Kurder-terror og vold-ord filosofi
Det er helt centralt vedr politik og lovgivning at sondre mellem vold
og ord, fysik og ånd.
jvf følgende kloge historisk-psykologiske betragtning.
"Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i stedet
for en sten, var civilisationens grundlægger". Sigmund Freud
(1856-1939)
Jeg finder det værre-end-ulækkert at politiet ikke forhindrer autonome
at overdøve Moses Hansen med trillefløjter, når Moses har fået
tilladelse til at afholde møde.
Vi bør stræbe imod, at retsvæsenet slår hårdt ned på al alvorlig vold,
tyveri og bedrag og andre fysiske overgreb på medborgere, herunder
overdøvning , frihedsberøvelse og rigtig farlig kemisk forurening
En interessant sag er Landsrettens beslaglæggelse af materiale fra
foreningen "Oprør", som opfordrer til pengegaver til sortlistede
terrororganisationer.
Her er der regelkrydsning mellem 1. ytringsfrihed og 2.
meddelagtighed i vold.
Jeg hælder mod, at Landsrettens censur lyder
overdrevet(terrororganisationers pengeindsamling på nettet batter
næppe meget) -
- men jeg mener allligevel, at Fogh skulle have respekteret Tyrkiets
afstandstagen til kurder-terror og bortvist den kurdiske journalist,
der var uacceptabel for tyrkerne ved et ikke-offentligt møde
Når der åbnes for, at man ikke må opføre sig uæstetisk fx gå nøgen
eller blasfemi-krænke , så er vi ude på et farligt skråplan.
Love skal koncentreres om de rigtig farlige ting - lemlestelse,
indbrud, kommunikations-hindring , kontraktbrud osv
|