Ingen CD på skrivebordet - Weird
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-06-01 21:23

Hej

Jeg har formateret en HD i et Power ProCenter 180 og nu kan maskinen
ikke længere se en CD'er.

HD er zero all data formateret med en partion i extended. Der er
installeret Mac OS 9.1 US, som jeg ellers ikke har haft problemer med.

Jeg kan heller ikke høre en musik CD. Det er som om CD drevet slet ikke
eksisterer.

Jeg kan imidlertid godt starte op fra CD drevet.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 22:12

> [...]
> eksisterer.
>
> Jeg kan imidlertid godt starte op fra CD drevet.

Hvaa, Jesper, kan du ikke huske hvad jeg sagde?

Da det er en klon, så skal der installeres en CD-ROM driver og du fik
CD/DVD SpeedTools med til det!

Den kan sagtens starte fra en system-CD, da der ligger en driver på den,
som bliver indlæst ved opstart. Jeg er ikke helt sikker på, om du ikke
bare kan starte fra harddisken med en system-CD i og så vil den dukke
op, når den når til Finder. Derfra virke CD-ROM drevet vist og så kan du
sætte CD'en med CD/DVD SpeedTools i og installere den.

Ellers må du kopiere den over på harddisken via netværk.

Husk også at installere driverne til Voodoo3 grafikkortet, hvis du har
ikke har hevet kortet ud af maskinen, for ellers går det suuupersløvt!
(hvis du altså ikke har sat skærmen på ATI-kortet)

--
René

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-06-01 22:40

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> ikke har hevet kortet ud af maskinen, for ellers går det suuupersløvt!
> (hvis du altså ikke har sat skærmen på ATI-kortet)

Jep - det har du fortalt. Nu har jeg siddet ved skærmen i 12 timer, så
måske skulle jeg få sovet.

Godnat og tak ))))

--
Cordiali saluti Jesper