all inclusive
Fra : rkb@topdanmark.dk

Dato : 02-02-06 15:30

Er der nogen der har prøvet rejser med all inclusive i Grækenland
eller Spanien?

Fra : henrik malmgren

Dato : 03-02-06 11:12

HK wrote:
> Jeg vil til Tyrkiet til sommer, skal jeg vælge all inclusive
> eller uden pension eller måske 1/4 pension. Hvad betaler sig
> økonomisk?

Her får du lige en "stereotyp" omkring hotellernes mad i Tyrkiet.

Morgenmaden er typisk 10 rynkede brune/sorte oliven, en
smør/honning/marmelade pakke, et lille stykke tørt fetaost, hvidt
brød og kaffe/the.

Frokost er typisk en eller anden form for kebab, salater og
ris/bulgur.

Aftensmad som ovenstående plus: Köfte (små bøffer af lam/okse),
Sarma/dolmer (blad med fyld), Pirinc pilavi (ris), Bulgur pilavi
(som skrevet), Kebab (skåret i skiver, på spyd mm.), Salata
(salat), Börek (små pandekager med fyld), Patlican (auberginer i
gryde, i fad, stegte mv.), Corbasi (suppe - af linser, bønner,
spinat, okra mv.), Cacik, Humus osv. osv.

Det tyrkiske køkken er verdens tredje køkken, hvilket ikke siger
så meget om den generelle kvalitet, men mere om variationer og
råmaterialernes kvalitet.

Hvad ville jeg så gøre?
Jeg (vi) bestiller altid morgenmad som tyrkerne selv spiser det;
yoghurt, suppe, Böreks, masser af brød, ost, æg, the/kaffe. Det
koster lidt ekstra, men ikke meget, det er meget meget mere
lækkert og typisk kan tyrkerne godt lide at du kan lide at spise
"mere tyrkisk"

Resten af måltiderne ville jeg spise ude i byen og hvis du gider
at gå lidt rundt ved nitiden om aftenen og lure lidt på de lokale
når de går ud for at spise, så hold dig til dem og se hvor de går
ind for at spise, følg efter og bænk dig ved et ledigt bord og
bestil. Her får du den ægte vare til den halve pris!! Hvis der
ikke er et ledigt bord, så slå dig ned hvor der er plads,
tyrkerne er generelt meget indbydende og har typisk intet imod
fremmede ved bordet.

Fra : Jimmi Feldbak

Dato : 18-02-06 09:00

vi har prøvet all inclusive på Tenerife på 5 stjernet hotel, og det var over
alt forventning. Man spiser godt, og det er varieret. Der er skam også penge
at spare, da prisniveauet på deres spisesteder nede i byen er på højde med
i DK.

alt ved poolen er også inclusive, og som børnefamilie var det dejligt ikke
skulle have pungen op hver gang ungerne skulle have sodavand, is , chips,
sandwich osv

http://www.bravotours.dk/default.asp?id=400