Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken farvefilm!
Fra : Jette & Michael

Dato : 04-02-06 16:26

Hej NG!

Jeg skal bruge en farvefilm med virkelig knald på farverne!
Er er nogen af jer derude har gode erfaringer med bestemte film!?

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-02-06 17:41

Jette & Michael wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg skal bruge en farvefilm med virkelig knald på farverne!
> Er er nogen af jer derude har gode erfaringer med bestemte film!?

øh... knald?

Lysbilleder eller papir?

Der sker nemlig ofte det, at når laboratorierne fremkalder papirfilm,
korrigerer de dem, så de ser "passende ud", og det betyder, at man ikke
selv bestemmer ret meget andet end motivvalget.

jeg bruger normalt dias film og scanner dem efterfølgende, og så kan man
give den, hvad man har lyst til. Men det er jo nok at sammenligne med
det man kan med et digitalt kamera. (jeg bruger osse digitalt)

Bo //

Fra : Jette & Michael

Dato : 05-02-06 20:21

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> korrigerer de dem, så de ser "passende ud", og det betyder, at man ikke
> selv bestemmer ret meget andet end motivvalget.

Sidst jeg fik fremkaldt nogle billeder både alm og digital, lage jeg mærke
til at der var meget mere knald på farverne på de digitale billeder, selvom
motiver var ens.
Så tænkte jeg, at der måtte være forskel på de forskellige film, mht
farvegengivelse!

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Lyngby Billed Center

Dato : 08-02-06 12:00

"Jette & Michael" <email@none.zz> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal bruge en farvefilm med virkelig knald på farverne!
> Er er nogen af jer derude har gode erfaringer med bestemte film!?

Hej Michael

Prøv Fuji PRO 160C eller deres Reala på 100 iso.
Begge film er meget finkornede og med rene klare farver.

Læs mere på:
http://www.fujifilm.dk/film_prof.php

Mvh.
Henrik Schwarz