/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Crucial i UK inkl. Dansk moms ?!
Fra : Søren


Dato : 26-02-06 15:38

Er det bare mig, eller er det noget nyt at Crucial ved bestilling pludseligt
er begyndt at pålægge dansk moms ???

Det er da ikke nødvendigt, og fjerner jo hele fidusen ved at handle via
www.crucial.com/uk


--
Mvh
Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth


 
 
Peter Kiil (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 26-02-06 15:49

Søren - soren1967@gmail.com on 26/02/06 15:37 wrote:

> Er det bare mig, eller er det noget nyt at Crucial ved bestilling pludseligt
> er begyndt at pålægge dansk moms ???
>
> Det er da ikke nødvendigt, og fjerner jo hele fidusen ved at handle via
> www.crucial.com/uk
>

Hvis deres salg til DK overskrider en hvis grænse (mener det er 280000
kr/år) skal de opkræve dansk moms.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Søren (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 26-02-06 15:57

On 26/02/06 15:49, in article C0277E85.70D75%spam@kiil.net, "Peter Kiil"
<spam@kiil.net> wrote:

> Søren - soren1967@gmail.com on 26/02/06 15:37 wrote:
>
>> Er det bare mig, eller er det noget nyt at Crucial ved bestilling pludseligt
>> er begyndt at pålægge dansk moms ???
>>
>> Det er da ikke nødvendigt, og fjerner jo hele fidusen ved at handle via
>> www.crucial.com/uk
>>
>
> Hvis deres salg til DK overskrider en hvis grænse (mener det er 280000
> kr/år) skal de opkræve dansk moms.

Ok... (sygt, men det er vel endnu en af Danmarks undtagelser...)

--
Mvh
Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth


Martin Bredthauer (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 26-02-06 16:33

Søren <soren1967@gmail.com> wrote:

> Ok... (sygt, men det er vel endnu en af Danmarks undtagelser...)

Næppe. Eksemeplvis www.thomann.de (musikbiks) har flere indgange til
deres webshop afhængigt af hvilket land man bor i. Således betaler man
21% moms hvis man bor i Irland mens danske og svenske kunder betaler
25%.

Men det må jo så også betyde at afgiften tilfalder det land som kunden
bor i, hvilket jeg også finder mest rigtigt. (Og endnu bedre ville det
være at få momssatsen harmoniseret, så forretninger i EU får lidt mere
lige vilkår.)

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Henrik Münster (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 26-02-06 17:23

Martin Bredthauer skrev:
> Søren <soren1967@gmail.com> wrote:
>
>> Ok... (sygt, men det er vel endnu en af Danmarks undtagelser...)
>
> Næppe. Eksemeplvis www.thomann.de (musikbiks) har flere indgange til
> deres webshop afhængigt af hvilket land man bor i. Således betaler man
> 21% moms hvis man bor i Irland mens danske og svenske kunder betaler
> 25%.

Som jeg fik det forklaret engang, så er det en mulighed, som
medlemslandene frivilligt kan vælge at benytte sig af. Det er ikke et
krav, at de skal forlange, at der bliver opkrævet moms i deres eget
land, når der købes varer i andre EU-lande. Der skulle også være to
bagatelgrænser, og Danmark har valgt den lave. Da jeg læste om det, var
det mit indtryk, at det ikke var en ordning, ret mange lande benytter
sig af. Måske fordi det ikke er den store fidus for borgere i mange
andre lande at handle i udlandet, da de kan købe det lige så billigt
hjemme. Dette skulle være et eksempel på, at politikerne endnu engang
har snydt os. Da de lokkede os til at stemme for det indre marked hed
det sig jo, at der så ikke ville være told og andre afgifter eller
besværligheder, når man skulle handle mellem EU-landene.

For nogle år siden slap man også for momsen, hvis man købte shareware i
USA f.eks. gennem KAGI. Men pludselig begyndte de også at opkræve dansk
moms. Der er altså sket et eller andet med reglerne på området.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thorbjørn Ravn Ander~ (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-02-06 21:47

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Men det må jo så også betyde at afgiften tilfalder det land som kunden
> bor i, hvilket jeg også finder mest rigtigt. (Og endnu bedre ville det
> være at få momssatsen harmoniseret, så forretninger i EU får lidt mere
> lige vilkår.)

Det får de jo netop, når momssatsen er ens.

Ellers favoriseres dem der har en lav momssats.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Martin Bredthauer (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 26-02-06 23:14

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Det får de jo netop, når momssatsen er ens.

Ja, hvis det var sådan for alle butikker i EU, men der er også mange som
blot opkræver tysk moms, og hvor man vel så smider pengene i den tyske
statskasse i stedet for den danske, som ellers pt. betaler mine ungers
skolegang og endda min og min kones løn som skolelærere.

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Thorbjørn Ravn Ander~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 27-02-06 00:15

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Ja, hvis det var sådan for alle butikker i EU, men der er også mange
> som blot opkræver tysk moms, og hvor man vel så smider pengene i den
> tyske statskasse i stedet for den danske, som ellers pt. betaler
> mine ungers skolegang og endda min og min kones løn som skolelærere.

Det er vel ulovligt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"


Martin Bredthauer (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 27-02-06 01:08

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Det er vel ulovligt.

Nej, som flere andre også skriver så er der tale om nogle beløbsgrænser
i de forskellige EU lande som ikke må overskrides. Gør de det er der
tale om "fjernsalg" som så bevirker at der skal betales moms i det land
som køber bor i. (Man kan dog med fordel som dansk virksomhed med det
samme lade sig momsregistrere i købers land, som typisk har en lavere
moms end i DK, og dermed være mere konkurrencedygtig.)

http://shopping.jubii.dk/default_firmamoms.aspx

Der må vel så være tale om en vis firma-moral mht. om man lader danske
kunder købe med tysk moms eller ej. Thomann.de skriver selv:

---

"Ved salg i Tyskland, betaler vore kunder 16% tysk moms.

For leverancer til andre EU lande skal du iht. EU bestemmelserne betale
den moms, som er gældende i modtagerlandet (25% i Danmark). Dvs.
leverandøren (i dette tilfælde Thomann), som sender varen fra et land (i
dette tilfælde Tyskland) til et andet land, skal betale modtagerlandets
moms og evt. told, hvis beløbet overstiger en fastsat grænse (ca.
350.000 kr. pr. år).

Da vi er en professionel virksomhed, er vi registreret i flere EU-lande
og efterkommer disse landes regler og love. "

---

mens www.nettomusic.dk som faktisk har en butik i Randers blot anvender
et factoringselskab:

---

"Varer købt via denne hjemmeside faktureres og leveres af vores tyske
datterselskab.

SKY MUSIC
Musbeker Weg 47
D-24955 Flensburg-Harrislee

Al service og al garanti ydes af Nettomusic ApS.

SKY MUSIC er således alene et factoringselskab, der har lager og kontor
i Flensborgområdet.

Købte varer må enten afhentes på vor adresse i Tyskland efter nærmere
forudgående aftale eller sendes med transportør, som du selv vælger og
betaler direkte ved varens modtagelse.

Ønsker du at kunne afhente dine varer i Randers - eller at få den sendt
herfra - skal der betales dansk moms og derved bliver prisen ca. 10 %
højere end anført ud for hver enkelt vare."

---

Men nettomusic skal vel følge samme regler i tyskland som thomann.de med
grænsen på de kr. 350.000,- pr. år. Det tror jeg næppe de kan holde sig
under. Men der findes sikkert smuthuller som man kan bruge. Eks. at
skifte factoringselskab når grænsen er nået?!

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Niels Jørgen Kruse (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 26-02-06 16:05

Søren <soren1967@gmail.com> wrote:

> Er det bare mig, eller er det noget nyt at Crucial ved bestilling pludseligt
> er begyndt at pålægge dansk moms ???
>
> Det er da ikke nødvendigt, og fjerner jo hele fidusen ved at handle via
> www.crucial.com/uk
>

Det er bare dig. Og jo Crucial kan ikke slippe for dansk moms når salget
er over en bagatel grænse.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Morten Reippuert Knu~ (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-02-06 16:49

Søren <soren1967@gmail.com> wrote:
> Er det bare mig, eller er det noget nyt at Crucial ved bestilling pludseligt
> er begyndt at pålægge dansk moms ???

> Det er da ikke nødvendigt, og fjerner jo hele fidusen ved at handle via
> www.crucial.com/uk
>

Hvis deres salg til dk overstiger et vist beløb skal de opkræve dansk
moms.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1,25GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste