiske, gørdetselv ende. Har lige lavet ny
køkken/spisestue på 65kvm. Helt nyt trægulv, nye elementer (stort køkken,
mange elementer), hvidevarer, 4 nye vinduer, el, vvs, for 75kkr.
Havde r.... fuld af penge havde jeg taget familien med til Ibiza, hyret
håndværkere til hele skidtet, og vendt hjem til et nyt køkken... Og så
skulle det nok have rundet de 200kkr. Og jeg havde sparet 4 måneders arbejde
(jeg er forøvrigt ikke færdig endnu, og det er 14 måneder siden vi tog det i
brug ).

300.000 for et køkken mener jeg dog er et LANGT "bedre" valg, end 300.000
for en bil.
Nogle køber jo også bil for 10.000, og kører til den ikke kan mere. Skrotter
den og køber en ny til 10.000.
Andre køber en sprit ny model til 300.000, og kører den til service hver 10.
kilometer...

smag og behag, dovenskab og flid, håndværker og kontrosnusser, godt bemidlet
og dårligt bemidlet............

Kåre






Mads Lie Jensen (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 02-03-06 16:51

On Thu, 2 Mar 2006 09:53:34 +0100, "Kåre" <kaare@raffish.dk> wrote:

>Det er jo smag og behag. Nogle har råd til at have "god smag", andre har råd
>til at blive gørdetselv mand...

Det er jo ikke kun pengene...
Jeg ville da absolut ikke blive spor glad ved at kunne betale en fra at
komme og ordne/anlægge min have. Det vil kun blive en god have hvis jeg
selv går og nusser med det.
Andre vil bare have en have som er pæn at se på, uden selv at røre en
finger. For mig er det det at lave det hele selv som er det bærende, for
andre er det at have noget pænt at se på/opholde sig i der tæller.

Det samme gælder formentlig for køkkener. Og er der så nogle der lige
har 200kg kroner så de kan få det - for dem - perfekte køkken, så er det
fint med mig.


--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Preben Riis Sørensen (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 02-03-06 22:21

Vi har nu været raden rundt, fra funktionel over blær, til direkte
misundelse. I vore dages forholdsvis rige samfund er der ingen normale
mennesker der behøver at gå rundt og være misundelige, så den sletter vi
lige.

Jeg tilføjer så: Stor tilfredsstillelse over at konstatere at visse
mennesker lader sig lokke til at købe sådan noget lir, der ikke er meget
anderledes end kejserens nye klæder. Endda ofte for lånte penge.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


















Thomas Nørgaard (03-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Nørgaard


Dato : 03-03-06 13:44

<snip>
>Endda ofte for lånte penge.
<snip>

Ja, længe leve afdragsfrie lån! Så er der råd til at købe et (for) dyrt hus,
ny bil og ferier!
Der er bare ikke ret mange der tænker over at de kommer til at betale det
hele tilbage 2-3 gange inden de er færdige med lånet.
Den bedste er dog deres forsvarssætning: " Vi har frigjort noget opsparing."

Jeg har en simpel regel jeg har lært af min gamle far: "Hvis du har råd til
at betale af på det, har du også råd til at spare op til det"
Den regel har han altid brugt (undt. på huse) og den har virket fint. Jeg er
dog sikker på at min bank"sælger" ikke er enig, udfra mængden af lånetilbud
hun sender. Men det er jo hendes job, og så længe man bare husker at "en
rådgiver man ikke betaler for er en sælger!" går det jo nok.

--
Mvh
Thomas Nørgaard (der selv lige har lavet nyt køkken)
www.countryfan.dk



Jørn Ibsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 01-03-06 23:20

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:
<snip>
>MEN jeg er da glad for den jeg satte
>i for et par år siden, til 130 kr.
>--

Nej, hva'? Ved du nu hvad. 130 kr., det kan man da virkelig
ikke. Helt ærligt. Om lidt påstår du vel også, at dit køkken har
kostet under 200.000 kr., det kan nemlig heller ikke lade sig
gøre.

Når man ser granitbordplader og læderbeklædninger på lågerne kan
man ikke lade være med at tænke på, at der er rent faktisk et
marked for den slags. Mange mennesker kan tilsyneladende ikke få
køkkener (og badeværelser) dyre nok. Jeg har gennem årene siddet
på kontor med flere personer, som var i gang med at indrette nyt
køkken, og jeg har hver gang krummet tæer over at skulle høre om
deres designerbordplader, specielt tilskårne skuffesystemer,
eksklusive vandhaner, specialfarvede hvidevarer osv osv osv.
Ikke kun fordi 80% af deres arbejdsdag gik med at ævle med gud
og hver mand i telefon om det skide køkken, men også fordi jeg
er ved at brække mig over at folk kan ofre mange hundrede tusind
på et køkken, hvor de typisk bare skal stå en gang om dagen og
lave spaghetti med kødsovs eller varme indholdet af nogle dåser.
Det første par jeg oplevede indrette køkken, betalte 140.000 kr.
(i 1990) for et køkken, som de nok ikke kom til at bruge så
meget - for ingen af dem brød sig om at lave mad...

Vh. Jørn


rasmus.carlsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 01-03-06 23:31


"Jørn Ibsen (slet CZBYU)" <j-ibsen@CZBYUget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:11412518210.00850562720731318@dtext.news.tele.dk...

<snip>
> Nej, hva'? Ved du nu hvad. 130 kr., det kan man da virkelig
> ikke. Helt ærligt ...
<snip>

- jo jo bevares, men har du nogensiden prøvet at skulle bruge både en
vvs-mand, en elektriker og en gulvmand og en murer i forbindelse med et nyt
køkken eller blot et mindre ombygningsprojekt? Der kommer du sgu ikke langt
for 50.000 kroner ...

ras



Christian B. Andrese~ (03-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-03-06 10:04


CopyCat wrote:
> >
> > Ja, hvis det er misundelse. Det er da toppen af tåbelighed at købe køkken
> > for 200.000, når man med en lille smule indsats/omtanke kan spare 100..000.
> >
>
> Det handler da ikke om at spare .. så kunne vi jo lige så godtkøre i skoda
> og have stokerfyr allesammen ..

Åh ja, den nye Octavia Combi TDi og et nyt Passat fyr.....mums !

--

Christian
www.yee-haw.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste