At lave et forum
Fra : Steen

Dato : 15-02-06 14:39

Groft off topic, men jeg spørger sgu' alligevel.....

Hvordan laver man et forum, det skal bruges af en gruppe med interesse
for en bestemst type musik?

Er der nogle "færdigsyede" modeller, eller skal man selv sidde og kode
noget sammen?

Jeg har absolut ingen evner som programmør, at bruge en wysiwyg-editor
er det maksimale jeg magter

Er der en nem måde at gå til det på, eller skal man absolut være en
langhåret digi-nørd?

Fra : Simon

Dato : 15-02-06 15:16

Steen wrote:
> [...]
> er det maksimale jeg magter
>
> Er der en nem måde at gå til det på, eller skal man absolut være en

Hejsa
Det mest brugte er phpBB. http://www.phpbb.com/
Om man så synes det er bloated eller ej, må man vist selv om :)
Nemt at sætte op, ændre og administrerer.

Mvh
Simon

Fra : Søren

Dato : 15-02-06 15:29

On 15/02/06 15:16, in article 43f337a5$0$20150$4d4eb98e@news.dk.uu.net,
"Simon" <simon_spamfilt_@simz.dk> wrote:

> Det mest brugte er phpBB. http://www.phpbb.com/
> Om man så synes det er bloated eller ej, må man vist selv om :)
> Nemt at sætte op, ændre og administrerer.

Eller endnu bedre for en nybegynder:'
http://www.phpbb2.dk/

Jeg synes PHPBB er nemt, at bruge/opsætte/ændre/administrere

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth

Fra : Mads

Dato : 15-02-06 16:24

Simon wrote:
> Hejsa
> Det mest brugte er phpBB. http://www.phpbb.com/
> Om man så synes det er bloated eller ej, må man vist selv om :)
> Nemt at sætte op, ændre og administrerer.

phpBB har dog ikke verdens pæneste track record når det kommer til
sikkerhed.
phpBB er på ingen udviklet med sikkerhed for øje.

Så det er med at følge med på diverse security mail lister.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-02-06 15:10

"Steen" <isteen@gmail.com> writes:

> Groft off topic, men jeg spørger sgu' alligevel.....
>
> Hvordan laver man et forum, det skal bruges af en gruppe med interesse
> for en bestemst type musik?

Hvad med Yahoo groups?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Steen

Dato : 16-02-06 13:45

Tak for forslagene allesammen.
Jeg synes bedre end Google end Yahoo Groups, jeg læser i forvejen mine
nyhedsgrupper via Google, og Google er vist også på vej med en chat,
hvor man ikke behøver installere nogen form for program - det gør det
lettere at kommunikere på tværs af platforme etc.

Det bliver nok Google som en spæd begyndelse.

MVH

Steen