Nye DeWalt batterier opladet på forhånd?
Fra : Niels

Dato : 14-02-06 17:05

Jeg er netopkommet hjem med en ny DeWalt batteriskruemaskine fra Jem & Fix.
Til min overraskelse er begge batterier opladet på forhånd. Om de er helt
opladet ved jeg ikke endnu, men der er i hvert fald noget strøm på dem
begge.

Er det normalt, eller er jeg blevet bundet en "gammel" maskine på ærmet?
Det skal tilføjes at emballagen kun var "plomberet" med lidt tape, som jeg
faktisk selv kunne pille af uden spor.

Vh.
Niels

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-02-06 18:40

"Niels" <dn3ho0v02@sneakemail.com> wrote in message
> [...]
> dem begge.
>
> Er det normalt, eller er jeg blevet bundet en "gammel" maskine på ærmet?

Ja, det er normalt, så længe det ikke er NiCd.

Br,
Morten

Fra : Niels

Dato : 14-02-06 21:29

Det er NiCd batterier! Jeg har nu prøvet dem af, der var kun strøm til at
skrue en enkelt skrue eller to i.
Er det rimeligt at forlange en ny maskine, eller er det bare bagateller? Jeg
vil ikke bruge mere tid på det hvis det reelt er uden betydning.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-02-06 21:34

Niels wrote:
> [...]
> Er det rimeligt at forlange en ny maskine, eller er det bare bagateller? Jeg
> vil ikke bruge mere tid på det hvis det reelt er uden betydning.

Well, jeg ville nok ikke blive nervøs hvis ellers boremaskinen og
batterier ikke bærer præg af at være brugt. Jeg tror det er ganske
normalt at de bliver ladet op fra fabrikken (også selvom det er NiCd).
Batterier kan ikke lide at være opbevaret uden ladning. Men batterierne
taber dog strømmen stille og roligt, hvilket også er derfor du har
opdaget at de ikke kunne noget.

Thomas

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 15-02-06 18:52

> [...]
> Er det rimeligt at forlange en ny maskine, eller er det bare bagateller?
> Jeg vil ikke bruge mere tid på det hvis det reelt er uden betydning.

Jeg skulle måske lige have sagt at grunden til det ikke er normalt for NiCd
er at de ligeså stille aflader og de normalt når at aflade inden forbrugeren
har dem i hånden.

Br,
Morten

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 15-02-06 23:17

On Wed, 15 Feb 2006 18:51:36 +0100, Morten Klostergaard wrote:

> [...]
> er at de ligeså stille aflader og de normalt når at aflade inden forbrugeren

NiMH selvaflader mindst lige så meget som NiCd.

--
JÅH

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 16-02-06 17:35

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> wrote in message
> NiMH selvaflader mindst lige så meget som NiCd.

Crap, crap, crap, ja, jeg er totalt forkert på den.

Efter en tur på google fandt jeg ud af at NiMh faktisk aflader 50% hurtigere
end NiCd.

Br,
Morten

Fra : Niels