Engliske stikkontakter.
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 20-01-06 13:29

Hi,

Jeg vil gerne købe et dampkoger fra England. Men bruger de en anden volt
(det mener jeg ikke) og en anden stikkontakt type. Er der nogle som ved
om man kan skifte stik eller købe en omformer

- Rasmus

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-01-06 14:10

On Fri, 20 Jan 2006 13:29:17 +0100, Rasmus Hansen
<rasmus-h.remove@mail.dk> wrote:

>Jeg vil gerne købe et dampkoger fra England. Men bruger de en anden volt
>(det mener jeg ikke) og en anden stikkontakt type. Er der nogle som ved
>om man kan skifte stik eller købe en omformer

De har en anden type stik på deres ledninger - hvis dimsen du vil have
har en rigtig ledning, så er det bare at skifte stikket. Straks værre er
det hvis den kommer med en omformer som mange computerdimser f.eks gør.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 21-01-06 19:05

Der er ikke en omformer, Så jeg skifter stik.
Tak for hjælpen

- Rasmus

Fra : Steen

Dato : 20-01-06 15:44

Så køber du bare en rejseadapter (en dims som kan konvertere mellem
alverdens stikkontakter)

-Steen

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-01-06 16:02

"Steen" <steenge@gmail.com> skrev i en meddelelse
Så køber du bare en rejseadapter (en dims som kan konvertere mellem
alverdens stikkontakter)

Hvor vil du købe den? England eller Danmark?

mvh
Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-01-06 16:24

On 20 Jan 2006 06:44:23 -0800, "Steen" <steenge@gmail.com> wrote:

>Så køber du bare en rejseadapter (en dims som kan konvertere mellem
>alverdens stikkontakter)

Det er meget godt - men de rejseadapter man kan købe her i landet kan
kun konvertere danske stik til andre landes - ikke den anden vej rundt.

Min løsning i sin tid var at købe en stikdåse med ledning i england og
så smide et dansk stik på ledningen.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-01-06 16:09

"Rasmus Hansen" <rasmus-h.remove@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> volt (det mener jeg ikke) og en anden stikkontakt type. Er der nogle
> som ved om man kan skifte stik eller købe en omformer

De bruger 240V, 50Hz (240-258V), så det skulle ikke betyde meget i
forhold til vores 230V. Måske vil det tage lidt længere tid. Du kan bare
sætte et dansk stik på ledningen.

mvh
Preben

Fra : Steen

Dato : 23-01-06 10:58

Preben Andersen wrote:
> "Steen" <steenge@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så køber du bare en rejseadapter (en dims som kan konvertere mellem
> alverdens stikkontakter)
>
> Hvor vil du købe den? England eller Danmark?

I danmark - F.eks. i lufthavnen kan man få både "DK - alle" og "alle
- DK" typer. Ellers kan man nok finde den på nettet.

-Steen