Nogen der ved noget om galvanisering
Fra : Grønne

Dato : 25-02-06 20:54

Jeg ved godt det måske ikke er den helt rigtige gruppe, men der er ikke
nogen der omhandler jern og jernet skal nu engang side på mit hus, så det
går vel.

Jeg står med nogen firkant rør på 80x80mm på 5,4 meter som skal
galvaniseres, de er lukkede i begge ender. I forbindelse med galvaniseringen
skal der være nogen huller i røret og det er her jeg er i tvivl. Hvor store
skal disse huller være og hvor mange skal der være, er et 10mm nok i hver
ende.

Er der nogen der kan hjælpe, har google´et men uden resultat.

/Grønne

Fra : Max

Dato : 25-02-06 21:05

Hej Grønne

> Er der nogen der kan hjælpe, har google´et men uden resultat.

Jeg har nogle ø100 mm galv. rør stående og holde taget på min carport
og jeg var lige ude og måle de huller der er i dem, ø12 mm måler de og
der er et i hver ende.

Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 25-02-06 21:30

"Grønne" <anders@and.dk> wrote:

> [...]
>skal disse huller være og hvor mange skal der være, er et 10mm nok i hver

Et hul i hver ende og ved hver samling, hvor der er lukket inde i
røret, et på hver side. Størrelsen er ikke så vigtig, 6, 8, 10, 12 mm.
Hullerne skal sørge for at trykket inde i rørene kan komme ud, når de
nedsænkes i det varme galvaniseringsbad. Uden huller vil røret
eksplodere og mandskabet der passer kraner osv ved badet vil blive
oversprøjtet med flydende metal.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet