"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
news:1134558854.671736.90870@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Carsten Overgaard skrev:
> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> news:1134548774.063075.94880@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3441890/
>
> Det er jo en helt fantastisk historie. De har siddet og klappet
> hinanden på skuldrene i over 20 år og delt lejligheder ud til
> vennerne for forsikringstagernes penge.
> Et eller andet sted havde jeg det OK med at Codan opførte sig som de
> gjorde. Det er kun naturligt at et stort 100% privat selskab på et
> eller andet tidspunkt bliver snuppet med fingrene nede i kagedåsen.
>
> Og selvom LB nok er privatejet, føler jeg at den danske lærerstand er
> blevt taget grundigt i røveren.
> Desuden har LB intet lært af Codan sagen, og de har endda haft masser
> af tid til at dække sig ind.
> Er det ikke lidt useriøst?
>
> Nej, det er ikke useriøst. Jeg har haft kontakt med en del
ejendomsselskaber
> og det foregår på samme måde alle steder. Man må ikke glemme at med det
> skattesystem og den boligsituation vi har idag er der en del firmaer, som
> har brug for at tiltrække special arbejdskraft og da der skal betales skat
> af stort set alt andet, er en billig bolig et godt personalegode at lokke
> med.
En kvinde har stået på ventelisten i 15 år, en anden i 20 år, og er
aldrig blevet kontaktet. En anden har fået at vide hun stod som nr. 5
at det kun ville tage nogle måneder, hun rykkede på ugebasis, men fik
aldrig tilbudt lejlighed.
Hvorfor operere med en venteliste til medlemmerne/ejerne hvis den
alligevel ikke tages seriøst af de ansatte lejlighedsfordelere. Det er
da useriøst.
Generelt bør man nok droppe ventelister generelt og lade det være op til
kunderne at forkæle sagsbehandlerne i boligselskaber.
Ser man isoleret på KAB, så var det ikke i orden at nogle kunder indgik en
aftale med en bestemt sagsbehandler, men senere indgik en kommune en
lignende aftale og i det tilfælde slap man fra at smide lejerne ud imod at
få en påtale fra tilsynsrådet. (Som folk ikke regner for noget.)
> Desuden har forsikringsbranchen ikke et godt ry i forvejen. Hvem kunne
> fortænke LB i at gøre som alle de andre selskaber?
Du har ret. Lad os alle være useriøse.
Der vil jo nok ske det at markedet regulerer sig selv. Af en eller anden
grund så vægter nogle selskaber det faktum, at de virker seriøse udadtil
temmelige meget og for netop at belønne dette arbejde, er man også nød til
at have nogle useriøse aktører på markedet, så kunderne kan se forskellen.
--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"