Honningristet müsli
Fra : SonofonoS

Dato : 24-02-06 19:18

Hej

Hvordan lavet man honningristet müsli? Altså det der krymmel der er i
f.eks. de små mini meal yougurt. Det smager jo helt fantastisk, men er
tossedyrt at købe. Jeg vil gætte på at det kan laves med almindelige
havregryn og honning. Men skal det ristes på en pande eller skal det i
ovnen? Nogen der har nogle gode opskrifter?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 19:49

"SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>havregryn og honning. Men skal det ristes på en pande eller skal det i
>ovnen? Nogen der har nogle gode opskrifter?

Hej Henrik

Jeg har prøvet at lave müsli selv, jeg lavede det på en pande, men du vil
også sagtens kunne lave det i ovnen.
Min erfaring er at de øvrige ingredienser skal tørristet først, før
honningen tilsættes..

god fornøjelse

Louise

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-02-06 19:49

On 24 Feb 2006 10:17:45 -0800
"SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk> wrote:

> [...]
> havregryn og honning. Men skal det ristes på en pande eller skal det i
> ovnen? Nogen der har nogle gode opskrifter?

jeg plejer at smide hakkede nødder, havregryn og evt. lidt halvknuste
grove cornflakes på en pande sammen med et par skefulde sukker og et
par skefulde honning. rist til det er gyldent.

Det vil virke klistret og vådt når det er færdigt men det skal nok
blive sprødt.