/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
lidt vand i bunden af nye termoruder ...
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 18-01-06 14:41

Hejsa,

har just skiftet vinder.

I bunden på indersiden ligger ofte en lille smule vand!! Det er vel ikke
meningen. Hvad kommer det af? Det ser ikke ud som om der ligger noget mellem
glassene ...

Det er et meget stort vinduesparti på 300*150 ... og væggen omkring er meget
tynd dvs. to lag mursten. Vil det hjælpe at skrue op for varmen?

ras



 
 
Nygaard \(4330\) (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 18-01-06 16:32

> I bunden på indersiden ligger ofte en lille smule vand!! Det er vel ikke
> meningen. Hvad kommer det af? Det ser ikke ud som om der ligger noget
> mellem

Kondensvand der kondenserer på den koldeste del af vinduet, hvor alulisten
virker som kuldebro. Se www.termoruder.dk for mere inf.

> Det er et meget stort vinduesparti på 300*150 ... og væggen omkring er
> meget tynd dvs. to lag mursten. Vil det hjælpe at skrue op for varmen?

Nej, men udluftning kan gøre problemet mindre.

/tue



HvB (18-01-2006)
Kommentar
Fra : HvB


Dato : 18-01-06 17:49


"
>> I bunden på indersiden ligger ofte en lille smule vand!! Det er vel ikke
>> meningen. Hvad kommer det af? Det ser ikke ud som om der ligger noget
>> mellem
>
Og her kan der være en løsning på dit foregående støjproblem.... Hvis
ruderne er punkterede vil støjen høres mere....!

HvB



rasmus.carlsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 18-01-06 18:18


"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:vkuzf.80$6O1.8@news.get2net.dk...

> Og her kan der være en løsning på dit foregående støjproblem.... Hvis
> ruderne er punkterede vil støjen høres mere....!

- nej de er ikke punkterede ... de er just sat i for tre dage siden.

ras



HvB (18-01-2006)
Kommentar
Fra : HvB


Dato : 18-01-06 19:40

nej de er ikke punkterede ... de er just sat i for tre dage siden.


Jamen så meget desto værrer. Det skal ikke være vand i Thermoruder - og de
kan sagtens være punkterede fra fabrikkens side - så jeg ville rette
henvendelse til leverandøren. der skal IKKE være fugt i thermoruder...


HvB



rasmus.carlsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 18-01-06 19:51


"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:m%vzf.106$eI3.50@news.get2net.dk...

> Jamen så meget desto værrer. Det skal ikke være vand i Thermoruder - og de
> kan sagtens være punkterede fra fabrikkens side - så jeg ville rette
> henvendelse til leverandøren. der skal IKKE være fugt i thermoruder...

- mjae nu er det jo ikke fugt mellem vindueslagene men på indersiden. Havde
det været mellem glassene var jeg også blevet en anelse nervøs (specielt
fordi jeg har betlat)

ras



Erik Olsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-01-06 20:08

rasmus.carlsen wrote:
> "HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:m%vzf.106$eI3.50@news.get2net.dk...
>
>> Jamen så meget desto værrer. Det skal ikke være vand i Thermoruder -
>> og de kan sagtens være punkterede fra fabrikkens side - så jeg ville
>> rette henvendelse til leverandøren. der skal IKKE være fugt i
>> thermoruder...
>
> - mjae nu er det jo ikke fugt mellem vindueslagene men på indersiden.
> Havde det været mellem glassene var jeg også blevet en anelse nervøs
> (specielt fordi jeg har betlat)

Tag dog og luft ud!

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
OSS om jernbaner http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/oss/oss.htm



rasmus.carlsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 18-01-06 21:34


"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:7fb1b$43ce90e9$3e3d8433$2730@news.arrownet.dk...

> Tag dog og luft ud!

- ja det behøver du da vist ikke ... du har rigeligt med utætheder



HvB (18-01-2006)
Kommentar
Fra : HvB


Dato : 18-01-06 20:58


"> - mjae nu er det jo ikke fugt mellem vindueslagene men på indersiden.
Havde
> det været mellem glassene var jeg også blevet en anelse nervøs (specielt
> fordi jeg har betlat)

Ok, jeg forstod det sådan at der var vand indeni ruden! og det er jo noget
helt andet. Du har nu sat nogle ruder i som lukker meget mere for
ventilationen og ganske korrekt skal du bare lufte ud et par gange dagligt!

HvB



rasmus.carlsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 18-01-06 21:34


"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:95xzf.125$SF4.73@news.get2net.dk...

> Ok, jeg forstod det sådan at der var vand indeni ruden! og det er jo noget
> helt andet. Du har nu sat nogle ruder i som lukker meget mere for
> ventilationen og ganske korrekt skal du bare lufte ud et par gange
> dagligt!

- heh nej nej så galt er det heldigvis ikke .. jeg troede nu at en åben
ventilationsrist var nok udluftning til at forhindre vand ... de gamle
vinduer var tilgengæld så utætte, at vi kunne høre folk tale sammen ude på
gaden

ras



ha (18-01-2006)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 18-01-06 22:20

Nygaard (4330) wrote:
> Nej, men udluftning kan gøre problemet mindre.

Forkert.
*Ekstra varme + udluftning*.

/ha



Nygaard \(4330\) (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 18-01-06 22:59


"ha" <minnewsmail@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:437pogF1ma6jeU1@individual.net...
> Nygaard (4330) wrote:
>> Nej, men udluftning kan gøre problemet mindre.
>
> Forkert.
> *Ekstra varme + udluftning*.
>


Tjaa - hårdtslående argumenter du bringer til torvs. Hvis du kiggede på det
link jeg skrev tidligere står der at duggen fremkommer hvis ruden indvendigt
er 6 grader koldere end luften. Så kuldebroen (alu-listen imellem de to lag
glas) skal nok sørge for dette, med mindre at man har ruder med såkaldt
"varmkant-teknologi".

Med konventionelle termoruder har du næsten uanset hvor lidt luftfugtighed
(30 % rel. luftfugtighed og 22 grader C - faktisk eksempel) stadig dug i
bunden af vinduet

Hvis du mener at mere varme + udluftning er løsningen er nok, hvor meget
varme skønner du er nok ?

/tue



ha (19-01-2006)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 19-01-06 10:35

Nygaard (4330) wrote:
> Med konventionelle termoruder har du næsten uanset hvor lidt
> luftfugtighed (30 % rel. luftfugtighed og 22 grader C - faktisk
> eksempel) stadig dug i bunden af vinduet

Jeg har sådanne ruder, og har aldrig - undtagen i badeværelset -
haft dug i bunden af ruderne.

> Hvis du mener at mere varme + udluftning er løsningen er nok, hvor
> meget varme skønner du er nok ?

Ja, helt enig. Jeg vil helst have det forholdsvis varmt i rummet. Min pointe
var også bare, at såfremt spørgeren har problemer med fugt, vil
problemet blive hurtigere løst med mere varme også.
¨
/ha



rasmus.carlsen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 19-01-06 18:03


"ha" <minnewsmail@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4394ppF1mm561U1@individual.net...

> Ja, helt enig. Jeg vil helst have det forholdsvis varmt i rummet. Min
> pointe
> var også bare, at såfremt spørgeren har problemer med fugt, vil
> problemet blive hurtigere løst med mere varme også.

- det er soveværelst så jeg vil helst undgå at skrue for meget op.
ras



ha (19-01-2006)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 19-01-06 22:23

rasmus.carlsen wrote:
> - det er soveværelst så jeg vil helst undgå at skrue for meget op.
> ras

Nå, okay. Du skal bare åbne vinduet samtidig med du skruer op for
varmen. Det virker selvfølgelig uøkonomisk, men det er det mest virksomme.

/ha



rasmus.carlsen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : rasmus.carlsen


Dato : 21-01-06 22:27


"ha" <minnewsmail@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ae98F1msf7lU1@individual.net...
> Nå, okay. Du skal bare åbne vinduet samtidig med du skruer op for
> varmen. Det virker selvfølgelig uøkonomisk, men det er det mest virksomme.


- heh ja men nu er radiatoren gået i stykker ... gætter på den skal udluftes
eller også skal hele systemet. I al fald giver den ingen varme

ras



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409080
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste