Lime gips plader op.
Fra : Jan Pedersen

Dato : 08-01-06 21:36

Hej

Jeg skal have monteret nogle gipsplader på en rå tegl/pudset væg, da det jo
ikke er lige til at måle op og ramme rawplugs overvejer jeg om det er muligt
at lime pladerne op.

Er der nogen der erfaringer med denne opgave, eller anden løsning på
problemet ?

På forhånd tak

Jan

Fra : Max

Dato : 08-01-06 22:04

Hej

> Er der nogen der erfaringer med denne opgave, eller anden løsning på
> problemet ?

Danogips siger at man godt kan lime dem op

http://www.danogips.dk/dok/GDS_12_3_80_Opklaebning_af_gipsplader.pdf

Mvh Max

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-01-06 11:07

On Sun, 8 Jan 2006 21:35:43 +0100, Jan Pedersen wrote:

> [...]
> at lime pladerne op.
>

> Er der nogen der erfaringer med denne opgave, eller anden løsning på

Jeg har anvendt lip fliseklæber til en sådan løsning (længere
bearbejdningstid en danogips produktet - kan købes alle vejne)
Bliver til en herlig hård mur der hvor gipsen er understøttet. Gipsen skal
blot være understøttet i baner. Muren skal være fast (løstsidende puds
fjernes). Jeg vandede muren, og smurte fliseklæber på gipspladen.
Gipspladen kan bankes ind med hammer på bræt, hvis man får lidt for meget
fliseklæber på.
Benny Andersen

Fra : Bjarne

Dato : 09-01-06 11:19

In article <43c17798$0$8844$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
   "Jan Pedersen" <notebook@...> writes:
> [...]
> at lime pladerne op.
>

> Er der nogen der erfaringer med denne opgave, eller anden løsning på
Jeg tror jeg ville skrue et lægteskelet op på muren og montere gipspladerne
på det.
Hurtigt, billigt og nemt.

mvh,
Bjarne

Fra : Joachim Aagaard

Dato : 09-01-06 17:17

"Jan Pedersen" <notebook@...> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt at lime pladerne op.
>

> Er der nogen der erfaringer med denne opgave, eller anden løsning på

Ja, jeg har brugt den teknik i to stuer herhjemme. Jeg grovpudsede væggene,
og limede derefter pladerne op med fliseklæb. Det bruger en pokkers masse
fliseklæb, men er meget let at lave. Og nu har de da siddet 8-10 år uden at
falde ned

Hilsen Joachim