Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kalibrering af skærm
Fra : HBJensen

Dato : 03-03-06 12:52

Hej gruppe

Jeg bruger ofte min bærbare til at tømme billeder ned på, og nogle gange vil
det være lettere at kunne lave lidt billedredigering på den også. Men jeg er
ofte ude for at både farver og kontraster bliver MEGET anderledes når jeg
ser de efterbehandlede billeder på en anden skærm.

Er der nogen der har fif til hvordan man lettest får kalibreret sin skærm
rigtigt?

Venligst

Henrik

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 03-03-06 14:11

Hej, på www.flatpanels.dk er der et værktøj til vurdering af skærme
http://www.flatpanels.dk/onlinetest.php, som også giver en mulighed for at
justere.

/Henrik

Fra : Henrik Jensen

Dato : 04-03-06 16:34

"Henrik Rasmussen" <nosp@m.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, på www.flatpanels.dk er der et værktøj til vurdering af skærme
> http://www.flatpanels.dk/onlinetest.php, som også giver en mulighed for at
> justere.
>
> /Henrik

Hej Henrik

Tak for linket til værktøjet.

Jeg synes ikke jeg kan se at jeg kan justere skærmen ved hjælp af værktøjet.
Er det noget du har prøvet? Det kan tænkes jeg bare ikke har fundet
løsningen

Venligst

Henrik

Fra : Esben

Dato : 04-03-06 21:44

"Henrik Jensen" <marrone@STOPSPAMsol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke jeg kan se at jeg kan justere skærmen ved hjælp af
> værktøjet.
> Er det noget du har prøvet? Det kan tænkes jeg bare ikke har fundet
> løsningen

Man kan ikke rigtigt justere noget ud fra den test - i hvertfald ikke noget
der ligner en egentlig farvekalibrering.

--
Esben

Fra : Henrik Jensen

Dato : 05-03-06 15:25

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> [...]
noget
> der ligner en egentlig farvekalibrering.

Hej Esben

Godt, tak for dit svar, for det er også hvad jeg synes jeg har fundet frem
til. Har du en løsning på kalibreringsproblemet?

Venligst

Henrik

Fra : Esben

Dato : 05-03-06 15:53

> Godt, tak for dit svar, for det er også hvad jeg synes jeg har fundet frem
> til. Har du en løsning på kalibreringsproblemet?

Det er muligt at du kan få et fint resultat med et skærmkalibreringsværktøj
som EyeOne. Det kræver dog at du bruger programmer der er farvestyrede og at
skærmens kvalitet i sig selv sætter selvfølgelig nogen begrænsninger. Mange
XGA 15" skærme på bærbare synes jeg er uegnede til billedbehandling.

--
Esben

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-03-06 17:46

HBJensen wrote:>
> Er der nogen der har fif til hvordan man lettest får kalibreret sin
> skærm rigtigt?

Den her virker rigtigt godt
http://intl.i1color.com/index.cfm?menuitemid=435

M.v.h
Niels

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-03-06 20:44

HBJensen wrote:
> Er der nogen der har fif til hvordan man lettest får kalibreret sin
> skærm rigtigt?

Og så er der en også den her der kan fåes for rimelige penge
http://www.pantone.com/products/products.asp?idArea=2&showNav=121&idProduct=103M.v.hNiels

Fra : HBJensen

Dato : 09-03-06 12:08

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message

> Og så er der en også den her der kan fåes for rimelige penge
> http://www.pantone.com/products/products.asp?idArea=2&showNav=121&idProduct=103M.v.hNiels

Hej Niels

Tak for linkene, det gav lidt at læse om, og tænke over.

Jeg håber jeg finder den rette løsning.

Venligst

Henrik