Is opskrifter - ismaskine.
Fra : Gainsbourg

Dato : 03-02-06 04:03

Med fare for at ramme lidt forbi den rette årstid, så vil jeg alligevel
gerne høre om jeres bedste is opskrifter. Vi har lige fået en ismaskine, så
vi ikke behøver røre isen manuelt under indfrysningen (af den type med en
røre-anordning og en skål der fryses i 8 timer før brug) og det har sat
vores produktion af hjemmelavet is drastisk i vejret...

I den anledning ville det være til glæde og inspiration, at høre jeres
bedste is opskrifter (gerne de lidt mindre indlysende). Jeg tænker
selvfølgelig ikke på den slags med en ismasse der forsigtigt vendes i stive
æggehvider eller at piske ½ liter flødeskum og blande noget i - men derimod
på opskrifter lavet på klassisk italiensk, vis med mælk, æg og sukker, eller
sorbet'er af vand og sukker, af den type der egner sig til fremstilling på
sådan en maskine

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Prikke

Dato : 03-02-06 09:17

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derimod på opskrifter lavet på klassisk italiensk, vis med mælk, æg og
> sukker, eller sorbet'er af vand og sukker, af den type der egner sig til

www.ismaskinen.dk er der et utal af opskrifter til ismaskine, vi bruger
den selv!

Rikke

Fra : Gainsbourg