MacBok Pro & DirectX9
Fra : Jakob

Dato : 02-02-06 10:13

Hejsa

1. Nu hvor Apple har skiftet til Intel, understøtter grafikprocessoren
i MacBook Pro DirectX9?
Inde på ATI's hjemmeside står der under mobile produkter ved ATI
Radeon X1600, som er det grafikkort der i MacBook, at det understøtter
DirextX9, og hvis man kigger under Mac produkter, findes x1600 ikke,
må man så ikke gå ud fra at det er DirectX9 kompatabelt?
2. Er der nogen der ved hvilken grafikprocessor Intel iBook'en kommer
med? Og om det understøtter Windows Vista med Aero Glass?
3. Kan man så screenshots af det næste Mac OS X Leopard?

Hilsen Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-06 21:00

Jakob <jakobhenner@gmail.com> wrote:
> [...]

> DirextX9, og hvis man kigger under Mac produkter, findes x1600 ikke,
> må man så ikke gå ud fra at det er DirectX9 kompatabelt?

x1600 er selvfølgelig DX9 kompatibel, men hvad skal du bruge den
oplysning til når det er en Macintosh?

> 2. Er der nogen der ved hvilken grafikprocessor Intel iBook'en kommer
> med?

Nej, Steve Jobst ved det sikkert, vi andre kan kun gætte.
Et kvalificeret bud vil være Intel GMA950 eller GMA900. Selv
Sidstnævnte understøter Quartz 2D Extreme (og dermed CoreImage og
CoreVideo)

> Og om det understøtter Windows Vista med Aero Glass?

Jeg mener at GMA950 er understøttet af MS.

> 3. Kan man så screenshots af det næste Mac OS X Leopard?

"så"?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Jakob

Dato : 04-02-06 14:41

Grunden til jeg gerne ville have DirectX9, er at så kan jeg køre
Vista, med den flotte Aero Glass brugerflade, som er noget flottere end
Mac OS X Tiger, er lige nu.

Med hensyn til: grafikkort i ibook, tror du så ikke det bliver et ATI
Radeon XXXX, med min. 64 MB RAM? Der er ihvert fald ATI grafikkort i
den nuværende!

Kan man SE screenshots af Leopard, uden "så"

Tak for svar
Hilsen Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-06 16:05

Jakob <jakobhenner@gmail.com> wrote:

> Grunden til jeg gerne ville have DirectX9, er at så kan jeg køre
> Vista, med den flotte Aero Glass brugerflade, som er noget flottere end
> Mac OS X Tiger, er lige nu.

Du er da vist ude med den "røde klud" her i dk.edb.mac

og hvorfor basere sit valg af OS på hvad der er pænest?

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-02-06 17:36

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Du er da vist ude med den "røde klud" her i dk.edb.mac
>
> og hvorfor basere sit valg af OS på hvad der er pænest?

Udseendet er en ikke uvæsentlig del af helheden. Det halvgennemsigtige
lir er dog ofte i vejen for den bedste funktionalitet. Apple har jo også
skruet kraftigt ned for det siden starten på OS X. Microsoft har jo nok
også en fase hvor de nye muligheder skal udnyttes for enhver pris.
Problemet er bare at Microsofts faser varer 5 år stykket...

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-06 23:09

On 2006-02-04 17:35:56 +0100, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> [...]
> også en fase hvor de nye muligheder skal udnyttes for enhver pris.
> Problemet er bare at Microsofts faser varer 5 år stykket...

Til Microsofts ros skal det til gengæld siges, at man ikke behøver købe
nyt styresystem så tit. Mig bekendt har f.eks. XP eksisteret i flere
år, mens vi andre skal give kr. 1.200,- for et nyt styresystem næsten
hvert år. Det er selvfølgelig lækkert, at der kommer ny funktionalitet,
men det er da en ikke helt ubetydelig merudgift. Selvfølgelig behøver
man ikke opdatere, men hvis man som vi her i gruppen har computeren som
lidt af en hobby, så vil man jo gerne have det nyeste nye.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-06 19:54

Jakob <jakobhenner@gmail.com> wrote:

> Kan man SE screenshots af Leopard, uden "så" ;-

Nej

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-06 20:00

"Jakob" <jakobhenner@gmail.com> writes:

> Grunden til jeg gerne ville have DirectX9, er at så kan jeg køre
> Vista, med den flotte Aero Glass brugerflade, som er noget flottere end
> Mac OS X Tiger, er lige nu.

Hvis du vil køre Vista, hvorfor køber du så en nMac?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-06 23:59

Jakob <jakobhenner@gmail.com> wrote:
> Grunden til jeg gerne ville have DirectX9, er at så kan jeg køre
> Vista, med den flotte Aero Glass brugerflade, som er noget flottere end
> Mac OS X Tiger, er lige nu.

det er nok den ringeste grund til at fortrække ét OS frem for et andet.

> Med hensyn til: grafikkort i ibook, tror du så ikke det bliver et ATI
> Radeon XXXX, med min. 64 MB RAM? Der er ihvert fald ATI grafikkort i
> den nuværende!

Nej. grunden til der er et diskret grafikort nu er at Apple ikke har
brugt penge på at udvikle et PPC chipsæt med integreret grafik.

Med Apples skifte til Intel skal Apple ikke længere udvikle deres
chipsæts selv (sikkert en meget vægtig grund til skiftet til x86 og ),
idet deres CPU leverandør også leverer chipsæts, tilmed med integreret
grafik.
Det er ret usansynligt at Apple skulle vælge et en dyr løsning med
diskret grafikchip til deres intel afløsere for Mini og iBog frem for
Intel's integrerede løsninger som fint understøtter OpenGL,
QuartzExtreme, CoreVideo, CoreImage iog det komende Quartz2DEtreme.

> Kan man SE screenshots af Leopard, uden "så"

prøv google...

Fra : Jakob

Dato : 04-02-06 18:39

Jeg vælger bestemt ikke bare OS, pågrund af udseendet, men det må
vel også tælle med.

Jeg synes begge systemer ser vildt spændene ud.

Kig selv ind på winsupersite.com!!!!!

Hilsen Jakob