Max afstand mellem oliefyr og skorsten?
Fra : Erik

Dato : 05-01-06 23:38

Hej

Jeg har fået den nok lidt usædvanlige ide at flytte oliefyret hen i den
anden ende af bryggerset.
Vandrør af forskellige slags kan nogenlunde let flyttes/forlænges, men hvad
med rørgrøret til skorstenen?

Jeg vil få behov for omkring 3 meter vandret rør fra fyret til den murede
skorsten - er det lovligt?
Hvor finder man information om hvilke grænser der eventuelt gælder?
Yder skorstensfejere normalt rådgivning i den slags spørgsmål?

Mvh
Erik

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 05-01-06 23:53

"Erik" <adresse@dur.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor finder man information om hvilke grænser der eventuelt gælder?
> Yder skorstensfejere normalt rådgivning i den slags spørgsmål?

Ja, det gør de - bare ring.

Fra : Erik

Dato : 06-01-06 20:47

> Ja, det gør de - bare ring.

Har talt med ham nu. Han yder vældig god rådgivning. Og oplyser at det som
udgangspunkt er ok med et langt røgrør. Men at det konkrete projekt
selvfølgelig skal godkendes før det tages i brug (og opføres).

Mvh
Erik

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-01-06 10:59

http://www.ebst.dk/BRS98_09_ID308/0/54/0
afstande til brændbart materiale: 30cm
Sådan et røgrør fylder dermed vældig godt op i rummet, rent
pladsudnyttelsesmæssigt.

Fra : Erik

Dato : 06-01-06 20:45

> afstande til brændbart materiale: 30cm
> Sådan et røgrør fylder dermed vældig godt op i rummet, rent
> pladsudnyttelsesmæssigt.

Ja, det har du ret i - rigtig meget endda. Måske ændrer jeg projektet og
sætter en ny skorsten op ved oliefyrets nye placering.

Mvh
Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-06 20:49

> [...]
> Hvor finder man information om hvilke grænser der eventuelt gælder?
> Yder skorstensfejere normalt rådgivning i den slags spørgsmål?

Spørg altid skorstensfejeren og skriv gerne et minireferat hvis i laver
specielle aftaler.

Han er "konge" i sit distrikt og du kan intet stille op hvis han ikke vil
stå ved det i har aftalt. Taler af trælse erfaringer.

Mvh
Michael