installation af vandhane(nybegynder)
Fra : Karsten Jørgensen

Dato : 13-02-06 22:21

hej,
vandhanen på min håndvask i badeværelset er kaput, så jeg købte en ny. Jeg
har løsnet 2 bolte(?) nederst, hvor vanet kommer ind, men lige under vasken
sidder et 6-kantet ca 4-5 mm i diameter "rør", hvorigennem vandhanen er
fæstnet.Inden i er der en skrue.
Problemet er at skruen simpelthen er rustet fast med røret. Den er
urokkelig.
Er der nogen der kan hjælpe med et råd? Er der noget jeg selv kan gøre?

mvh
karsten

Fra : Ole C

Dato : 13-02-06 22:54

Karsten Jørgensen skrev blandt andet:

> [...]
> urokkelig.
> Er der nogen der kan hjælpe med et råd? Er der noget jeg selv kan

Det sekskantede "rør" er en lang møtrik som skal skrues af.
Men det lyder nu som om du burde ringe til en VVS-mand.......
--
vh
Ole C

Fra : aknot@dadlnet.dk

Dato : 14-02-06 08:50

ok - så må jeg sluge kamelen, havde ellers pralet med jeg kunne klare
det selv.

mvh
karsten