/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Tidlig Trier...hvad siger I?
Fra : Steen Jensen


Dato : 10-01-06 18:35

Af de tidlige Von Trier-film, som fx Epidemic og Forbrydelsens
Element...
Hvad synes I egentligt om dem?

 
 
Jesper (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-01-06 18:52

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

> Af de tidlige Von Trier-film, som fx Epidemic og Forbrydelsens
> Element...
> Hvad synes I egentligt om dem?

Forbrydelsens Element er von Triers bedste film til dato. OG så er det
med den søde Me Me Ley!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Per Vadmand (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 10-01-06 21:03



"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1h8ypf3.10eyvcmpm9im4N%spambuster@users.toughguy.net...

>
> Forbrydelsens Element er von Triers bedste film til dato.

Enig. Europa er også ret fed. Epidemic er for "skæv" for min smag, men har
da sine øjeblikke.

Og så glemmer jeg aldrig debutfilmen Befrielsesbilleder, som min kone og jeg
så lige da den kom frem. Vi var straks enige om, at her var en fyr, man
skulle holde øje med.

Per V.



Thomas Jespersen (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 10-01-06 18:56

On Tue, 10 Jan 2006 18:34:48 +0100, Steen Jensen wrote:

> Af de tidlige Von Trier-film, som fx Epidemic og Forbrydelsens
> Element...
> Hvad synes I egentligt om dem?


Jeg er helt vild med Europa, de andre to i trilogien siger mig ikke så
meget. Det jeg er så vild med i Europa er den visuelle stil, meget flot
film. (jeg kunne godt tænke mig at se den på det store lærrede).

Bo M Mogensen (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 10-01-06 19:35

On Tue, 10 Jan 2006 18:34:48 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Af de tidlige Von Trier-film, som fx


> Epidemic

er ikke så go

> og Forbrydelsens
>Element...

er fremragende på mange måder den bedste film han nogensinde har lavet
- efterfulgt af europa - han amerikanske serie finder jeg triviel -
riget var go underholdene og godt lavet -

>Hvad synes I egentligt om dem?


ja det kommer jo lidt an på hvor langt frem du vil gå fra det er
tidliger til det er nyer film ... men han var go t.o.m europa og har
så haft 2 lyspunkter siden riget og ideoterne.

men ingen af dem lå på højde med europa og forbrydelsens element.
--

Mv.
Bo M Mogensen
Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970

Søren Nielsen (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 10-01-06 19:37

Steen Jensen wrote:
> Af de tidlige Von Trier-film, som fx Epidemic og Forbrydelsens
> Element...
> Hvad synes I egentligt om dem?

At han skulle være stoppet med at lave film allerede dengang ;)

Søren



HC (10-01-2006)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 10-01-06 20:10


>> Af de tidlige Von Trier-film, som fx Epidemic og Forbrydelsens
>> Element...
>> Hvad synes I egentligt om dem?
>
> At han skulle være stoppet med at lave film allerede dengang ;)




Fuldstændig enig.

Det eneste Trier der er noget værd er s'gu Riget.

HC



Steen Jensen (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 10-01-06 21:49

Jeg fatter nok bare ikke nogen dybere mening med dem. Især Epidemic
syntes jeg var dræbende kedelig.
F.E. var bare underlig. Jeg er nok bare til lettere tilgængelige film.

Niels Søndergaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 11-01-06 01:56

On Tue, 10 Jan 2006 21:48:40 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Jeg fatter nok bare ikke nogen dybere mening med dem. Især Epidemic
>syntes jeg var dræbende kedelig.
>F.E. var bare underlig.

>Jeg er nok bare til lettere tilgængelige film.

Sludder, Du er hundrede procent normal.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Steen Jensen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 11-01-06 09:21

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> >Jeg er nok bare til lettere tilgængelige film.
>
> Sludder, Du er hundrede procent normal.

Jamen det var rart at vide ;-?
Så er det måske Trier-fans der tilhører en smal niche?

Niels Søndergaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 11-01-06 10:45

On Wed, 11 Jan 2006 09:21:23 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:
>
>> >Jeg er nok bare til lettere tilgængelige film.
>>
>> Sludder, Du er hundrede procent normal.
>
>Jamen det var rart at vide ;-?
>Så er det måske Trier-fans der tilhører en smal niche?

Ja. De tilhører et ikke særlig stort fragment, som også ville falde i
svime over et indrammet blankt A4-ark med titlen "Hvide mus i sneen".

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Bo M Mogensen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 11-01-06 12:05

On Wed, 11 Jan 2006 10:44:40 +0100, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>Ja. De tilhører et ikke særlig stort fragment, som også ville falde i
>svime over et indrammet blankt A4-ark med titlen "Hvide mus i sneen".

ar du overhovedet set forbrydelsens element ?

--

Mv.
Bo M Mogensen
Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970

Niels Søndergaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 11-01-06 13:34

On Wed, 11 Jan 2006 11:04:46 GMT, Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.dk>
wrote:

>On Wed, 11 Jan 2006 10:44:40 +0100, Niels Søndergaard
><Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:
>
>>Ja. De tilhører et ikke særlig stort fragment, som også ville falde i
>>svime over et indrammet blankt A4-ark med titlen "Hvide mus i sneen".
>
>ar du overhovedet set forbrydelsens element ?

Ja, det har jeg da. Svedige kroppe i bålskær i en hovedløs handling.

Hvis du vil se "kunst", der fungerer, så se Jeunet.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Bo M Mogensen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 11-01-06 14:21

On Wed, 11 Jan 2006 13:33:58 +0100, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>>ar du overhovedet set forbrydelsens element ?
>
>Ja, det har jeg da. Svedige kroppe i bålskær i en hovedløs handling.

ja den er indrømmet abstrakt i meget af handlingen - men det er godt
lavet !

>
>Hvis du vil se "kunst", der fungerer, så se Jeunet.


kender ham ikke -

men f.eks en film a van wimber som Himlen over Berlin / wings of
desier er da også temligt abstrakt - men non the less et mester værk
--

Mv.
Bo M Mogensen
Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970

Niels Søndergaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 11-01-06 14:56

On Wed, 11 Jan 2006 13:20:48 GMT, Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.dk>
wrote:


>>Hvis du vil se "kunst", der fungerer, så se Jeunet.
>
>
>kender ham ikke -

Delicatessen, De fortabte børns by, Alien IV, Amélie, En lang
forlovelse...

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Peter Juhl (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 11-01-06 15:01

Niels Søndergaard wrote:
>
> Delicatessen, De fortabte børns by, Alien IV, Amélie, En lang
> forlovelse...

Alien IV... stor kunst... *fnis*


Mr. D (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 11-01-06 15:17


"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
news:43c50f87$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Niels Søndergaard wrote:

> Alien IV... stor kunst... *fnis*

Hvis dét ikke er kunst, hva' er så?

simon



jakob (11-01-2006)
Kommentar
Fra : jakob


Dato : 11-01-06 18:32

Mr. D wrote:

> Hvis dét ikke er kunst, hva' er så?

Alien I?

--
Jakob

Mr. D (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 12-01-06 14:35


"jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43c54141$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Mr. D wrote:
>
>> Hvis dét ikke er kunst, hva' er så?
>
> Alien I?

Nå ja, selvfølgelig

simon



Peter Juhl (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 12-01-06 14:14

Mr. D wrote:
>
> Hvis dét ikke er kunst, hva' er så?

Alien.


Mr. D (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 12-01-06 14:35


"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
news:43c65601$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Mr. D wrote:
>>
>> Hvis dét ikke er kunst, hva' er så?
>
> Alien.

Nå ja, selvfølgelig

simon



Niels Søndergaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 11-01-06 15:35

On Wed, 11 Jan 2006 15:00:43 +0100, "Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> Delicatessen, De fortabte børns by, Alien IV, Amélie, En lang
>> forlovelse...
>
>Alien IV... stor kunst... *fnis*

Jeg satte "kunst" i gåseøjne.

Men i øvrigt er Alien IV bedre end sit rygte. Jeg hadede den, da jeg
så den første gang, men skulle lige se den igen, da jeg fik boxsættet.
Og så fangede den mig. Nu har jeg set den 3-4 gange, og den bliver
bare bedre og bedre.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Peter Juhl (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 12-01-06 14:12

Niels Søndergaard wrote:
>
> Jeg satte "kunst" i gåseøjne.
>
> Men i øvrigt er Alien IV bedre end sit rygte. Jeg hadede den, da jeg
> så den første gang, men skulle lige se den igen, da jeg fik
> boxsættet. Og så fangede den mig. Nu har jeg set den 3-4 gange, og den
> bliver bare bedre og bedre.

Nej, den er værre end sit rygte - dårligt forsøg på at lave en smart
film, samtidig med at man viste forbløffende mangel på viden om
historikken i de forrige film.


Mr. D (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 12-01-06 14:35


"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
news:43c655bd$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Niels Søndergaard wrote:
>
> Nej, den er værre end sit rygte - dårligt forsøg på at lave en smart
> film, samtidig med at man viste forbløffende mangel på viden om
> historikken i de forrige film.

Hvordan kan man være uvidende om historikken i de forrige film, når Ripley
er med? Hun må da vide. Hun var der jo

simon



Peter Juhl (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 12-01-06 14:48

Mr. D wrote:
>
> Hvordan kan man være uvidende om historikken i de forrige film, når
> Ripley er med? Hun må da vide. Hun var der jo

Ud over at "firma'et", som har ofret alt og alle i sin jagt på disse
Aliens pludselig fik rigtig god tid og ventede 200 år med at genskabe
Ripley/Aliens ud fra deres DNA materiale?

Og så den lamme vandskabning til sidst... i guder...


Mr. D (14-01-2006)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 14-01-06 22:28


"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
news:43c65e07$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Mr. D wrote:
>>
>> Hvordan kan man være uvidende om historikken i de forrige film, når
>> Ripley er med? Hun må da vide. Hun var der jo
>
> Ud over at "firma'et", som har ofret alt og alle i sin jagt på disse
> Aliens pludselig fik rigtig god tid og ventede 200 år med at genskabe
> Ripley/Aliens ud fra deres DNA materiale?

De har ikke ventet i 200 år. De har forsket og skabt vanskabninger i 200
år - og endelig.

> Og så den lamme vandskabning til sidst... i guder...

Jeg synes at no. 4 i sig selv var en god scififilm, og jeg synes godt at man
kan sige, at den måske eksisterer i et parallelt univers til de øvrige. Du
har ret i, at den alien, som præsenteres i no. 1 ikke er tilnærmelsesvis den
samme som præsenteres i no. 4 og at no. 4 dermed kan være ødelæggende for
vor bevidsthed om den oprindelige alien.

.... jeg kan bedre lide den alien, der præsenteres for os i no. 1. Men på den
anden side blev den alien vel allerede ødelagt i actionfilmen no. 2?

simon



Niels Søndergaard (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 12-01-06 14:44

On Thu, 12 Jan 2006 14:12:29 +0100, "Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> Jeg satte "kunst" i gåseøjne.
>>
>> Men i øvrigt er Alien IV bedre end sit rygte. Jeg hadede den, da jeg
>> så den første gang, men skulle lige se den igen, da jeg fik
>> boxsættet. Og så fangede den mig. Nu har jeg set den 3-4 gange, og den
>> bliver bare bedre og bedre.
>
>Nej, den er værre end sit rygte - dårligt forsøg på at lave en smart
>film, samtidig med at man viste forbløffende mangel på viden om
>historikken i de forrige film.

Jeg forstår dig ... hvis du kun har set den én gang. Men prøv at se
den igen et par gange. Den har faktisk mange kvaliteter - ligesom
enhver anden film af Jeunet. Man skal bare lige vænne sig til den
anderledes stil.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Peter Juhl (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 12-01-06 14:55

Niels Søndergaard wrote:
>
> Jeg forstår dig ... hvis du kun har set den én gang. Men prøv at se
> den igen et par gange. Den har faktisk mange kvaliteter - ligesom
> enhver anden film af Jeunet. Man skal bare lige vænne sig til den
> anderledes stil.

4 gange - jeg er faktisk fan af "serien" (indtil nummer 3).

Hvilken anderledes stil - det er en børnefilm med et usammenhængende
plot, der er enkelte tidspunkter hvor filmen bliver fed, men det får
de heldigvis ødelagt med evnesvage one-liners og forsøg smart action.

Vi kan blive enige i at der er god kvalitet i Jeunets tidligere værker,
men Alien IV er noget af en afbrænder.


Niels Søndergaard (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 12-01-06 15:45

On Thu, 12 Jan 2006 14:54:49 +0100, "Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> Jeg forstår dig ... hvis du kun har set den én gang. Men prøv at se
>> den igen et par gange. Den har faktisk mange kvaliteter - ligesom
>> enhver anden film af Jeunet. Man skal bare lige vænne sig til den
>> anderledes stil.
>
>4 gange - jeg er faktisk fan af "serien" (indtil nummer 3).
>
>Hvilken anderledes stil - det er en børnefilm med et usammenhængende
>plot, der er enkelte tidspunkter hvor filmen bliver fed, men det får
>de heldigvis ødelagt med evnesvage one-liners og forsøg smart action.
>
>Vi kan blive enige i at der er god kvalitet i Jeunets tidligere værker,
>men Alien IV er noget af en afbrænder.

Der er bestemt også kvalitet i hans to seneste film, Amélie og En lang
forlovelse. Det er film, man kan se igen og igen og hele tiden opdage
noget nyt.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Mr. D (14-01-2006)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 14-01-06 22:29


"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:rpqcs1po262h6asa49im1lr4mpo34aonh0@4ax.com...
> On Thu, 12 Jan 2006 14:54:49 +0100, "Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote:

> Der er bestemt også kvalitet i hans to seneste film, Amélie og En lang
> forlovelse. Det er film, man kan se igen og igen og hele tiden opdage
> noget nyt.

En lang Forlovelse er ihvertfald en go film

simon



David Rasmussen (15-01-2006)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 15-01-06 02:00

Peter Juhl wrote:
>
> Nej, den er værre end sit rygte - dårligt forsøg på at lave en smart
> film, samtidig med at man viste forbløffende mangel på viden om
> historikken i de forrige film.

Øh - nej?

/David

Bo M Mogensen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 11-01-06 15:39

On Wed, 11 Jan 2006 14:56:04 +0100, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>>kender ham ikke -
>
>Delicatessen, De fortabte børns by, Alien IV, Amélie, En lang
>forlovelse...

Nahh men det er jo fransk - jeg ser sgu ikke franske film - spanske
eller noget andet der kommer uden for uk-usa-(eng talene lande ) og
skandinavien

--

Mv.
Bo M Mogensen
Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970

Lars Rindsig (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 11-01-06 15:49

Bo M Mogensen wrote:

> Nahh men det er jo fransk - jeg ser sgu ikke franske film - spanske
> eller noget andet der kommer uden for uk-usa-(eng talene lande ) og
> skandinavien

Hvorfor gør du sgu ikke det? Er det ikke vigtigere om filmen er god end
hvad for et sprog personerne taler i den?

Du går glip af en masse gode film - men det må du selvfølgelig selv om.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Niels Søndergaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 11-01-06 16:36

On Wed, 11 Jan 2006 14:38:35 GMT, Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.dk>
wrote:

>On Wed, 11 Jan 2006 14:56:04 +0100, Niels Søndergaard
><Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:
>
>>>kender ham ikke -
>>
>>Delicatessen, De fortabte børns by, Alien IV, Amélie, En lang
>>forlovelse...
>
>Nahh men det er jo fransk - jeg ser sgu ikke franske film - spanske
>eller noget andet der kommer uden for uk-usa-(eng talene lande ) og
>skandinavien

Jeg ser også kun sjældent film på sprog, jeg ikke forstår. Jeg er
oversætter og ved, hvor meget der går tabt. Men bare fordi du kan
dansk, behøver du jo ikke spilde din tid med at se Lars Trier. Der er
noget, der hedder FRAvalg.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Steen Jensen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 11-01-06 17:24

Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.dk> wrote:

> Nahh men det er jo fransk - jeg ser sgu ikke franske film - spanske
> eller noget andet der kommer uden for uk-usa-(eng talene lande ) og
> skandinavien

Så går du godtnok glip af meget godt

Thomas Jespersen (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 12-01-06 00:38

On Wed, 11 Jan 2006 13:20:48 GMT, Bo M Mogensen wrote:


> men f.eks en film a van wimber som Himlen over Berlin / wings of
> desier er da også temligt abstrakt - men non the less et mester værk

Nu er det godt nok nogle år siden jeg har set dem (jeg må skaffe dem på
dvd!), men såvidt jeg husker dem er handlingen da lige hen af landevejen.

Men mesterværk, ja, Himlen over Berlin er en af mine yndlingsfilm!

Per Vadmand (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 12-01-06 10:08



"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message
news:rti9y4zqqvmp$.1acqgrce9zqup$.dlg@40tude.net...

>
> Men mesterværk, ja, Himlen over Berlin er en af mine yndlingsfilm!

Sjovt, at den ene af englene senere fik succes som Hitler.

Per V.



Bo M Mogensen (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 12-01-06 11:01

On Thu, 12 Jan 2006 00:38:29 +0100, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>> men f.eks en film a van wimber som Himlen over Berlin / wings of
>> desier er da også temligt abstrakt - men non the less et mester værk
>
>Nu er det godt nok nogle år siden jeg har set dem (jeg må skaffe dem på
>dvd!),

jeg har lige gjort det - desvære skal man havde dem hjem fra usa

> men såvidt jeg husker dem er handlingen da lige hen af landevejen.

Nahh ... i det store hele så går man fra person til person hvor man
høre derres tanker blver talt højt når den ikke lige frem går hend og
bliver lyrisk - der kommer noget mere substans i den da columbus
lander fra usa :)

>
>Men mesterværk, ja, Himlen over Berlin er en af mine yndlingsfilm!

ja den er formidabel - har den på whs .... han har også lavet en anden
med william hurt tror jeg ( jeg kan aldrig huske hvad den heder ) hvor
en eller anden har opfundet et aperat der kan få en blind til at se
optagelser fra dette aperat og det hele ender i australien hvor de går
og kikker ned og det her aperart ....hwa fan er det nu den heder ?

--

Mv.
Bo M Mogensen
Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970

Jesper Skovlund (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Skovlund


Dato : 12-01-06 11:35

http://www.imdb.com/title/tt0101458/
"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppe.dk> skrev i en meddelelse
news:bt9cs11t3vlj700k79ekh8aoeauo87nqte@4ax.com...
> On Thu, 12 Jan 2006 00:38:29 +0100, Thomas Jespersen
> <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:
>
>>> men f.eks en film a van wimber som Himlen over Berlin / wings of
>>> desier er da også temligt abstrakt - men non the less et mester værk
>>
>>Nu er det godt nok nogle år siden jeg har set dem (jeg må skaffe dem på
>>dvd!),
>
> jeg har lige gjort det - desvære skal man havde dem hjem fra usa
>
>> men såvidt jeg husker dem er handlingen da lige hen af landevejen.
>
> Nahh ... i det store hele så går man fra person til person hvor man
> høre derres tanker blver talt højt når den ikke lige frem går hend og
> bliver lyrisk - der kommer noget mere substans i den da columbus
> lander fra usa :)
>
>>
>>Men mesterværk, ja, Himlen over Berlin er en af mine yndlingsfilm!
>
> ja den er formidabel - har den på whs .... han har også lavet en anden
> med william hurt tror jeg ( jeg kan aldrig huske hvad den heder ) hvor
> en eller anden har opfundet et aperat der kan få en blind til at se
> optagelser fra dette aperat og det hele ender i australien hvor de går
> og kikker ned og det her aperart ....hwa fan er det nu den heder ?
>
> --
>
> Mv.
> Bo M Mogensen
> Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970



Bo M Mogensen (12-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 12-01-06 12:07

On Thu, 12 Jan 2006 11:34:48 +0100, "Jesper Skovlund"
<jesper-skovlund@fakse-net.dk> wrote:

>http://www.imdb.com/title/tt0101458/


ja det er rigtigt :)
ved verdens ende ( på dansk )
--

Mv.
Bo M Mogensen
Well well well...Ohh well John Lennon ca.1970

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste