IE 5 fejl?
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-06-01 01:41

Jeg har modtaget følgende spørgsmål fra den bedre halvdel: "Hvorfor
viser "den" kun en hvid baggrund?"...

Måske der lyder mærkeligt, men jeg har selv oplevet nu i flere tilfælde
at der er enkelte websider jeg simpelthen ikke kan se... Det ser ud som
om siden bliver hentet fint ind, men det eneste skærmen viser er en hvid
baggrund. Det forekommer kun i enkelte og meget få tilfælde.

Jeg plejer bare at skifte til Netscape og så kører det igen.

Er det en fejl i IE eller er det bare mig der har nogle mærkelige
indstillinger?

Nogen der har oplevet samme mærkelige men lidt irriterende problem?

Umidelbart har jeg mest lyst til at arkivere IE i papirkurven, men konen
synes den er pænere. Og når hun så begynder at stille disse mærkelige
spørgsmål og forventer et svar fordi man ser ud som om man har lidt
forstand på en "puter", ja så er man nødt til at ty til den sidste
udvej... ng'en

Jeg sidder på en stofa forbindelse med IE 5 og OS 9.1DK

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 14-06-01 05:24

Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> udvej... ng'en
>
> Jeg sidder på en stofa forbindelse med IE 5 og OS 9.1DK

IE 5 har problmer med væsentligt færre sider end Netscape. Jeg kan
umiddelbart forestille mig et par forskellige grunde til den hvide
skærm:

Download staller, prøv at reloade siden.
Dårlig HTML kode, klag til webmasteren.
Javascript eller java slået fra. Visse sider kræver dem.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : René Sindberg

Dato : 14-06-01 06:41

Der er vel også den mulighed at der i settings er sat vis altid abggrund som
"hvid" ?, du kan definere din default tekstfarve links farve osv. og monikke
også der er en settingsmulighed for baggrundsfarven som feks hedder hvis
altid baggrund som hvid.

Nu sidder jeg ikke lige ved min mac... men min pc på job så jeg kan ikke se
efter... men tror det er der problemet ligger.

/René.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-06-01 00:42

René Sindberg <sindberg@elli-tape.dk> wrote:

> [...]
> også der er en settingsmulighed for baggrundsfarven som feks hedder hvis

Udover svaret til Jesper prøver jeg med en ændring af bagrundsfarven.
Muligvis det faktisk blot skyldes at serveren "staller" og IE giver
indtryk af at den da har indlæst alt fra siden... Og så blot viser en
hvad baggrund.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jakob Færch

Dato : 16-06-01 17:44

In article <9g9ijf$n0l$1@news.inet.tele.dk>,
> [...]

> også der er en settingsmulighed for baggrundsfarven som feks hedder hvis

Jeg har også selv problemet - med nogle ganske få sider.

Jeg har selv teoretiseret lidt over problemet (og såmænd også både
håndtjekket og W3C-verificeret de "defekte" framesets, for det er som
skrevet før altid frameset-dokumenter, der giver fejlen).

Det, der diskvalificerer teorier som ovenstående (altså tekst- og
baggrundsfarve-indstillinger), defekt kode eller browserindstillinger
er, at fejlen er periodisk.
Det vil sige, at problemet efter mine erfaringer _altid_ kan løses ved
et passende antal skaleringer af browservinduet efterfulgt at
genindlæsninger af siden. Nogle gange skal der 2 til, andre gange 50 -
men på et tidspunkt får man indhold i stedet for hvid baggrund.

På den baggrund konkluderer jeg, at fejlen skyldes en bug i Internet
Explorers renderer; hvorfor jeg aldrig har taget mig sammen til at
skrive mine observationer til Microsoft er mig i grunden en gåde.
Måske fordi de udgiver så få fejlrettelser til deres produkter, at jeg
ikke kan tro på, at de tager fejlrapporter seriøst...

/Jakob

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-06-01 00:42

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> [klip]
>
> IE 5 har problmer med væsentligt færre sider end Netscape. Jeg kan
> umiddelbart forestille mig et par forskellige grunde til den hvide
> skærm:

Enig, men der er dog stadig meget få sider som netscape kan vise som IE
har store problemer med...

> Download staller, prøv at reloade siden.
> Dårlig HTML kode, klag til webmasteren.
> Javascript eller java slået fra. Visse sider kræver dem.

Jeg har faktisk slået java fra (kunne ikke lige huske det), måske det
var der problemet lå. Men det forøger faktisk stabiliteten og
hurtigheden på IE når java er slået fra... hmm... lidt lige som den der
med pest eller kolera... Jeg prøver lige med java slået til og ser om
det giver nogen forskel. Tak for tippene

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Karst B. Smit

Dato : 16-06-01 11:31

Hej Nicolai

Er din cache overfyld? Det kan være at den ikke har plads til at
indlæse. Prøv at tømme den. Eller give den flere Mb.

> Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg prøver lige med java slået til og ser om
> det giver nogen forskel. Tak for tippene

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-06-01 17:59

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> Hej Nicolai
>
> Er din cache overfyld? Det kan være at den ikke har plads til at
> indlæse. Prøv at tømme den. Eller give den flere Mb.

Måske... Jeg er glad for ideerne, den med cachen havde jeg ikke tænkt
på.

Undskylder at mine svar kommer så sent, Stofas news server er vildt
irriterende, i øjeblikket er der en forsinkelse på 16 timer, fra der
bliver sendt et indlæg og til jeg kan læse det... Skod server...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-06-01 23:51

> [...]

> irriterende, i øjeblikket er der en forsinkelse på 16 timer, fra der
> bliver sendt et indlæg og til jeg kan læse det... Skod server...

Åhhhh tak, så er det ikke bare mig. Du skulle prøve at være i vild og
ophedet diskution med nogen på usenet, og dine indlæg så kommer 16 timer
for sent. Det er sgu svært at skændes så

I mellemtiden er jeg skiftet til sunsite.dk's server (kun danske
grupper)

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-01 04:28

Hej Thomas, Nicolai m.fl.

I er langt fra de eneste... Jeg har også problemet.

Jeg har kontaktet StofaNet Support, og fik at vide, at det ikke engang er
dem, der har problemet, men de bruger Telias newsserver - news1.telia.com,
- og det er der, 'skoen trykker'. - Han bad os om at være 'tålmodige'...(-

Så brug istedet for 'news.sunsite.auc.dk', - den virker da.

Thomas Boelskifte wrote:

> [...]
> for sent. Det er sgu svært at skændes så
>
> I mellemtiden er jeg skiftet til sunsite.dk's server (kun danske

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-06-01 00:45

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Åhhhh tak, så er det ikke bare mig. Du skulle prøve at være i vild og
> ophedet diskution med nogen på usenet, og dine indlæg så kommer 16 timer
> for sent. Det er sgu svært at skændes så

Jep, totalt kokset. Imellem tiden har jeg registreret at det nu ser ud
til at være fikset... Seneste indlæg er "kun" en time gammelt, men
tidspunktet taget i betragtning er det nok klart.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jakob Bock

Dato : 14-06-01 10:17

> Jeg har modtaget følgende spørgsmål fra den bedre halvdel: "Hvorfor
> viser "den" kun en hvid baggrund?"...

Dette sker typisk ved nogle hjemmesider der bruger "framesets", og hvor den
af en eller anden årsag (sikkert en fejl i IE) ikke viser alle "frames". Det
hjælper næsten altid at lave en "reload" på siden.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-06-01 20:40

Jakob Bock skrev:

> Dette sker typisk ved nogle hjemmesider der bruger "framesets", og hvor
> den af en eller anden årsag (sikkert en fejl i IE) ikke viser alle
> "frames".

Jeg har præcis samme erfaring.

Det plejer altid at virke i iCab, Opera eller Netscape, så jeg tror
også, at du har ret i, at fejlen ligger i Internet Explorer.

Det underlige er, at der tilsyneladende ikke er noget system i fejlen.
På nogle sider er den der ofte, på andre aldrig, men på ingen altid...

> Det hjælper næsten altid at lave en "reload" på siden.

"Næsten altid" er ikke min erfaring, men undertiden i hvert fald.

Man kan også ctrl-klikke på den manglende ramme og vælge "vis ramme i
nyt vindue", hvis det ikke gør noget, at man kommer til at mangle de
andre rammer.

Og ellers er der altid nødlæsningen over dem alle (men som jeg faktisk
ikke sjældent anvender): Kig i koden og find adressen på den manglende
ramme og skriv den så i adresselinien.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen