Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål om leje af Canon-tele
Fra : Jens Bruun

Dato : 01-03-06 13:26

Er jeg så on- eller off-topic her?

Nå, hvorom alting er: Har nogen kendskab til et sted, hvor man kan leje en
stuuur, stuuur Canon-tele? Goecker har tilsyneladende kun 100-400mm zoom til
leje, og jeg er på udkig efter en af følgende:

- Canon EF 300mm f/2.8L
- Canon EF 400mm f/5.6L
- Canon EF 400mm f/4 IS DO
- Canon EF 400mm f/2.8L
- Canon EF 500mm f/4L IS
- Sigma APO 500mm F4.5 EX DG/HSM

Jeg skal bruge den til tranetur/Hornborgasjön i dagene 31/3-2/4.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 01-03-06 13:32

Jens Bruun skrev:
> [...]
> - Canon EF 500mm f/4L IS
> - Sigma APO 500mm F4.5 EX DG/HSM
>
> Jeg skal bruge den til tranetur/Hornborgasjön i dagene 31/3-2/4.

Har du prøvet hoa cav.dk, jeg mener at de lejer ud.

Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-03-06 15:58

"Jens Bruun"
> [...]
> - Canon EF 500mm f/4L IS
> - Sigma APO 500mm F4.5 EX DG/HSM
>
> Jeg skal bruge den til tranetur/Hornborgasjön i dagene 31/3-2/4.

Hvorfor køber du ikke bare en, den kan jo også bruges til sport.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 10:12

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor køber du ikke bare en, den kan jo også bruges til sport..

Af flere grunde - bl.a. økonomiske. Jeg køber ikke en lang tele, hvis den
ikke meget lysstærk. Min drømme-sports-tele er en 300- eller 400mm f/2.8L,
og en sådan ville jo fint kunne bruges til traner med hhv. 2x og 1.4x TC,
men det har jeg ikke lige penge til pt. Lige nu prioriterer jeg den nye 85mm
f/1.2L højest.

Fugle bliver nok aldrig det helt store hit for mig. Jeg synes, tre dage med
traner ved Hornborgasjön er alletiders måde at få styret lysterne på - især
fordi, det er så særegent et skue (og ganske hyggeligt). Jeg skal ikke
afvise, jeg en dag investerer i en 500mm som din, men det bliver nok først,
når mine syv lottotal er udtrukket eller hvis jeg falder over en brugt, der
er til at betale (jeg lurer da også lidt på en brugt Sigma 500mm).

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-03-06 15:12

> [...]
> først, når mine syv lottotal er udtrukket eller hvis jeg falder over en
> brugt, der er til at betale (jeg lurer da også lidt på en brugt Sigma

Jeg har lige spurgt Canon via mit CPS medlemskab (medlemskab kræver to pro
bodies (20D og 5D kvalificerer) og 3 L-objektiver), hvor jeg så et punkt,
der hed låneudstyr. Så spurgte jeg selvfølgelig efter en 500mm f/4L IS
beskeden som jeg er.... Jeg venter spændt på at den leverer den til døren,
hehe.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 15:41

> [...]
> så et punkt, der hed låneudstyr. Så spurgte jeg selvfølgelig efter en
> 500mm f/4L IS beskeden som jeg er.... Jeg venter spændt på at den

Grrrr. Må jeg så låne din Sigma 300mm?

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-03-06 17:03

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Grrrr. Må jeg så låne din Sigma 300mm?

Ja, nu må vi se om der er mulighed for at låne....

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 04-03-06 01:13

Hans Kruse skrev:

> [...]
> der hed låneudstyr. Så spurgte jeg selvfølgelig efter en 500mm f/4L IS
> beskeden som jeg er.... Jeg venter spændt på at den leverer den til døren,

Jeg forstår ikke helt at du kan blive medlem med to consumer kameraer,
da jeg havde min mk2 og en 20d og x antal L objektiver var det klart
afslag fordi jeg ikke havde 2 pro bodier. Det har jeg nu, og jeg mener
kun du kan låne udstyr ved større arrangementer så som OL, Vm i fodbold
og prinsen´s bryllup, hvor jeg har fået mail om at de havde et
sevicecenter i området, i disse tilfælde kan man hvis ens eget grej går
i stykker låne udstyr af canon mens ens eget bliver lavet.

Tommy