Snerydning med minitraktor
Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 21-02-06 12:57

Hej!

Måske offtopic-
men jeg kunne ikke finde bedre sted at spørge.

Er der nogen af jer der bruger minitraktor til at rydde
sne med ?
Jeg spørger fordi jeg har prøvet med min Husqvarna rider
med påmonteret sneplov/dozerblad, og det går ikke for godt.
Frostsne eller løs sne går fint, men tøsne... dur ikke.

Jeg ved der findes snekæder til den, men hvor meget hjælper de ?

Mvh
Kaj

Fra : jones_net

Dato : 21-02-06 13:04

"Kaj Kristian Thomsen" <kk.thomsen@get2net.invalid> wrote in message
> [...]
> Frostsne eller løs sne går fint, men tøsne... dur ikke.
>
> Jeg ved der findes snekæder til den, men hvor meget hjælper de ?

I min tid som vicevært brugte jeg en havetraktor, som kunne skifte mellem at
være græsslåmaskine og roterende fejekost.
Fejekosten var meget effektiv mod sne. Og snekæder var tvingende nødvendigt,
eller lavede den bare hjulspænd

/J

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 21-02-06 17:15

> [...]

> Frostsne eller løs sne går fint, men tøsne... dur ikke.
>
> Jeg ved der findes snekæder til den, men hvor meget hjælper de ?

De der små 10-12.000,- kroners maskiner kan ikke holde til ekstraudstyr i
længden. Det er de ikke bygget til til. En ny (renoveret) gearkasse koster
nemt 2.500,- ......

Find dig en 2-hjulet traktor med kost til det grove arbejde.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Leonard

Dato : 21-02-06 21:07

Jens Borchert Pedersen <jbp@vip.cybercity.junkdk> wrote:

>Find dig en 2-hjulet traktor med kost til det grove arbejde.

Det er altså sjovere med en 4-hjulet
http://162.dk/gallery/fullsize/Automotive/102-0299_IMG.JPG

Og det der med snekæder o.lign. har jeg aldrig haft brug for, bare i
4WD og spær på alle 4, så skal den nok kravle igennem det hele
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 22-02-06 07:54

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> Det er altså sjovere med en 4-hjulet
> http://162.dk/gallery/fullsize/Automotive/102-0299_IMG.JPG

Yeee haaaaa så rydder jeg også gerne sne for naboerne i nabobyerne
også!!!!!

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 22-02-06 23:16

"Leonard" skrev

> [...]
>
> Og det der med snekæder o.lign. har jeg aldrig haft brug for, bare i
> 4WD og spær på alle 4, så skal den nok kravle igennem det hele

Tror det ville blive for dyrt i nye fejekoste hvis jeg fik sådan en, den
ville
jo aldrig holde stille