Ferskenvin
Fra : Lapzig

Dato : 01-02-06 18:52

Hej,

Jeg kom for skade at smide en flaske ferskenvin/aperitif ned i kurven i Aldi
i går, men det smager afskyeligt rent.
Har nogen ideer til drinks/læske der kan kamuflere smagen?

Passer det i øvrigt, hvad der står bag på flasken, at Danmark har en stor
tradition hvad frugtvin angår?

På forhånd tak.

Fra : Lars

Dato : 01-02-06 20:18

Lapzig skrev:
> Hej,
>
> Jeg kom for skade at smide en flaske ferskenvin/aperitif ned i kurven i Aldi
> i går, men det smager afskyeligt rent.
> Har nogen ideer til drinks/læske der kan kamuflere smagen?

appelsinjuice og godt med is tager det værste af smagen.

> Passer det i øvrigt, hvad der står bag på flasken, at Danmark har en stor
> tradition hvad frugtvin angår?

Sikkert større end druevin, men "stor" er jo et vidt begreb. Man har
produceret frugtvin i mange år herhjemme, men jeg tvivler på, at
ferskenvin er blandt dem - er der overhovedet noget fersken i?

Fra : nana sørensen

Dato : 01-02-06 22:49

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message
> [...]
> Har nogen ideer til drinks/læske der kan kamuflere smagen?
>
> Passer det i øvrigt, hvad der står bag på flasken, at Danmark har en stor

Jeg kender dem godt, de der ferskendimser. De dufter bedre end de smager,
men de smager godt sammen med den billige liebfraumilch fra samme sted.
(lortehvidvin, sød som sukker, billig) Ca halvt af hver. Og sammen med
sprite, faxe k o.l er det dybt læskelækkert.

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 01-02-06 22:57

> [...]
> Aldi i går, men det smager afskyeligt rent.
> Har nogen ideer til drinks/læske der kan kamuflere smagen?

Det lyder som om den er perfekt til at peppe op en sangria!

Sandra

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-06 23:49

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message
> Jeg kom for skade at smide en flaske ferskenvin/aperitif ned i
> kurven i Aldi i går, men det smager afskyeligt rent.

Så slemt er det da ikke. Fransk fersken likør, evt hollandsk Bols er
bedre og dyrere, men kommer du i nærheden af Bjelkes Alle 46, så forær
den til mig

> Har nogen ideer til drinks/læske der kan kamuflere smagen?

Bland med IS - og evt danskvand i haven når snart sommer - evt
vodka/gin

> Passer det i øvrigt, hvad der står bag på flasken, at Danmark har en
> stor tradition hvad frugtvin angår?

Cherry Heering havde godt ry i Norge og Sverige, Spritfabrikkerne har
en hæderlig solbærrom der dog ikke er så god som solbærlikør til
pandekager. Cloc er forlængst væk og var dårlig til likører - og
whisky!
Elendigt sprøjt med mindelser om krigens rationering og hutelihut.

Billigste måde at blive fuld , næst efter øl, var længe
discountmarkedernes tyske Apfel Korn og kirsebær vin med stærk smag af
sten

Nej, tag til Düsseldorf (eller Hamburg) og køb Pflaume-brændevin og
Kirsch, både rød og hochprocentiges

Fra : Lapzig

Dato : 05-02-06 16:47

> [...]
> Aldi i går, men det smager afskyeligt rent.
> Har nogen ideer til drinks/læske der kan kamuflere smagen?

Tak for alle de gode forslag. Indtil videre har jeg prøvet appelsinjuice og
det endda med et hæderligt resultat.