leje af container
Fra : johny møller

Dato : 14-01-06 11:15

Hej
Vi har købt hus for et par måneder siden. Og der er virkelig meget der skal
fjernes herfra.
Er der mulighed for at leje en container?
Kan man smide alt i den?
Hvad vil det koste?

håber at nogen kan hjælpe med disse spørgsmål.

Hilsen jobe

Fra : Max

Dato : 14-01-06 11:30

Hej johny

> Er der mulighed for at leje en container?

Sikkert

> Kan man smide alt i den?

Kommer an på hvad kommunen siger.

> Hvad vil det koste?

Penge.

> håber at nogen kan hjælpe med disse spørgsmål.

Du skal nok fortælle hvor præcist du befinder dig
for at kvalifiseret hjælp.

Mvh Max

Fra : Sidse

Dato : 15-01-06 12:38

> [...]
>
> Kommer an på hvad kommunen siger.

> Penge.

> Du skal nok fortælle hvor præcist du befinder dig

Det er sku da ligegyldigt hvor spørgeren befinder sig for at give et sobert
og brugbart svar.
Da du øjensynligt ikke aner en skid om det som der bliver spurgt om synes
jeg du burde fise over i dk.fritid.knallert gruppen hvor typer som dig hører
hjemme.
Heldigvis er der andre som har kunnet besvare spørgsmålet til trods for at
du åbenbart ikke har kunnet forstå hvad der blev spurgt om.

Henrik

Fra : Max

Dato : 15-01-06 13:07

Hej Henrik

> Heldigvis er der andre som har kunnet besvare spørgsmålet til trods
> for at du åbenbart ikke har kunnet forstå hvad der blev spurgt om.

Det der er kommet kalder jeg ikke svar, hvad skal man med en
pris på en container i Hillerød hvis huset ligger i Thisted ?

Hvad der også er særdeles vigtigt i denne sammenhæng er
i hvilken kommune huset ligger.

Så alt hvad jeg og et par andre efterlyser er såmændt en grafisk
placering på huset.

Jeg kan såmændt sagtens give råd om hvilken vognmand vedkommende
skal kontakte, men kun hvis huset ligger i denne kommune.

Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-01-06 13:20

On Sun, 15 Jan 2006 12:37:43 +0100, "Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk>
wrote:

>Det er sku da ligegyldigt hvor spørgeren befinder sig for at give et sobert
>og brugbart svar.

Nå.

Hvis nu Max i stedet havde anbefalet sin lokale vognmand, og denne boede
i Skagen, men spørgeren kom fra kbh - så havde vi jo været lige vidt.
Det er absolut ikke uvæsentlig at vide hvor containeren skal hen hvis
man skal give et fornuftigt svar.

>Da du øjensynligt ikke aner en skid om det som der bliver spurgt om synes
>jeg du burde fise over i dk.fritid.knallert gruppen hvor typer som dig hører
>hjemme.

Såså....

>Heldigvis er der andre som har kunnet besvare spørgsmålet til trods for at
>du åbenbart ikke har kunnet forstå hvad der blev spurgt om.

Der blev udmærket forstået spørgsmålet, som bare var beskrevet så tilpas
ringe at et fyldestgørende svar ikke var muligt.

På et spørgsmål som 'kan man leje en container' kan man ærlig talt ikke
svare ret meget andet end 'ja' uden at få supplerende oplysninger.
(Og dermed absolut ikke sagt at jobe stillede et dårligt spørgsmål.)

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 14-01-06 13:20

johny møller fik sine fingre den 14 jan 2006 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.hus-og-have:

> [...]
> Kan man smide alt i den?
> Hvad vil det koste?
>
> håber at nogen kan hjælpe med disse spørgsmål.

Ring da til den nærmest vognmand, de lejer tit affaldscontainere ud, og
du betaler for vægt og kan som regel smide næsten alt i, undtaget er
dog miljøfarligt affald. Men søg på dgs.dk på container. Prisen kan dog
svinge i forhold til hvor henne i landet.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 14-01-06 14:35

Hej Johnny

"johny møller" <hauge@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der mulighed for at leje en container?
Ja, de fleste vognmænd, og renovationsforretninger gør det

> Kan man smide alt i den?
Ja, men pas på, for det gør at prisen får raketter på :(

Sørg for at finde ud af med kommunens miljø team om hvad der koster hvad, og
hvad der må blandes, for noget kan køres ud og tippes af uden den store
beregning, hvor i mod hvis det blandes koster det pr. ton, og det er ikke
billigt, så hellere få containeren frem og tilbage et par gange, det kan
betale sig...

> Hvad vil det koste?

Det svinger som sagt efter hvilken type affald der er tale om, men spørg
kommunen, og tjek så de forskellige vognmænds priser bagefter, så har du
lidt edre styr på, hvilke der tager overpriser, og hvilke der ikke gør

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Stefan

Dato : 14-01-06 14:45

> [...]
> Kan man smide alt i den?
> Hvad vil det koste?
>
> håber at nogen kan hjælpe med disse spørgsmål.

Blot for at supplere de andre svar her i tråden, så kan jeg fortælle, at her
hvor jeg bor er der følgende priser:
Privat aflevet på genbrugsplads: 0 kr
Erhvervsafleveret (fx container), sorteret: ca 80 kr/ton
Erhvervsafleveret (fx container), usorteret: ca 800 kr/ton

For containeren plejer jeg at give 3-500 kroner pr gang incl kørsel.

To eksempler fra det virkelige liv:
1) Jeg skulle have ny indkørsel, og de gamle betonfliser skulle fjernes. 8
ton ialt - det kostede 700 kr alt incl.
2) Jeg fik skiftet vinduer, dvs glas og rammer - ialt ca 900 kg - tilbuddet
lød på 1300 kr, men jeg valgte selv at køre 3 gange frem og tilbage med
traileren til 0 kr

Moralen er, at du skal kontakte din lokale vognmand, og få en pris, og evt
høre, hvad du skal gøre for at det bliver så billigt som muligt.

Stefan

Fra : johny møller

Dato : 14-01-06 23:45

mange tak til carsten og stefan der forstod at komme med et ordentligt svar.
når man ikke før har tænkt på at leje en container er det sommetider lidt
svært at vide hvor man først skal henvende sig.
til i andre undskylder mit meget dumme og ukloge spørgsmål ked af at min
uvidenhed stødte jeres sarte følelser.

hilsen bettina

Fra : Max

Dato : 15-01-06 00:17

Hej Bettina

> til i andre undskylder mit meget dumme og ukloge spørgsmål ked af at
> min uvidenhed stødte jeres sarte følelser.

Ja, som man spørger, får man svar.

Mvh Max

Fra : SB

Dato : 15-01-06 10:20

> Hej Bettina

> Ja, som man spørger, får man svar.
>
> Mvh Max

Håber da ikke dit job er folkeskolelærer
så ville ungerne da ikke lære meget ved at spørge dig

Søren

Fra : Max

Dato : 15-01-06 11:54

Hej Søren

> Håber da ikke dit job er folkeskolelærer
> så ville ungerne da ikke lære meget ved at spørge dig

De ville såmændt lære at stille spørgsmål, og ikke blive
fornærmede når de får at vide at de stiller spørgsmål der
ikke kan besvares.

Mvh Max

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 15-01-06 11:57

johny møller wrote:
> [...]
> til i andre undskylder mit meget dumme og ukloge spørgsmål ked af at
> min uvidenhed stødte jeres sarte følelser.

Hej Bettina

Jeg holder helt med dig. Det er også min opfattelse at nogle bare sidder her
og forsøger at finde noget de kan hovere over.
Heldigvis er der da også nogle der forsøger at sætte sig i spørgerens sted
og derfor anstrenger sig for at komme med hjælp. Af samme grund er der visse
personer her jeg har blokeret, da de aldrig kommer med noget der kan bruges.
Ebbe

Fra : Max

Dato : 15-01-06 12:28

Hej Ebbe

> Jeg holder helt med dig. Det er også min opfattelse at nogle bare
> sidder her og forsøger at finde noget de kan hovere over.

Eftersom dit indlæg intet konstruktivt kommer med her i denne
debat, ja så må du jo høre til ovennævnte gruppe.

Prøv engang at læse og opfatte hvad der foregår, ja så kunne det
jo være at selv du kunne se lyset.

Mvh Max

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 15-01-06 22:43

Max wrote:
> [...]
> debat, ja så må du jo høre til ovennævnte gruppe.
>
> Prøv engang at læse og opfatte hvad der foregår, ja så kunne det

Ups.
Du følte dig nok ramt. men ikke mere her fra nu havnede du der også
Ebbe

Fra : Mikael Knudsen

Dato : 14-01-06 22:21

"Stefan" <slc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Moralen er, at du skal kontakte din lokale vognmand, og få en pris, og evt
> høre, hvad du skal gøre for at det bliver så billigt som muligt.

Kommer helt an på hvilken type affald vi snakker om, du kan godt
få en container hvor du kan smide alt i, lige meget hvad det er,
men men men, det koster 6-900kr pr. ton usorteret, og i de fleste
tilfælde kan man holde en rigtig god timeløn ved at køre det på
genbrugs pladsen selv.

Mikael