Holdbarhed - kapers ?
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 15-02-06 11:52

Hejsa

Når jeg nu åbner et glas alm. kapers, bruger lidt, og gemmer resten i
køleskabet (incl væde) - hvor længe kan det så holde sig ?????

Kh Pia

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-06 12:47

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Når jeg nu åbner et glas alm. kapers, bruger lidt, og gemmer resten
> i køleskabet (incl væde) - hvor længe kan det så holde sig ?????

Min erfaring er at hvis du hælder væde fra,
(hvad jeg altid straks ved åbning gør for til lystspising at kunne
snuppe tørre bær incl af japapenos , oliven og agurk,)
så går der et par uger før der er tyndt skimmellag på frugterne,
hvilket dog ikke smages, men gæster er hys

Er der stadig eddikesukkerkonserveringsmiddelvæske over, kan det holde
sig i mange måneder efter åbning, og sundhedsrisiko opstår ALDRIG -d
et er jo plantemad og ikke proteinsnask som vor krop, bakterier der
kan lide vor krop kan lide snask med samme vandaktivitet og
næringsstof-forhold

Smag forringes klart hvis mug der er blevet synlig, ignoreres længe

Fra : Max

Dato : 17-02-06 00:25

Hej Pia

> Når jeg nu åbner et glas alm. kapers, bruger lidt, og gemmer resten i
> køleskabet (incl væde) - hvor længe kan det så holde sig ?????

Jeg ved det ikke, men i mit køleskab kan de da godt stå et år
uden problemer.

Mvh Max

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-02-06 08:39

> Hej Pia

> Jeg ved det ikke, men i mit køleskab kan de da godt stå et år
> uden problemer.
>
> Mvh Max
>
>Så prøv lige at smage på dem.! De bliver nok ikke grønne af mug, men
>smagen.?

/Ole