hvor meget er 500gram mel....?
Fra : JCE

Dato : 14-02-06 16:31

Jah, lidt dumt spørgsmål.... men da jeg ikke har en vægt er jeg nød til at
gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er der nogle der
kan hjælpe.....?

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-02-06 16:39

On Tue, 14 Feb 2006 16:30:46 +0100
"JCE" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jah, lidt dumt spørgsmål.... men da jeg ikke har en vægt er jeg nød
> til at gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er
> der nogle der kan hjælpe.....?

jeg mener det er 2 kopfulde, eller knapt 5dl.

Fra : Max

Dato : 14-02-06 16:44

Hej JCE

> til at gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er
> der nogle der kan hjælpe.....?

Mit litermål siger at 500 g mel fylder 8 dl.

Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 14-02-06 16:40

"JCE" <dsl202901@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jah, lidt dumt spørgsmål.... men da jeg ikke har en vægt er jeg nød til at
> gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er der nogle der
> kan hjælpe.....?

1 dl mel er 65 gram, så et halvt kilo mel må være godt 7,5 dl.

/P

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 14-02-06 16:49

> [...]
> gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er der nogle der

Har sendt noget til din mailadresse

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-02-06 20:08

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Har sendt noget til din mailadresse

fedt nok!

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-02-06 11:24

Linda Hedegaard Jensen skrev den 14-02-2006 16:48:
> "JCE" <dsl202901@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Har sendt noget til din mailadresse

Hvorfor ikke her i gruppen?

mvh

Carsten

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 15-02-06 17:30

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke her i gruppen?
>

> mvh
>
> Carsten

Det er noget jeg har scannet ind fra en kogebog men jeg sender det gerne pr
mail til dem der er interesseret

Linda

Fra : Peter Westh

Dato : 15-02-06 19:01

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43f356d9$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Det er noget jeg har scannet ind fra en kogebog men jeg sender det gerne
> pr mail til dem der er interesseret

Du kunne også poste det i dk.binaer, og så annoncere det her.

/P

Fra : Morten S Hansen

Dato : 15-02-06 16:35

Hej linda!

Hvis det er en omregningstabel vil jeg også meget gerne ha den!

/morten

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43f1fbb6$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Emil

Dato : 14-02-06 18:13

JCE wrote:

>Jah, lidt dumt spørgsmål.... men da jeg ikke har en vægt er jeg nød til at
>gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er der nogle der
>kan hjælpe.....?

Hvis du ikke har en vægt, kan du sikkert få megen glæde af denne
side:
http://www.glemsom.dk/hjemmet/husholdmaal.htm

m.v.h. Emil

Fra : JCE

Dato : 14-02-06 19:45

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Hvis du ikke har en vægt, kan du sikkert få megen glæde af denne
> side:
> http://www.glemsom.dk/hjemmet/husholdmaal.htm
>

> m.v.h. Emil

Tak for hjælpen alle sammen...

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-02-06 09:46

> [...]
> gøre det op i deciliter, og ved ikke hvad massefylden er, er der nogle der
/Ole