Erfaringer med Next udstødning købt hos T.~
Fra : Kristian

Dato : 13-06-01 10:14

Er der nogle der har købt en Next udstødning til deres knallert 45 hos T.
Hansen, vil jeg meget gerne høre fra dem, vedr. effekten af denne!

Jeg ønsker at vide om den overhoved ikke ændrer optræk og topfart (som T.
Hansen jo siger den ikke gør), eller om den ændrer optræk så man kan mærke
det, og hvor meget stærkere den kørte efter monteringen af denne.

Jeg er ikke interesseret i erfaringer fra folk som har købt denne udstødning
hos Protuna, da de eftersigende skulle være forskellige og sammen med
udstødningen fra T. Hansen medfølger der også et papir man kan vise
politiet, hvorpå der står at den er godkendt og lovlig!

Fra : RpR

Dato : 13-06-01 11:18

> Er der nogle der har købt en Next udstødning til deres knallert 45 hos T.
> Hansen, vil jeg meget gerne høre fra dem, vedr. effekten af denne!

Min Yamaha Neo's (30'er godtnok, men der er ikke forskel på potterne på dem)
gik 85km/t med potten, så jeg vil da kalde den effektforøgende =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Kristian

Dato : 13-06-01 11:32

Havde du slet ikke monteret eller lavet andet om på din scooter?

Fra : RpR

Dato : 13-06-01 13:15

> Havde du slet ikke monteret eller lavet andet om på din scooter?

Jo, det vil jeg så indrømme =)

Polini Sport cylinderkit.

Fra : Kristian

Dato : 13-06-01 13:27

Har du prøvet at montere den originale udstødning og se hvad den så kører?
Ellers kan jeg jo ikke bruge det til noget!

Fra : RpR

Dato : 13-06-01 21:00

> Har du prøvet at montere den originale udstødning og se hvad den så kører?
> Ellers kan jeg jo ikke bruge det til noget!

Nopes, men kender en der har en 45'er Neo's med Next der render 80km/t. Ikke
noget overvældende optræk, men den kommer derop =)

Fra : Fætter Højben

Dato : 13-06-01 14:23

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Jo, det vil jeg så indrømme =)
>
> Polini Sport cylinderkit.

Hvad kan man så bruge det til? Det du skriver er jo kun misvisende fyld.

Fra : MADS POULSEN

Dato : 13-06-01 15:14

"Fætter Højben" <lksddjrfslasdkrj@iasasdasd.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan man så bruge det til? Det du skriver er jo kun misvisende fyld.

Hvad snakker du om?
Kristian kan vel fortælle om den har givet mere effekt...?
han ved vel også om den yder mere end den originale..??

Mads.

Fra : Fætter Højben

Dato : 13-06-01 16:49

"MADS POULSEN" <mads-poulsen@get2net.dk> wrote in message

> Hvad snakker du om?
> Kristian kan vel fortælle om den har givet mere effekt...?
> han ved vel også om den yder mere end den originale..??
>
> Mads.

Han skriver at han efter at have monteret den omtalte udstødning kunne køre
85 km/t. Og så havde han også lige en anden cylinder i. Man kan jo kun
vurdere virkningen af udstødningen hvis man den opsætning man sammeligner
med kun varierer ved udstødningen.

Fra : RpR

Dato : 13-06-01 21:00

> [...]
> 85 km/t. Og så havde han også lige en anden cylinder i. Man kan jo kun
> vurdere virkningen af udstødningen hvis man den opsætning man sammeligner

En Neo's render 80km/t med spærringer taget og Next, tag den...

Fra : Kristian

Dato : 13-06-01 21:52

OK, men det jeg skal finde ud af er hvad den så kører med spærringer taget
og med original udstødning!

Jeg skal jo vide om den har givet noget!

Fra : RpR

Dato : 13-06-01 23:35

> OK, men det jeg skal finde ud af er hvad den så kører med spærringer taget
> og med original udstødning!
>
> Jeg skal jo vide om den har givet noget!

Neo's uden spærringer, 30'er eller 45'er, render 70 - 75km/t.

Fra : bolleb

Dato : 14-06-01 21:54

Kristian AKA kaal??

nå men på en stalker med 48,5 mm cyl giver ca 5 km på toppen (fra ca 85 til
ca 90) hvis man skifter "basicen" ud med en next og samtidigt giver det et
pænt optræks BOOOST :)

C YA, BolleB

Fra : Gundersen

Dato : 14-06-01 21:51

Hej RpR

> Jo, det vil jeg så indrømme =)
>
> Polini Sport cylinderkit.

Ja det var jo en Meget kort tur du nåede med den ! =(
Det var vel kun ca. ½time, ik?

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Lovlig

Fra : RpR

Dato : 14-06-01 23:58

> Ja det var jo en Meget kort tur du nåede med den ! =(
> Det var vel kun ca. ½time, ik?

yep, så var der en MC strisser der mente at 85km/t på cykelstien var lige i
overkanten, heh...

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 15-06-01 00:10

RpR wrote:

> yep, så var der en MC strisser der mente at 85km/t på cykelstien var lige i
> overkanten, heh...

Amen hvor er det bare typisk. Bare fordi de ikke selv er istand til at cykle
85km/t, så skal de absolut himle op.

Tsk tsk

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 16-06-01 13:50

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:9gbfh1$gun$1@news.inet.tele.dk...

> yep, så var der en MC strisser der mente at 85km/t på cykelstien var lige i
> overkanten, heh...

De er også så skide gammeldags de pansere

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 16-06-01 13:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:9g7lgm$amo$1@news.inet.tele.dk...

> Jo, det vil jeg så indrømme =)
>
> Polini Sport cylinderkit.

+ at spærringen i Next'en var taget...

Fra : RpR

Dato : 17-06-01 13:43

> + at spærringen i Next'en var taget...

nix, spærringen var _ikke_ taget!

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 17-06-01 20:51

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:9gi8m4$d8o$1@news.inet.tele.dk...

> nix, spærringen var _ikke_ taget!

Huh?? Sygt!
Tror du ikke at spærringen er røget ud ad sig selv, siden at den kan skyde afsted med den fart?

Fra : RpR

Dato : 17-06-01 22:04

> Huh?? Sygt!
> Tror du ikke at spærringen er røget ud ad sig selv, siden at den kan skyde
afsted med den fart?

det håber jeg ikke, det var nemlig den udgave med blindrør =)

Fra : LaLLe

Dato : 17-06-01 22:52

> afsted med den fart?
>
> det håber jeg ikke, det var nemlig den udgave med blindrør =)
sidder der andre spærringer i en next end blindrøret.

LaLLe
Som stadig venter på at forsikringsselskabet for taget sig sammen så han kan
få sin nye stalker (som kommer til at se nogenlunde sådan ud)
polini 47 mm sport
polini secondary gearing 20,3 %
technigas Next
17.5 dellorto karb
polini sølvfjeder
6 gr ruller
plus diverse gejl sager (anlæg regner jeg med)

Fra : RpR

Dato : 18-06-01 01:15

> sidder der andre spærringer i en next end blindrøret.

De har efterhånden lavet mange underlige modeller af Next'en.
En af dem havde en metal prop i enden med et meget lille hul i.
De har vist nok endda lavet en med både blindrør og prop i enden.

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 19-06-01 09:47

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:9gj60c$p6h$1@news.inet.tele.dk...
> afsted med den fart?
>
> det håber jeg ikke, det var nemlig den udgave med blindrør =)

Nå der åbenbart også sådan en :)
Hvad ville den have kørt uden blindrør?

Fra : RpR

Dato : 19-06-01 14:28

> Nå der åbenbart også sådan en :)
> Hvad ville den have kørt uden blindrør?

Dunno, Christian har sagt at der ikke var nogen videre forskel da han
fjernede sit.

Fra : Thomas

Dato : 13-06-01 22:27

Den eneste forskel der er på en Next udstødning fra T.hansen og protune er
at på den der kommer fra T.hansen har fået et blindrør svejst på forrøret
som virker som en plombering.

mvh.
Thomas